mr.jenssen Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 ET 25 vil stikke 1cm lengre ut mot skjermkanten enn ET35. Jeg skal få valset skjermkantene bak mer, og kjøre på med spacere. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 ET 25 vil stikke 1cm lengre ut mot skjermkanten enn ET35.Jeg skal få valset skjermkantene bak mer, og kjøre på med spacere. så jeg burde gå for ET 25 da? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Vel... foran er det ok sånn som jeg har det, kunne nok dratt hjulet litt ut, kanskje 5-10mm spacer (altså ET30-ET25), bak spørs det hvor mye jeg klarer å valse, men Speedwel| dro jo ut skjermkanten bak 3cm på hver side, hvis jeg får dratt ut 1,5-2 kan jeg kjøre på med 20mm spacere. Altså ender jeg opp med en teoretisk ET15. Da får jeg plass til coilovers. Det går helt sikkert fint med ET25, det er sikkert mange som har det i 7,5x16". Eneste som er, og som er grunnen til at jeg kjøpte ET35, er at jeg var usikker på hvordan det var med 8" felg på Golf, og tenkte som så at hvis jeg gikk for en for "lav" ET var jeg låst hvis felgene kom for langt ut. Derfor gikk jeg for ET35, for da har jeg muligheten til å space ut til ønsket bredde. Nå har jeg da hatt felgene i 3 år, og ikke kjøpt spacere...:) Ser slik ut uten spacere... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Vel... foran er det ok sånn som jeg har det, kunne nok dratt hjulet litt ut, kanskje 5-10mm spacer (altså ET30-ET25), bak spørs det hvor mye jeg klarer å valse, men Speedwel| dro jo ut skjermkanten bak 3cm på hver side, hvis jeg får dratt ut 1,5-2 kan jeg kjøre på med 20mm spacere. Altså ender jeg opp med en teoretisk ET15. Da får jeg plass til coilovers.Det går helt sikkert fint med ET25, det er sikkert mange som har det i 7,5x16". Eneste som er, og som er grunnen til at jeg kjøpte ET35, er at jeg var usikker på hvordan det var med 8" felg på Golf, og tenkte som så at hvis jeg gikk for en for "lav" ET var jeg låst hvis felgene kom for langt ut. Derfor gikk jeg for ET35, for da har jeg muligheten til å space ut til ønsket bredde. Nå har jeg da hatt felgene i 3 år, og ikke kjøpt spacere...:) Ser slik ut uten spacere... hvor mye senk har du da? blir vel kansje ET35 da.. så kan jeg heller bygge ut med spacere om behovet kommer Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Er vel 40mm...det fjærene er oppgitt til...men når jeg måler fra skjermkant til senter hjul så er det senket rundt 55mm i forholdt til standard Golf. Motorbyttet gjorde et komplett innhugg i coilovers-budsjettet mitt. Er vel safe å gå for ET35. Men det er vel nesten garantert at du må space ut når du får på G60-bredderne, hvis du ikke vil ha "flyvinger" over hjulene. Kan du ikke stikke innom ei felgsjappe hvor de har godt utvalg i 4x100-felger...så kan du prøve forskjellige innpress. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 joda, men da må jeg vente til jeg har fått bredderene... de kommer ikke får om ca 2 uker :( Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Du kan sikkert få noen som har G60-breddere til å gå ut og måle hvor langt fra skjermen (over hjulbuen-der skjermen er"flat") bredderen stikker ut. Så måler du bare med de forskjellige felg-innpressene. Mine felger tar såvidt det er i chassisbeinet foran ved full sving. Så det er jo også noe å ta i betraktning. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 jeg har også noen dekk liggende... 205-60-15....... vil det bli for mye på golfen eller? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 jeg har også noen dekk liggende... 205-60-15....... vil det bli for mye på golfen eller? det blir for stort, får feil rulle lengde på dekket da Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 det blir for stort, får feil rulle lengde på dekket da regnet med det :( da må jeg kanskje ha meg nye dekk og på de felga jeg forhåpentligvis får bytta til meg idag.... usj.. Da ryker vel kanskje enda mere anlegg fra bilen :rolleyes: Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 jeg har 10" med et5, det subber som et helvete;) hehehe Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 jeg har 10" med et5, det subber som et helvete;) hehehe jeg har pr idag 60/40 APEX sett med DTM dempere og det skraper litt når jeg svinger på ene siden forran :( er 185/65-14" på 6x14 felg... må vel inn å få justert forstillinga... men ikke idag :P antageligvis om en måned eller to... Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 da ble det tilslutt BBS 15". 7x15. ET 38 og 205-50-15 dekk.... :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg