CoDEmASTeR Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Hvor skal man evt. ha bassen da? Under panseret? :p Og er f.eks. surround bare noe dritt? Nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Grunnen til at det fungerer å ha bassen bak er at øret klarer ikke å plasere hvor de dype tonene kommer ifra. Surround er beregnet på film :). Det kommer vel etterhvert musikk i surround også, men det er ikke nødvendig for å få god lyd. Et surondanlegg for lyd skal prøve å simulere den klangen som blir på en konsert. Hi-Fi står for High Fidelity og betyr nøyaktig gjenngivelse :) Får du lyd bakfra når du er på konsert.. nei men du får en "klang" og det er der surround kommer inn i bilde. Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Jeg har ingen mening... Går rundt som resten og sier "Bææææ" Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaffa Skrevet Mars 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 Det pimp sier er riktig.... men det er smak å behag det med lyd bak fra.... personlig så liker jeg at det skal være like mye lyd i hele bilen når jeg kjører... hva de andre som sitter på hører bryr jeg meg ikke om... I`m the driver...... I got the power! Siter JaFFaMan is in tha house!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Mars 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 er det sånn å forstå at surround er gjengivelse av lyd f.eks når du går en tur i skogen å hører på fugle kvitter, da kommer lyden fra alle kanter akkurat som på film. Hi-fi er gjengivelse av konsert, hvor lyden kommer forfra?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoDEmASTeR Skrevet Mars 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 Hifi (high – fidelity) means a high quality sounding music system. Så enkelt er det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Mars 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 Originally posted by CoDEmASTeR Så enkelt er det Det betyr nøyaktig gjengivelse.. hehe :D Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 Dette begynner jo å bli bare rør... Hvem er det som sier at lyden på konserter bare kommer forfra? OK... Gå på en eller annen bulkekonsert med et bakgårdsband. Da kommer nok lyden bare forfra. Men da er mest sannsynlig ikke lydkvaliteten noe særlig heller. (Det kommer nok mest av dårlig kvalitet på anlegg og lydteknikere.) Men se en Pink Floyd eller Prince konsert... Eller noen av de andre store gutta. Da skal jeg love deg at det er surroundlyd i salen. Om jeg fikk velge, så hadde jeg tatt surround hver gang. Det kan du tross alt spille både stereo og surround med. Prøv å spill surround med et stereo anlegg... Det er faktisk plater i dag, som er spilt inn i surround. Ingen grunn til å ikke koble surround lenger. Kanskje du tilogmed kjøper TV/DVD til bilen. Eller Playstation/PC. Ville ikke vært gæli med surround da. Heller legge mer penger i surround, enn å kjøpe de siste 1000w til bass. Som bare øker lydtrykket marginalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet Mars 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2003 vær sin smak, jeg ville tro surround er best. når man har surround kan en ly effekt gå 360 grader rundt midtpunktet av høytalerene, det vill jo si at man kan få mye kulere lyd effekter. i bil sitter man riktig nokk på høyre side foran men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mars 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2003 Originally posted by Zievert vær sin smak, jeg ville tro surround er best. når man har surround kan en ly effekt gå 360 grader rundt midtpunktet av høytalerene, det vill jo si at man kan få mye kulere lyd effekter. i bil sitter man riktig nokk på høyre side foran men. Suround er gromt det men jeg gidder ikke bygge det selv om jeg har Dvd ++ i bilen.... Må ha centerhøyttaler og det gidder jeg ikke ha midt på dashbordet og da er jo vitsen borte.... Men hver sin smak. :) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2003 heller et bra stereo-anlegg enn et middels dårlig surroundanlegg.... :rolleyes: Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 1302 Skrevet Mars 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2003 Det er vel mer snakk om smak enn hva som er "bra" når det gjelder lyd i bilen(som alt annet). Surround høres for meg ut som ett absurd påfunn, da man aldri vil få optimale forhold mhp plassering,og mye av vitsen med dette forsvinner.. Når det gjelder å benytte seg av 3-veis eller flere høytalere er man igjen inne på smak.. Treveis høytalere har den fordelen att man kan få ett mer detaljert lydbilde, noe som ofte er ett problem å få til i en bil hvor man typisk har ett lite frontsett, delt ut på høyefrekvenser og en svær bass sugg baki for trøkkens del. Da vil sansyneligvis alt av mellomtone og midbass forsvinne.. Slik kan det nok være en fordelå bruke treveis eller flere høytalere.. Når det gjelder flere høytalere og att man ikke står med ryggen til en konsert.. Vel.. Noen som har gått til baren for å kjøpe seg øl når de er på konsert?? :) Uansett.. Smak og behag som alt annet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg