Gå til innhold

Passat 1.9 GL TD 91mod

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

har et par spørsmål om denne bilen:

- Hvordan er motoren på disse?

- Mye støy?

- Deler? Er det likt som til andre passater av lik årsmod?

- Er det noe særlig futt i den?

Tror det var, ellers andre erfaring taes mot med takk :)

Håper på noen flere svar her enn under Passat forumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 92mod stv,som har gått 330k,bruker ikke olje i det hele tatt.

Kjøpte den da den hadde gått 263k for ca 3,5 år siden.Forrige eier hadde

fulgt servicene,og jeg har skiftet olje ved hver 7500 km etter den tid.Biltema

olje og filter,og det har fungert greit for meg. Støyen synes jeg ikke er noe problem.Noe futt er det vel ikke i den.I min er det hele 75hk,jeg tror det er det

i alle 1,9l dieselene ifra 91-96. Det største problemet jeg har hatt ,er de j......

dørhåndtakene.Men etter at jeg skrudde de ut og smurte de,ca 2 ganger pr

vinter, så har de fungert greit.Delene er vel stort sett de samme på disse

modellene,men noe forskjeller er det kanskje. Jeg er storfornøyd med min bil,

den har fungert nesten prikkfritt i de årene jeg har hatt den. Håper du ble litt

klokere.

-01 Peugeot 806 Familiebil

-80 Chevrolet Caprice 4 dørs

-66 Ford Falcon stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt klokere nå :)

Har egentlig nesten kjøpt meg bilen, usett :P

Er en 91 mod, gått 167km, stv. sort. Skal opp til Vinje å hente den til søndag, håper den ser bra ut. Tidligere eier har gjort alt på verksted, så ikke noe hjemmemekk der :)

Har kjørt mamma sin 1.4 golf III en stund nå, den er usannsynlig dau. Vet du hvordan disse er i forhold til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen anelse om hvordan de er i forhold til hverandre.Har aldri prøvd en slik golf.Forbruket på min er forresten ca 0,59 - 0,6 på langkjør,og 0,63 på småkjøring.Du kan vel ha bilen lenge da,hvis den bare har gått 167k.Men som skrevet tidligere,pass på dørhåndtakene.så du ikke ødelegger de.Jeg måtte skifte begge 2 fremme første vinteren.Etter at jeg smurte de litt jevnlig,så har de holdt.

-01 Peugeot 806 Familiebil

-80 Chevrolet Caprice 4 dørs

-66 Ford Falcon stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dørhandtak må smøres, var slik på Corradoen også, ryker lett.

Har et par spørsmål til, hva slags "type" er passat 91 mod, er jo P35i? 3B?

Hvor store felger går på denne, har tenkt meg 17", hva slags innpress og bredde kan jeg ha?

Har også vurdert litt moderat senking, 40mm, hvor finner jeg dette billigt? Alle demperene er byttet, så komplett senkesett ser jeg ikke vitsen med. Blir nok bare fjører...

Edit: Har sett en på qxl.no som selger powerboxer til nyere VAG TDi motorer, han skaffer også til 91 mod TD. Vet noen om hvordan effekt blir med dette montert? Noen som skaffer billigere enn 2500kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dørhandtak må smøres, var slik på Corradoen også, ryker lett.

Har et par spørsmål til, hva slags "type" er passat 91 mod, er jo P35i? 3B?

Hvor store felger går på denne, har tenkt meg 17", hva slags innpress og bredde kan jeg ha?

Har også vurdert litt moderat senking, 40mm, hvor finner jeg dette billigt? Alle demperene er byttet, så komplett senkesett ser jeg ikke vitsen med. Blir nok bare fjører...

Edit: Har sett en på qxl.no som selger powerboxer til nyere VAG TDi motorer, han skaffer også til 91 mod TD. Vet noen om hvordan effekt blir med dette montert? Noen som skaffer billigere enn 2500kr?

hva er forskjellen på TD og TDK?

far min har en 93 mod tdk, stv.

den går syyykt dårlig.. til og me ny topp i den da, den gamle gikk etter å ha gått bare litt over 200 tusen, far min har hatt bilen siden den var ny, hatt service å alt så rart men men.

uansett.. bilen går dåååårlig, jeg har en 1.8l bensin, det er heller ikke no "rakett" men i forhold til tdk'n så er den det hehe

en her på forumet chereon har en sånn, han har skrudd opp turbo trykket osv den gikk ganske så godt virker det som ;)

hør me han du.

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såkaldt TD er TDK. 1.9 75 hk. TDK Har mekanisk dieselpumpe, så de som har lyst kan høyne dieseltrykk og turbotrykk slik de vil (fungerer som chip på andre biler). Man fikk vel oxo TDI på 90 hk i disse årene. Den kan chippes.. God og drivstoffgjerrig motor. Ingen rakett, men ikke noe problem å holde Norges fartsgrenser. Veldig slitesterke. Min hadde gått 300.000 km før jeg overhala motoren (har vært skolebil) å det fantes ikke antydning til slitekanter i sylindrene. De to utre stemplene hadde noe slitte stempelringer og noen ventilløftere var utslitt. Alle lagre var helt topp! Bytta selvfølgelig alt av lagere, ringer og løftere uansett da motoren var oppe og honet sylindre. Går nok maaaaaaaange tusen til ja :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider