Gå til innhold

Dekk - rulleomkrets

Ranger emnet

sleeper

Anbefalte innlegg

Originally posted by sleeper

TBI:hvor mange cm er det på 205-40-16 og 205-45-16 da???

Er jo dette jeg har på min bil :D

Regnet litt på dette i sommer, men har excell fila på en cd tror jeg .. Skal se om jeg finner den..

hmm ...

16" i cm er i allefall 16x2.54=40cm.

205/40=10cm

50cm totalt.

hmm også var det formelen for omkrets da ..

skal vi se ..

2PI r var det vel .. da blir det 50xPi (som jeg regner som 3.14), noe som blir = 157cm omkrets ..

heh . håper dette stemmer ..

fant ikke excell fila mi, men håper dette hjelper ..

Hvis jeg finner den, kan jeg sende deg den ;)

--heter vel at omkretsen ikke skal overstige +-noen få %, men det er bare å få TUV papirer på felgene, så ordner det seg ..(Ring Importøren av dem .. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falken ZE-502 VR 205/40-16 får du kjøpt hos Be-4-you store regner jeg med, ser du har spurt på forumet, men skriv en mail istedet så regner ejg med du har svar i løpet av noen minutter.

eventuelt så kan du kjøpe dekkene dine hos svenska gummihuset på http://www.gummihuset.se til 4800 svenske = 3840 norske :)

Men det er et clue med det, gummihuset vil ikke sende dekk til norge så du må på grensa å hente dekkene, hvis de ikke har forandret på det i det siste. :rolleyes:

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poste restante blir rett og slett at du må reise inn t sverige og hente dekka sjøl ..

Bare å bestille dekkene til nermeste svenske postkontor ..

gjorde dette med Alven og Ingvarsson .. "bestill over 2 stk dekk" og frakten blir gratis ..

Gjorde dette men 4stk 205/45 Falken ZE-512 VR .. fikk dem ut for 3400NOK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider