Gå til innhold

Senkefjærer fra Lesjøfors...Sunke sammen?

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fjørene er sånn.. er samme på golfen og en M% til en kompis.. du ser jo det på fjørene at dem tre øverste rundene blir trykket nesten helt sammen. Det er vel samme åssen det ser ut vel, bare det fungerer? Du har helt sikkert ikke hat problemer med fjøringen. Og at demperen din er gåen kan ha noe med at du har senket mye og burde hatt sportsdempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye senket du da? Du må huske at du skal ha korte dempere om du senker over 40mm, siden de originale demperene ikke tåler det. Jeg har også hatt disse fjærene på min bil, og hadde ingen problemer.

 

De jeg kjøpte senket 35mm forran og bak. Kan jo hende at demperen var litt sliten fra før. Kan hende den ble ødelagt etter en dag som det gikk litt hardt for seg på en dårlig grusvei.. hehe. Alt er relativt. Jeg tror på at de skal være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye senket du da? Du må huske at du skal ha korte dempere om du senker over 40mm, siden de originale demperene ikke tåler det. Jeg har også hatt disse fjærene på min bil, og hadde ingen problemer.

 

Fjærene skulle senke 35mm, men ble faktisk 70mm(!)...

Men demperne er nye gassdempere(Monroe) å de skal vell tåle dette lenger enn 3-4 uker?

Mne fikk høre av noen på jobben at de skulle faktisk være slik....Synes det ser helt tåpelig ut da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesjøfors fjørene på min bil var også seget mye. Styr unna mener jeg..

Kjører nå med Omnipower coilover, mildt sagt en enorm forbedring!!

 

Kan ikke sammenlikne de prismessig da...

 

Fjærene SKAL se slik ut når de er montert! Du må tenke på at selv om fjæra er klemt helt sammen vil den fremdeles ekspandere noe i diameter når det nærmer seg bunnen, sett at du har "feste" for fjæra både oppe og nede da. Progressiv fjæring sombrero

Fungerer myyye bedre enn jamex fjærer mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sammenlikne de prismessig da...

 

Nei, kan vel igrunn ikke det :). Ble jo tross alt både nye dempere og fjører i det oppsettet.

 

Uansett så mener jeg att gode fjører ikke skal sige noe vesentlig mer enn oppgitt. På de gamle lesjøfors fjørene hadde lakken på de øverste ringene delvis forsvunnet og rust hadde begynt å få tak, og de er brukt knapt 1 år...

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Excalibur:heyyou Nå aner jeg ikke om bilen din ble senket som den skulle eller ikke, men en ting som ingen her har nevnt er dette: Når bilen fjærer ut f.eks over et hopp/kul er det en vesentlig fordel at fjørene sitter der de skal. aneglsmili Dere har sikkert ikke prøvd å hoppe med en Golf hvor halve fjøra er kappet vekk. :nono: tannløs

Se for dere åssen denne progressive fjøra strekker seg ut til full lengde når bilen løfter seg max. Hvis du legger den progressive senkefjøra siden av org.fjøra vil de være relativt like i lengde. Orginalfjæra kan godt være progressiv den og.kiddie

 

FSR sa:De ligger ikke og hviler på hverandre. Det er noen millimeter klaring der. Antar at det er for at de skal være progressive. Litt samme effekt som hjelpefjærer kanskje. Komfortable ved normal belastning og stivere under påkjenning...

Ja, og det med progressiv vil si at jo mer fjøra komprimeres, jo hardere blir den. Samme gjelder prog støtdempere. Ei spiralfjør er bare en torsjonstav som er tvunnet opp. :idea:

Brattere stigning, mindre diameter på vindingene og tykkere tråddiameter gir stivere fjør. Tenk coilover-fjør. sombrero

"Flate" runder, stor diameter på vindingene/rundene og tynnere tråddiameter gir mykere fjør. Tenk volvo 240. :ass puke assman

 

På pickupen min har jeg coil bind på 8 av 11 runder foran dels pga de er laget slik(ok, skal ikke være sånn da), men pga for tynn tråd(Felicia 16V bensin senkefjærer), en blytung dieselmotor og sinnssvakt feil vektfordeling i nærheten av 90/10. Orgfjærene mine er type tommeltott, mens senkefjærene er type lillefingertykk. Seff er ikke dette bra for bilen, ei heller godt å kjøre med. Faktisk er oppsettet så stivt at jeg har fått flere grader negativ camber som følge av bøyde støtdempere.. blah Men det ser jo uendelig tøft ut da Devil yodude :eek: damndamn :hello:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår