Gå til innhold

Lekker kjølevann!

Ranger emnet

Goop

Anbefalte innlegg

Se på røra som går til kupevarmen.. Er en del bevegelse dær som kan skadde røret over tid! Ellers KAN det være rundt vannpumpa.. Tenker særlig imot toppen og det røret som går ut bak på pumpa! Men det kan jo være så mye...

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjå på slangen fra blokka å inn på varmeapperatet på torpedo veggen..min lak kjølevatn utifra der.. så jeg kjøpte meg en ny slange på tess.. var og hørte på volvo verkstedet og der skulle de ha 400 kr for orginal slange..

så jeg dro på tess og kjøpte samme slangen for 25 kr.. funket fint!

Honda Rebel Power!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvor bilen min kan lekke kjølevann (B230F)

Den lekker ut, så det er heldivis ikkje topp-pakningen.

Er det noen rør/slanger som er svakhet på disse bilene?

Jeg hadde samme problem, det er ofte slangen til varmluft anlegget sin pakkning på vannpumpa som ryker, tar 25 min å fikse. Se om det er noe vann \ fuktighet på serv pumpa som sitter under.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på rekorden sprakk den lille radiatoren til varmeapparatet, den som ligger midt inni midtkonsollen.. du merker fort om det har skjedd, for då dugger bilen noe perverst! og eg ble våt på beina til slutt :P

på 240en min hoppet nesten den øverste slangen av radiatoren i forgårs, bilen ble dritvarm på 300 meter.. men det har du jo selvfølgelig sjekket :)

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også lekker... Har ikke helt funnet ut hvor det er hen.. Men kan være med varmeagregatet mitt også..... Har nettopp skifta motor, å mulig jeg ikke fikk skrutt dem beint på..

Men eksosen min er litt fuktig da :/ Men er ikke sikker på hvor vannet tar veien :/ (230K)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte på med trykk på jobb i dag.. Rant ut av radiatoren...:(

Noen som har en radiator i bergens området?....Volvo huggern hadde ikkje:(

Radiator service e ikkje åpen før mandag..koste 1150+moms for en nyoverhalt en.. Men viss noen har en brukt billigere...Ta kontakt.

Gjerne ring meg på 98673984

Lenke til kommentar
Del på andre sider