Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Update:

ps. bilen min akset bedre enn 600 kubikk crosser, når den gikk på 5 av 6 sylindre!! hehe... gleder meg til jeg har 6 sylindre igjen, så jeg slipper den jævla lyden som ligner på v8-lyd.. savner ferarri-lyden :(

Ps. Den der kjøper jeg aldri. Har selv en crosser, riktignok 125, men den fliser allt av biler jeg har vært borti i aks.. 0-100 går på 3-4-5sekunder.

sikkert digg å få i gang bilen igjen. Var det bare coil som var gåent? ikke oljeutskilleren?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ps. Den der kjøper jeg aldri. Har selv en crosser, riktignok 125, men den fliser allt av biler jeg har vært borti i aks.. 0-100 går på 3-4-5sekunder.

sikkert digg å få i gang bilen igjen. Var det bare coil som var gåent? ikke oljeutskilleren?

oljeutskilleren skal jeg prøve å vaske..

den er også "gåen", men den har ikke så mye å si.. det er bare det at oljen renner ut luftfilteret, men det er uansett av rustfritt stål.

skal vaske oljeutskilleren og evnt bytte den, men den koster over 1000kr.. :(

må nesten prioritere leiligheten og flytting denne måneden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere volvo folk, hva er forskjell på en volvo 1030 og 1031 aksling? er dem lik i utseende og bare innmat som er forskjell?

1031 akslingen er litt kraftigere, samt den ser litt anderledes ut.

den har et "øre", som 1030 ikke har.

ps. det er ikke selve diffen som er forskjellig, det er pinjon og kronhjul (tror begge er anderledes).

du kan fint hive truetrac i en 1030 også, men 1031 vil jo tåle mer..

bare vær obs på at 3.54 diff ikke går i 3.73 aksel og omvendt.

så om du skal ha truetrac 3.73, må du ha bakaksel som originalt har 3.73, 3.91 eller 4.10 i utveksling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er best å skaffe en 1031 aksling eller?

ja, det gjorde jeg..

de festes likt på bilen og bremser og slikt er helt likt også, så det kan du skru over fra den andre akslingen.

du kan vel få tak i en 1031 for 1000-1500kr om du er heldig.

importere diff, truetrac, koster ca. 4.000kr inkl mva og frakt (5 dagers frakt).

om du skal ha el speedo, må du dreie på diff for å få på tonehjul.

kan være du trenger shims også..

edit: 1031 har alu deksel også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står det skrevet noen plass på akslingen hva den heter eller slik at jeg kan se det? vet om en men vet ikke hvem av de det er så..

om du er heldig, er lappen leselig.

står på venstre stikkaksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et er vel ikke så dårlig?

Mvh Erik

nope :)

regner med jeg må ut med ca. 1000kr for lykter og grill, en ny frontplate koster 750kr, så den får jeg vel brukt for 2-300kr..

så må jeg ha ny støtfangerplast.

sitter vel igjen med 8-9 lapper.

spørsmålet er om jeg skal lakke bilen, eller om jeg skal spare til compressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope :)

regner med jeg må ut med ca. 1000kr for lykter og grill, en ny frontplate koster 750kr, så den får jeg vel brukt for 2-300kr..

så må jeg ha ny støtfangerplast.

sitter vel igjen med 8-9 lapper.

spørsmålet er om jeg skal lakke bilen, eller om jeg skal spare til compressor.

kompressor turbo ;)

har kjørt en bil og en båt med et slikt oppsett, syykt deilig drag.

kjempe effekt over hele turtallsregisteret.

bilen var forøvrig en ommbygget Jeep cherokee og båten hadde en meget modifisert volvo penta motor.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, folkens!

I går hentet jeg taksten min og jeg ringte nettop IF også.

Får utbetalt 11824kr for skadene. cheers

sinnsykt da.. trodde dem maks ga bilens listepris eller noe når bilen er så gammel...

kan jo kjøpe deg 3 delebiler for de pengene der.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider