Gå til innhold

Eiker1 felger

Ranger emnet

stubb

Anbefalte innlegg

har planer om og kjøpe Eiker1 felgene på eikermotorshop, men også har jeg hørt noen sier at det er veldig dårlig kvalitet på dem. F.eks at når de blir kantkjørt så knekker dem og at hvis du kjører på en hard dump så blir det lett bulker... noen som erfaring med dette?

* Subaru Impreza WRX STI

-Volvo 240 Turbo prosjekt

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

-Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har planer om og kjøpe Eiker1 felgene på eikermotorshop, men også har jeg hørt noen sier at det er veldig dårlig kvalitet på dem. F.eks at når de blir kantkjørt så knekker dem og at hvis du kjører på en hard dump så blir det lett bulker... noen som erfaring med dette?

Jeg ahr bar epositiv erfaring med E1 felgene, hadde mine i 3 sesonger før jeg solgte de videre.

Sjekket rundhet og balanse på felgene før jeg solgte de(uten dekk) og de var "like" fine som nye.

Mvh

Kim

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaaa...

har vært en del urunde felger osv med eiker felga men det er pga folk som har så senka biler at de mer eller mindre ligger på gjennomslagsgummiene slik at ved kjøring i en sikkelig hull/fartsdunmp må bare noe gi etter... dette vil skje med nesten alle alufelger med litt bred kant (kanten har ikke noen støtte) så når man knaller ned i et hull å bunner fjøringa så kan dette hende med en felg til 15k stk eller 1k stk

har man normalt dekktrykk minst 2.5kg på lavprofil å litt vett i huet er det ikke noe problem (hvis man ikke har kappa org fjører og lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ahr bar epositiv erfaring med E1 felgene, hadde mine i 3 sesonger før jeg solgte de videre.

Sjekket rundhet og balanse på felgene før jeg solgte de(uten dekk) og de var "like" fine som nye.

Mvh

Kim

De felga er det dekk på nå. De sa ikke noe på dekksenteret. Og de felga har rulla 1500km allerede i år.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider