Gå til innhold

Deres Mening

Ranger emnet

Zievert

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet med research over lengere tid og funnet ut at dette er et anlegg som er bra med tanke på pris og lyd, er dere eninge? hvis ikke, skriv hvorfor... kanskje jeg har over sett noe eller no, så hvis noen finner noe negativt med det så er det positivt...

Forsterkere:

Audiobahn 2ch A\B mosfet med 25ampers sikringer

ab2ch.jpg

Audiobahn 4ch A\B mosfet med 40 ampers sikringer

ab4ch.jpg

Høytalere:

Audiobahn 6x9" 3-veis

ab69.jpg

Audiobahn 6" 3-veis

ab65.jpg

......

Skal ha det i en vw 1300 69'

- pease

av en eller annen merkelig grunn må man trykke save target as for å se bildene..

ja og spillern:

pioneer

p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, som du vil...

Det blir jo som å spørre om Ford Fiesta er en bra bil, uten å sette noen kriterier. En som er vant til Merchedes, vil rynke på nesa og si nei. Mens en som bare er vant til Trabant, vil nok si at Fiesta er bra.

Så det eneste jeg kan si til deg, er at det kommer lyd ut av det anlegget der... Om DU synes det er bra lyd, vet bare du. JEG er vant til bedre merker og høyere prisklasser, så jeg ville ikke hatt det.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bedre lyd med 3 veis, men det er veldig vanskelig å få til å fungere optimalt i bil. 2 veis vil derfor i de fleste tilfeller gi bedre lyd :D. Jeg har et par 6,5" og et par diskanter liggene et sted hvis du er intereser, men jeg har ikke delefilter.

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyd bak er like viktig som lyd framme.

De som sier noe annet har ikke peiling :rolleyes:

Proper setting of your front-to-rear fader controls is important for optimum staging and imaging in your system. Too much sound in the rear of the car (sometimes called "rear fill") will often eliminate staging altogether, forcing sound away from the front of the car, while too little rear fill will sound dull. To adjust fade, play a tape or CD you are familiar with and turn the rear speakers on full with the fade control. Listen to the rear speakers, and then slowly turn the fade up in the front speakers just until you can't tell the rear speakers are playing anymore, then ease off a tad. You're probably close to optimum setting when the front staging is such that the rear speakers provide little more than ambiance and space to the sound. Test it by going full on the front speakers (without losing the position you just attained). You'll hear an immediate loss of spaciousness in the sound with the rear speakers faded all the way down. Return to your optimum setting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoDEmASTeR

Lyd bak er like viktig som lyd framme.

De som sier noe annet har ikke peiling :rolleyes:

Jeg kjenner en som konkurerte i lyd før det startet i norge og han fortalte at lyden bakfra skulle være sånn at du ikke hørte noe når du kikket rett frem. Det skulle være sånn at du snudde deg til en av sidene skulle du høre at det også kom lyd bakfra. For å få god lyd holder det lenge med et bra frontsett en bass bak og en signalprosessor. Lar du en proff stille inn dette så får du knall lyd :D :D. Han er forøvrig nasca dommer og har hjulpet frem mange norgesmestere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoDEmASTeR

Ja, altså, du skal ikke høre lyden bak så mye som framme, men du skal merke "dybden"

Det blir helt feil å høre på kun frontsett eller kun bak

Et anlegg skal simulere en konsert best mulig og på en konsert kommer all lyden forfra. Lyd bak er slett ikke et must for å få god lyd. Samme med hjemmestereo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider