Gå til innhold

Spørsmål Anngående B230K

Ranger emnet


Volvo-164E

Anbefalte innlegg

Lurer på ka kontakta under innsugs manifolden er til?

 

En svart kontakt som går inn på blokka, ligner på en føler eller et kvart?

 

På B230A er ikkje kontakta der, så er vell kun på K-motoren.

 

Men nåken som veit ka eg meina?

 

Kan ikkje ta bilde for eg kjem ikkje til :titties:

 

Takker For Hjelp :rolleyes:

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er no vacum til EGR systemet.

Men er ganske sikker på at det er vanntemp, var i hvertfall det på blokka mi.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på ka kontakta under innsugs manifolden er til?

 

En svart kontakt som går inn på blokka, ligner på en føler eller et kvart?

 

På B230A er ikkje kontakta der, så er vell kun på K-motoren.

 

Men nåken som veit ka eg meina?

 

Kan ikkje ta bilde for eg kjem ikkje til :titties:

 

Takker For Hjelp :rolleyes:

 

Bankesensoren sitter der du sier på de motorene som har det. Er ikke 100% sikker på om 230K har det, men jeg tror det :)

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, K-motorene skal ha bankesensor. Uten den hadde det nok blitt problemer å kjøre med 95 oktan på en motor med kompresjon på 1:10,5. Sånn ser den ut, og sitter høyt på blokka. (Har forbindelse inn til tenningsstyringa som sitter på høyre side i kupéen, under dashbordet.)

 

DSCN1122.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, K-motorene skal ha bankesensor. Uten den hadde det nok blitt problemer å kjøre med 95 oktan på en motor med kompresjon på 1:10,5. Sånn ser den ut, og sitter høyt på blokka. (Har forbindelse inn til tenningsstyringa som sitter på høyre side i kupéen, under dashbordet.)

 

DSCN1122.JPG

 

 

Ja ligner veldig på ditta ja!

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du ka den er til?

Det er en piezo-elektrisk "mikrofon" som gir et signal til tenningshjernen når sensoren fanger opp tenningsbank, dvs. at bensin/luft-blandinga antennes for tidlig. Den sitter høyt på blokka siden det er der tenningsbanken finner sted. Signalet gjør at tenningshjernen stiller tenninga tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår