Gå til innhold

styring

Ranger emnet

tobias1600

Anbefalte innlegg

Lurer på om det kan gjøres noen forbedringer for å få bedre styring. Prøvde å se etter en styredemper på golfen, men fant ikke. Så heller ikke tegn til stab stag. Dette har tilogmed bobla mi fra 61... Noen tips for å få stivere styring? At vibrasjoner ikke planter seg så fort i rattet liksom.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du vil ha stivere bil så kan du prøve med poly foringer og mindre profil på dekkene,

Gti ble levert med stabstag under foran orginalt. vet ikke hvordan dette er på vanlig golf.

Min bil er så stiv nå at det er umulig å titte i speilet uten å holde en hånd på det. :D

Har både stag og foringer tilsalgs om noen er interresert

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

tar opp gammel tråd for den er relevant igjen. Vurderer å dra på høggern og se etter stabstag, i og med at jeg har hjulkontroll i morra, lurer jeg på om staget har innvirkning på forstillingsgeometrien, i så fall burde staget monteres før hjulkontroll?

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler spørsmålet passer inn, ikke meningen å kapre tråden din tobias1600 :)

For å bilen "stivere" er det vel stabstag som gjelder, men kan det hjelpe å skifte dempere/fjærer.. vurdere å kjøpe supersport justerbart senkesett, både for senkinga, men også fordi bilen krenger så mye når jeg svinger. Vil det hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bilen "stivere" er det vel stabstag som gjelder, men kan det hjelpe å skifte dempere/fjærer.. vurdere å kjøpe supersport justerbart senkesett, både for senkinga, men også fordi bilen krenger så mye når jeg svinger. Vil det hjelpe?

Enkelt og greit, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som MSpeed sa over her; Ja!

For at bilen skal bli stivere, så er det vel generelt foringer, dempere/fjører og stabstag som gjelder. Men folk flest kjøper kun senkesett, og bare med det så blir bilen mye bedre/stivere og kjøre enn med et originalt understell.

Nå er vel Supersport kjent for å være veldig stivt (altfor stivt ved for mye senking), så om du ikke vil at bilen skal bli for stiv, så er det kanskje en fordel og legge ut litt mer penger på et litt dyrere gewinde. Men det kommer helt ann på hvor mye du skal senke med Supersportsettet såklart. Har H&R justerbart selv, og det er stivt samtidig som du har litt kjørekomfort (henger på som fy, og det beste jeg har kjørt med på en 2'er).

Til vanlig bruk (ikke banekjøring) så er jo Supersport genialt med tanke på prisen, at det er justerbart og at bilen blir stivere. Skulle jeg kjøpt nytt gewinde, så hadde jeg gått for Supersport av nettop de grunnene, og for at det duger til mitt bruk etter veien.

Forresten, Eyecandy har jo Vmaxx justerbart som er i samme prisklasse som Supersport, men dette er visstnok bedre enn Supersport, og ikke fullt så stivt. Så kanskje du burde vurdere Vmaxx istedenfor.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider