Gå til innhold

Accord Frå orginal konebil til "kul" gatebil

Ranger emnet

max190

Anbefalte innlegg

Tenkte eg skulle lage en liten tråd om min nyinnkjøpte Honda Accord 2,0 EXI.

Då eg kjøpte den for ei veke sidan var den så å sei heilt orginal, med ein del småbulkar og ein påkjørt framfangar på kjøpet.

Planen for denne bilen framover er:

* 17" Alu felgar, ikkje sikker på type endå, men kom med tips!

* Senking, ikkje mindre enn 40 mm, den skal bli lav!

* Toning av ruter alle unntatt frontrute;)

* Toppstripe framme og bak

* Konfilter

* Dobbel eksos utblås bak (ei på kvar side?)

* Stor stereo, blir etterkvart som økonomien tillater det

* Kanskje LCD skjerm med dvd (økonomispørsmål, ikkje lyst på sånn billig greier)

* Front leppe fra accord 2,2 liter

* Heillakkering, då den eine framskjermen er nylakka, og har ein litt anna farge enn resten av bilen, pluss at orginal lakken er godt falma.

* Sparkle alle små bulkar før lakking selfølgelig

* Få på grøftelys

* Gjere ett eller anna med baklysa, bytte aller lakking

Vist nokon har tips til ting dei ville gjort med bilen, så mottas dette med stor takk.

Legg med nokon bilder av bilen slik som den var då eg henta den.

2_-1434199539.jpg

2_1936056405.jpg

2_2142624053.jpg

dumme svar krever dumme spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jo bli bra den her! :)

Personlig så syns jeg at toppstripe er buttugly! En person som er på noen måte seriøs om bilen sin setter ikke sånn på! Sånn er det bare!(Syns jeg!)

Baklys kan du ta sånn Gjennomsiktig(eller hva man kaller det for) rød lakk på blinklysene og så sote litt over etterpå. Det kan blir bra hvis du ikke soter altfor mye!

Bilen ser ut som noe oldefar kjører men jeg har sett denne bilen med riktige felger og høyde og den kan bli grom!

Råder deg til å finne egen smak men styre unna lim-på-scoop og speilsoting o.l.

:)

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og toning av ruter, UNTATT frontrute / sidevinduer er også "buttugly".

Alt eller ingenting.

Er enig i toppstripe også... bilen vil se så evig mye bedre ut uten soting og toppstripe!!!

Må bli mye senk da... 40mm holder ikke mål... 80mm kanskje ;)

80mm og 17" blir fint... bilen har jo en tendens til å se ganske høy ut på store felger så.

EDIT:

Og, siden du spurte om tips.

- Lakkere alle svarte lister

- Fjerne hengerfestet

- Bytte spaghetti-eksosen med noe litt større, gjerne èn enkel med litt størrelse på (Ikke loffgriller da).

- Cleane bakluka (Fjerne emblemene)

-

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger!

Hengerfeste er fjerna, så det er i boks, har begynt å ta vekk emblemer bak, men honda emblemet, og H er det hull bak, så det blir ikke tatt vekk, før evt lakkering.

Med sotinga mener jeg å tone alle sidevinduene lett, ikke beksvart.

planen er å mursenka an når eg førs er i gang, men eg trur ikkje det finst meir enn 40 mm senking til bilen, så eg får ta vinkelslipar metoden på senkefjører når eg får kjøpt det. sugerør utblåsen er og planlagt å gjere noko med så fort pengene kommer til.

Men planen med denne bilen er at den skal bli litt sånn små harry. har berre hatt cleane bilar til nå, med unntak av ein skikkelig harry mb 190(førstebilen).

har lakka grillen svart i dag forresten her er bilder av grillen når den var hallferdig lakka. fekk ikkje bilder av bilen etter eg monterte på grillen, men det kjem!

grillen.JPG

dumme svar krever dumme spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynn og kapp fjærene dine, du får da vel kjøpt høydejusterbart til den bilen ;)

Klart man får, iallefall 5-6 forskjellige, men Biltilsynet skyter deg i hodet hvis de tar deg med noe sånt på bilen. Man får tak i noe fra Tyskland som har de riktige papirene og er godkjente, men høydejusterbart har jeg aldri sett godkjenningspapirer på.

Etter min mening trenger disse CB-Accordene bare senking og felger for å se pene ut, men tar man den helt ut henter man CB5 Vigor eller CC2 Accord Inspire-lykter fra Japan, disse er ufattelig stilige.

Bider:

honda_vigor_11936.jpg

va_c026_vigor.jpg

car1432.jpg

car1431.jpg

cb5.jpg

vigor_cb5_f.jpg

blackvigor.jpg

cc2_fig1.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel muligens med Legend motor i den..

G20 eller G25? Det går, men hvorfor? Disse er det værste skrapet Honda har laget i nyere tid; svinetunge og helt uten trimdeler. C27 og de andre V6'ene? Det går kanskje, men faktum gjenstår at H22A er den eneste kandidaten å hive inn i CB-Accordene sett ut fra et pris/performance/potensiale-ståsted. For H22'en går "rett nedi" CB-Accordene og man får et fjell med billige og gode trimdeler til dem, både for NA og FI-veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G20 eller G25? Det går, men hvorfor? Disse er det værste skrapet Honda har laget i nyere tid; svinetunge og helt uten trimdeler. C27 og de andre V6'ene? Det går kanskje, men faktum gjenstår at H22A er den eneste kandidaten å hive inn i CB-Accordene sett ut fra et pris/performance/potensiale-ståsted. For H22'en går "rett nedi" CB-Accordene og man får et fjell med billige og gode trimdeler til dem, både for NA og FI-veien.

Tenkte på 2,7 24v ja. H22a er d Vtec motoren eller? Legendmotoren på 2.7L er ihvertfall en god og faktisk ganske morsom motor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider