Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Spenningsfallet kan du løse med tykkere kabel. Større tverrsnitt = lavere spenningsfall.

Ja, til en viss grad.

 

Men dog:

Tykkere kabel => Dyrere kabel.

Tykkere kabel => Mer vekt

 

Ellers, vil alle sikringer, etc. gi spenningsfall også.

Jeg lurer på om jeg skal få sveist batterifeste på hs.f. og flytte spylevesketank. I går han jeg med en harry sierra-råne-jente.

 

hun sa at på sierra, er spylevesketank og ekspansjonstank formet for å gå rundt hjulhustårn. mao. kan det være aktuellt å bytte til non-volvo.

 

evnt vet jeg at en spylevesketank fra 100-serien volvo og en ekspansjonstank fra feks 940 vil fungere sammen med batteri.

dvs. spylevesketank på torpedovegg.

 

det går jo også å flytte spylevesketank til bagasjerommet, men jeg vet ikke om da pumpen har høy nok kapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk :)

håper bilen lever lengre enn meg!

 

Apropos det du. Når du ska selge, ska du selge te meg!

Stilig bil!

 

Vask og polering av bilen ville vel kanskje gjort seg? Ellers meget bra!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye gummi kanskje? ka dim har du?

jeg kjører med riktig profil!

225/45-ZR17.. 10.2cm med gummi.

 

om jeg skal ha lavere, må jeg opp i 18".

gidder ikke kjøre med 225/40 eller 35 profil.

da blir det heller 225/35-18 elns :P

 

men jeg trenger såpass med gummi i bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det du. Når du ska selge, ska du selge te meg!

Stilig bil!

 

Vask og polering av bilen ville vel kanskje gjort seg? Ellers meget bra!

hehe, jeg skal aldri selge den :)

trenger polering og vask ja..

bør egentlig få den lakket opp på nytt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilde(2).jpg

 

I morgen er det eksosbygging :)

*glede seg som en unge gleder seg til julaften*

 

Jeg blir kjørt dit av en kul og harry jente, som kjører hvit sierra med orange 17" felger.. hehe.. hun liker også for sikkerhets skyld volvo!

 

supergirl mao.!

 

men, men.. holder vel å snakke såpass om henne, da hun har type uansett og denne threaden handler jo egentlig om bilen min!

 

I dag og i morgen, tar jeg vel flere bilder av bilen, som jeg regner med kommer på nett i morgen. Tar vel ikke hel dag fri i morgen, med mindre jeg må.

 

har time RIMELIG tidlig i morgen og det bør ikke ta så lang tid å lage en kollektor.

 

ellers, har jeg er midlertidig regnestykke for utlegg hittil:

13.000kr - div arbeid, deler, etc.

5.000kr - div deler

7.100kr - div deler

2750kr - ny bakaksel m. frakt

4.000kr - ny diffbrems

10.000kr - motor

700kr - bunnpanne

1500kr - mellomaksel + bensinfilter+++

3300kr - nye calipere fremme, alle skiver nye, alle klosser nye

3500kr - gule koni sport m. masse rabatt

800kr - lesjöfors 45mm senkefjærer (takk til btl)

2.400kr - nytt stabstag fremme (NYTT), m. polyforinger

800kr - div polyforinger fremme

1200kr - 740 baklys med hvit blink (rabatt pga løst glass)

1500kr - gr.a. vinge

700kr - speedometer (som var defekt!)

 

nå har jeg sikkert glemt 1000 ting!!

men sum på det jeg kom på i farten: 58250kr

 

i tillegg, kommer:

bil: 6500kr

godkjenningsomkostninger: 2000kr

skyldige årsavgifter: 4500kr

+++

 

jeg regner ikke med andre ting, som ikke er relatert, som feks:

sentrallås

bilstereo

skinn baksete

etc

 

videre, får jeg nå utlegg på kollektoren, effektmåling og test hos biltilsynet.

 

edit: la til bilde jeg nettop mottok på mms :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja folkens, her har vi masse nye bilder :)

 

KLIKK HER FOR FILM som åpnes i QUICKTIME. (høyreklikk -> Lagre Som)

 

Interiør:

dash_1.jpg

dash_2.jpg

 

Diverse bilder av eksteriør:

front_1.jpg

front_2.jpg

hjorne_h_f.jpg

hjorne_v_f.jpg

 

Ti bilder av motor-rommet:

motor_1.jpg

motor_2.jpg

motor_3.jpg

motor_4.jpg

motor_5.jpg

motor_6.jpg

motor_7.jpg

motor_8.jpg

motor_9.jpg

motor_10.jpg

 

Flere bilder vil komme i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et "tips" samtidig som du flytter batteriet baki, lag deg en tank som du kan bruke som spylertank baki der, blir fint med cleant motorrom

 

Hmm, ja, det er vel noe å tenke på.

Jeg tror egentlig det beste, hadde vært å flyttet batteriet til h.s., i en "båtboks" og fått tak i spylevesketank fra volvo 140.

 

dvs. vektfordelingsmessig, er det best å ha batteriet i bagasjen, men jeg tror ikke 10kg har så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven steike....gjorde seg bra med plastfanger foran ja..

 

Flott bil du har bygget deg Olav. respekt.

 

men den fargen på interiøret....ikke helt den beste. ska du bytte?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer seg bilen din nå,men syns du kunne spart deg for 960 instrumentet..må ikke glemme at bilen din er 25år gammel.. og se å få vekk de brune stolene :D men fet bil,stå på!

 

hvis du har LEST TRÅDEN!!!!!!!!!!! så ser du kanskje det at å installere 960 instrumentet er et av kriteriene for at 6'ern skal starte!

 

dessuten - hva er galt med å sette på nyere deler på en gammel bil...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven steike....gjorde seg bra med plastfanger foran ja..

Flott bil du har bygget deg Olav. respekt.

men den fargen på interiøret....ikke helt den beste. ska du bytte?

 

takk!

har planer om 262c bertone intr.

dørsider med tre, skinnstoler fremme og bak (blir vel til å selge baksetet jeg har nå). og kanskje tre-ratt, samt tre på dash.

 

 

kommer seg bilen din nå,men syns du kunne spart deg for 960 instrumentet..må ikke glemme at bilen din er 25år gammel.. og se å få vekk de brune stolene :D men fet bil,stå på!

 

Takk, resten av innlegget ditt dekker jeg med svar på de andre innleggene fra andre folk, da de egentlig svarte på ditt innlegg også.

 

må slenge meg med i skryten:D det ble en fin bil;)

 

men ble den ikke litt dyrere enn du hadde forventet? men det er vell verdt penga når du får satt deg bak rattet å vridd om nøkkeln ;) :pray

 

Takk :)

Jo, grovregning sa meg: 51800kr.

(før kollektor, ny lambda, nytt batteri, etc).

har sikkert glemt tusen ting!

regner med 60.000++ er vel mer rèellt å si.

 

men etter jeg har prøvet den, kan jeg si det er LETT verdt prisen!!

det er ikke en 240 lengre!!! ps. jeg liker 240 altså, men den er SÅ SINNSYKT nice å kjøre!!!

 

Den SPISER seg fast i asfalten med truetrac diffbrems'en :)

kjenner ikke noe særlig når den slår inn, men den henger som faen!

 

hvis du har LEST TRÅDEN!!!!!!!!!!! så ser du kanskje det at å installere 960 instrumentet er et av kriteriene for at 6'ern skal starte!

 

dessuten - hva er galt med å sette på nyere deler på en gammel bil...?!

ja.. jeg synest egentlig det passer bra også.

i og med at ejg nå har både usa-front og usa-speedometer.

 

 

ps. poster flere bilder snart, men ikke så mange og ikke så super kvalitet.

har ikke tatt bilder av svendsen sin jobb enda, men det kom på 1756kr for kollektor og 1200kr for lambda og forlengelseskabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen var hos svendsen:

hos_svendsen.jpg

 

Måtte jo parkere ved siden av volvoen :)

volvo1.jpg

 

det som gjenstår nå:

* sveise batteriplate i bagasjerommet og flytte batteriet dit.

* montere fast 960 luftfilterboks der batteriet nå er.

* fjerne formvarming på luftfilterboksen og med tiden hive inn k&n filter.

* fikse horn på nye rattet

 

Hjulstilling ble tatt i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår