Gå til innhold

7x15" 4x100 ET 37

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

Vel... foran er det ok sånn som jeg har det, kunne nok dratt hjulet litt ut, kanskje 5-10mm spacer (altså ET30-ET25), bak spørs det hvor mye jeg klarer å valse, men Speedwel| dro jo ut skjermkanten bak 3cm på hver side, hvis jeg får dratt ut 1,5-2 kan jeg kjøre på med 20mm spacere. Altså ender jeg opp med en teoretisk ET15. Da får jeg plass til coilovers.

Det går helt sikkert fint med ET25, det er sikkert mange som har det i 7,5x16". Eneste som er, og som er grunnen til at jeg kjøpte ET35, er at jeg var usikker på hvordan det var med 8" felg på Golf, og tenkte som så at hvis jeg gikk for en for "lav" ET var jeg låst hvis felgene kom for langt ut. Derfor gikk jeg for ET35, for da har jeg muligheten til å space ut til ønsket bredde. Nå har jeg da hatt felgene i 3 år, og ikke kjøpt spacere...:)

Ser slik ut uten spacere...

artistic%20shots%20035.jpg

artistic%20shots%20034.jpg

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... foran er det ok sånn som jeg har det, kunne nok dratt hjulet litt ut, kanskje 5-10mm spacer (altså ET30-ET25), bak spørs det hvor mye jeg klarer å valse, men Speedwel| dro jo ut skjermkanten bak 3cm på hver side, hvis jeg får dratt ut 1,5-2 kan jeg kjøre på med 20mm spacere. Altså ender jeg opp med en teoretisk ET15. Da får jeg plass til coilovers.

Det går helt sikkert fint med ET25, det er sikkert mange som har det i 7,5x16". Eneste som er, og som er grunnen til at jeg kjøpte ET35, er at jeg var usikker på hvordan det var med 8" felg på Golf, og tenkte som så at hvis jeg gikk for en for "lav" ET var jeg låst hvis felgene kom for langt ut. Derfor gikk jeg for ET35, for da har jeg muligheten til å space ut til ønsket bredde. Nå har jeg da hatt felgene i 3 år, og ikke kjøpt spacere...:)

Ser slik ut uten spacere...

hvor mye senk har du da?

blir vel kansje ET35 da.. så kan jeg heller bygge ut med spacere om behovet kommer

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 40mm...det fjærene er oppgitt til...men når jeg måler fra skjermkant til senter hjul så er det senket rundt 55mm i forholdt til standard Golf. Motorbyttet gjorde et komplett innhugg i coilovers-budsjettet mitt.

Er vel safe å gå for ET35. Men det er vel nesten garantert at du må space ut når du får på G60-bredderne, hvis du ikke vil ha "flyvinger" over hjulene.

Kan du ikke stikke innom ei felgsjappe hvor de har godt utvalg i 4x100-felger...så kan du prøve forskjellige innpress.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert få noen som har G60-breddere til å gå ut og måle hvor langt fra skjermen (over hjulbuen-der skjermen er"flat") bredderen stikker ut. Så måler du bare med de forskjellige felg-innpressene. Mine felger tar såvidt det er i chassisbeinet foran ved full sving. Så det er jo også noe å ta i betraktning.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...