Gå til innhold

Vannpumpe bytte

Ranger emnet

ealoken

Anbefalte innlegg

Faen, i går gikk den hælvettes vannpumpa til skogen og litt til, og på lørda erre streetmeet. Jeg fikk skrapet sammen no penger og dro rett ned på volvo, 558 KR!!!! ( Anti biltema i denna bilen ) ( og siden jeg prater så mye om mekking så skal jeg faen meg bytte den selv tenkte jeg, takk til jonas for hjelp også da :) )

Her er et par bilder :

Gammel Pumpe:

gammelpumpe.jpg

Ny Pumpe

nypumpe.jpg

Motorrommet under mekking :

motorrommet.jpg

Men selvfølgelig da, så var den en pakkning som ikke ble montert ( den lille under det røde røret som går til blokka, den store ble montert, OG siden det var en pakkning for lite, så er ikke faenskapet tett. så i dag blir det mekking IGJEN! jaja.. den SKAL være klar til lørdan!

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var problemet løst, pakkningen til varmluften hadde kilt seg så det var ikke tett, fikk ordnet dette i dag. så nå går "børsa" som bare det. :D

Noen som lurer på noe så bare spørr :)

Mvh Erik ( vannpumpebytteeksperten ) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag tid bruker du på reg-reim bytte? bare sånn for å sammenligne?

tja, bytte regreim samt reg reim strammer, max 2 timer... er jo som å bygge lego. hehe..

tar ca like lang tid med regreim som med vann pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du av med registeret for å bytte vannpumpen?

Det er et spor på vann pumpen som det dekslet skal sitte i. derfor var det dekslet tatt av. det skal byttes BTW, var ikke spess pent, har sitti feil på etter sist reg reim bytte av forrige eier.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...