Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Regnskapet står tidligere i tråden, 60-70 000 mener jeg det blei? eller hva?

 

Edit: Fant det nå:

ja, men det der er jo lenge siden :p

har brukt enda mer penger på bilen nå, hehe..

 

bla.a:

* volvo original spacerkit

* sam "stag bærebru"

+++

 

holder på å trekke kablene i motor-rom i sort plast beskyttelses-dings.. husker ikke hva det heter :p

 

fant på clas ohlson, som er skjært i sirkel,ikke på langs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

The result is a series of engines that can share major components such as pistons, valves and bearings.

 

misforstår eg 100% no, eller har denne typen motor kun 1 type stempel? dvs, en størrelse på stempelet, som gir 0,5 liter motorvolum?

sånn at 2 liter e 4 syl, 2,5 e 5 syl og 3 liter e 6 syl?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

misforstår eg 100% no, eller har denne typen motor kun 1 type stempel? dvs, en størrelse på stempelet, som gir 0,5 liter motorvolum?

sånn at 2 liter e 4 syl, 2,5 e 5 syl og 3 liter e 6 syl?

Du misforstår nok..

Det er jo en 960 2.5 liter også!

 

B6254FS

<drivstoff><antall sylindre><volum><volum><antall ventiler per sylinder><motorkode>

 

feks:

B6284FT - bensin, 6 cyl, 2.8 liter twinturbo (s80 t6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher:

 

Heisann..

 

Tok du bilder av byttinga til nyere plast fangere?

 

 

Mvh

E-K Racing

nei, jeg gjorde det faktisk ikke selv.

skal gjøre det selv bak..

 

han som skaffet plastfangeren, var keen på min kommandofanger.

jeg hadde en strøken kommandofanger fremme, så byttet vi.

jeg skulle egentlig bytte den over selv, men når jeg skulle hente bilen, hadde han byttet for meg :)

 

ps. sparer 7kg på hver fanger!

om man monterer nye typen list, sparer man enda mer kg!

den gamle gummilisten veier et halvt tonn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår nok..

Det er jo en 960 2.5 liter også!

 

B6254FS

<drivstoff><antall sylindre><volum><volum><antall ventiler per sylinder><motorkode>

 

feks:

B6284FT - bensin, 6 cyl, 2.8 liter twinturbo (s80 t6)

ja eg syns det hørtes rart ut :P lurte på om 2,5 literen måtte være 5syl..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig kjipt, hater når slikt skjer.! lykke til videre med dette stilige prosjektet ;)

ja, vet..

værste, var at enda en kis holdt på å ta hele siden min i dag!!!

han bare vrengte over i mitt felt, i en sving, uten blinklys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nye planer:

* få takst utført (vente på trege if, til motpart)

* få bilen fikset og kanskje lakkert i samme slengen

 

muligens gjør jeg også følgende:

* bytter til glassfiber panser: spart 22-24kg!!

* bytter til glassfiber bagasjeluke: spart xxx kg

* bytter til glassfiber skjermer: spart xxx kg

 

Tror man kan spare rundt 50-60kg lett..

Så kan jeg fjerne litt mer lyddemping, etc.

 

kan vel lette bilen til ca. 1050kg uten særlig anstrengelser, men litt utgifter (glassfiber deler)..

 

bytting av seter, vil få den ned ekstra 25kg..

 

vet ikke om dette gjøres i år, pga. jeg skal snart snakke med banken om å kjøpe leilighet.. (wohoo, er jeg voksen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Auda, føler med deg! Når jeg kjører rundt i min er jeg nesten konstant redd for at en eler annen tulling ska kjøre i meg... uff.. tør netsen ikke bruke den vøtt..

Men det så ikke helt bra ut med den fronten din. Ser ut som om rammevangene kan ha blitt litt trykt inn, mao bilen på i "strekkbenk". Men det løser seg vel!

Har forresten en slik grill liggandes og et sånt blinklys (husker ikke om det er h eller v)...

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda, føler med deg! Når jeg kjører rundt i min er jeg nesten konstant redd for at en eler annen tulling ska kjøre i meg... uff.. tør netsen ikke bruke den vøtt..

Men det så ikke helt bra ut med den fronten din. Ser ut som om rammevangene kan ha blitt litt trykt inn, mao bilen på i "strekkbenk". Men det løser seg vel!

Har forresten en slik grill liggandes og et sånt blinklys (husker ikke om det er h eller v)...

hei...

rammen er fin :)

det er bare fangeren som er knekt i plast og bøyd i metallet..

frontplaten, grill, lykterammer, lys, blinklysglass, etc. er ting som må byttes..

 

samt fanger og spoileren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår