Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Er ventilasjon på de vedlikeholdfrie biltema batteriene, sånn at det lekker ut "gass" av de.. Så det er kanskje en liten risk der..

 

hmm.. ok.. *tenke*

har noen en god idè for hvordan jeg skal ha ventilasjon?

 

ellers, lekte jeg med vinkelkutter i går:

Cutted_fender.jpg

 

Ryddet også litt opp i ledninger, samt festet to relèer:

Airfilter.jpg

 

jeg skal samle de resterende ledningene også, for å få mer clean look.

har også planer om å bygge en boks der batteriet var og ha konfilter inni den (større filter enn jeg har per dags dato), samt kombinere det med kaldluftsinntak, bedre enn det provisoriske jeg har nå (se slangen som peker mot filteret).

 

jeg lagde midlertidig kaldluftinntak ved hjelp av div. kupèvifteslanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann..

Angående lekinga:

Cutted_fender.jpg

 

hvis du kutter inn mot hjulbuen for hver 5cm og klemmer de flippene fu får da opp.. da får du max lite kant innover med "bærende-kraft".. :)

 

Den bråket litt på videon :) blir vell litt mere diskre?

 

Stå på videre, blir bra dette.. :thumb

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Angående lekinga:

Cutted_fender.jpg

 

hvis du kutter inn mot hjulbuen for hver 5cm og klemmer de flippene fu får da opp.. da får du max lite kant innover med "bærende-kraft".. :)

 

Den bråket litt på videon :) blir vell litt mere diskre?

 

Stå på videre, blir bra dette.. :thumb

 

Mvh

E-K Racing

jeg tenker jeg kutter slik som jeg har gjort og så får jeg valset en dag jeg har for mye penger. koster visst 1300kr i bergen (fyllingsdalen).

 

jeg har lyst å montere volvo sitt 40mm spacerkit :p men da må jeg vel ha vekk hele kanten!! hehe.. samt jeg må vel ha justerbart panhardstag først.

 

må dog prioritere nye dekk.

gateslicks kanskje?

 

edit: du så den siste filmen? den som er filmet fra kupèen?

lyden er perfekt!

 

ved kickdown, er det ferarri lyd.

tomgang er litt brumming

cruising er stille

 

jeg har noe vibrasjoner i 70km/t, men tror det er pga. ene skruen på mellomaksel er anderledes enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, jeg visste jeg glemte noe i går!!

Skulle kjøpe noen biltema spacers!

 

ps. skulle ikke bruke de, men jeg skulle se hvor langt ut volvo sitt originale spacerkit bygger ut, for å finne ut om jeg har plass i hjulbuer, såfremt jeg fjerner resten av kanten som bygger innover.

 

Volvo_242R6_seen_from_the_front.jpg

 

Volvo_242R6_seen_from_the_rear.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger ut et bilde av gamlebilen til min bror,her er det orginale 20mm volvo spacers samt 7,5x17 eiker felger med 215/45dekk.. dårlig bilde men..

 

 

 

gt_1.jpg

stilig :)

er det bedre veigrep med spacers?

 

en kis påstår at den blir farlig nøytral med spacersettet.

men jeg kan ikke skjønne at volvo skal selge noe som forværrer veigrep!!!

 

videre, har jeg jo kraftigere stabstag fremme, enn bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

row%20boat%2002.jpg

 

full?? hmm.. :p

 

tok med den opplysningen så ikkje folk skulle spørre om det så eller hørtes bra ut, for det husker eg ikkje :P

 

ellers: har hørt eller lest at 240 har hjulene så langt inne bak pga det skulle bedre kjøreegenskapene på et vis.. du sier: "men jeg kan ikke skjønne at volvo skal selge noe som forværrer veigrep!!!"

eg sier: hadde spacers vært noe som forbedret veigrep drastisk, hadde det vel vært orginalt eller blitt det etterhvert.. samtidig sier eg at eg ikkje helt skjønner koffor de selger spacere i det hele tatt, de burde lagd det optimale og holdt seg til det..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok med den opplysningen så ikkje folk skulle spørre om det så eller hørtes bra ut, for det husker eg ikkje :P

 

ellers: har hørt eller lest at 240 har hjulene så langt inne bak pga det skulle bedre kjøreegenskapene på et vis.. du sier: "men jeg kan ikke skjønne at volvo skal selge noe som forværrer veigrep!!!"

eg sier: hadde spacers vært noe som forbedret veigrep drastisk, hadde det vel vært orginalt eller blitt det etterhvert.. samtidig sier eg at eg ikkje helt skjønner koffor de selger spacere i det hele tatt, de burde lagd det optimale og holdt seg til det..

 

Men det optimale varierer fra person til person det da.. Noen prioriterer kjøreegenskaper, andre prioriterer utseende osv, og det optimale for de forskjellige prioriteringer gir ikke nødvendigvis samme resultat... ;)

 

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok med den opplysningen så ikkje folk skulle spørre om det så eller hørtes bra ut, for det husker eg ikkje :P

 

ellers: har hørt eller lest at 240 har hjulene så langt inne bak pga det skulle bedre kjøreegenskapene på et vis.. du sier: "men jeg kan ikke skjønne at volvo skal selge noe som forværrer veigrep!!!"

eg sier: hadde spacers vært noe som forbedret veigrep drastisk, hadde det vel vært orginalt eller blitt det etterhvert.. samtidig sier eg at eg ikkje helt skjønner koffor de selger spacere i det hele tatt, de burde lagd det optimale og holdt seg til det..

Vel:

 

Du må huske på at når volvo 240 først ble designet, hadde den 90hk elns!

Dekkdimmensjonen var 175/80-14.

 

Hvem kjørte sportslig med 240?

 

240 er designet med tanke på sikkerhet og derfor slipper den først med fremhjulene, i og med at fronten er tryggest å kollidere med.

 

Spørsmålet mitt, er mao:

Vil den fremdeles slippe først med forhjul, om jeg hiver på spacersats?

I mitt hode, tror jeg at volvo i de senere årene lagde et spacerkit, pga. de fant ut at bilen kanskje kunne hatt litt mer grep fremme?

 

Det er null problem for meg å legge bilen brei, om jeg gir på i en sving, når det regner.

 

Overstyring/understyring påvirkes jo også av feks. stabilisatorstag-tykkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg noen nye bilder til dere, av eksos og bakkeklaring.

Svendsen eksos lagde fra manifoilene til jt-superflow 3", som begynner ved girkassen og bakover.

 

Bakkeklaring sett forfra:

bakkeklaring.jpg

ca. 1.5cm + 1.5 liter cola (ved merkelappen)

 

Bakkeklaring til selve røret, laveste punkt:

eksos1.jpg

bunnen av 1.5 liter colaflaske

 

Bilde av svendsen eksos sin kollektor:

eksos2.jpg

 

Annen vinkel av kollektoren som svendsen eksos lagde:

eksos3.jpg

 

Absolutt laveste punkt, rørklemme:

eksos4.jpg

 

Det er ikke så mange cm klarering under klemmen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår