Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er litt jobb med motorfester.

edit: det billigste er nok å kjøpe komplett bil!!

jeg brukte MASSE penger på smådeler her og der!!

hmm... oki..

hvis du mente en komplett 960, så var det snakk om en komplett bil ja... dersom du mente en komplett 240 blir det neppe flere 240er på meg... derimot skal jeg neppe ha annet enn Volvo;) :wave

jeg får se hva det blir til.. digger lyden av 6'ern:P men det var vist bare en 2.5 motor i 960n men så var det manuell kasse da;) det var vell ca 170 hk i de motorene?

ha måtte du betale får å få din bil godkent?

for jeg ringte tollen, å de sa dersom jeg hadde en norsk bil å en svensk bil å bare skulle bruke den svenske som delebil måtte jeg betale bare MVA på den svenske bilen/motoren å bruke MVA kvitteringen fra tollen når motoren skulle godkjennes i den norske bilen...

og dersom bilen er eldre enn 10 år betaler man ikke noe for effektøkningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm... oki..

hvis du mente en komplett 960, så var det snakk om en komplett bil ja... dersom du mente en komplett 240 blir det neppe flere 240er på meg... derimot skal jeg neppe ha annet enn Volvo;) :wave

jeg får se hva det blir til.. digger lyden av 6'ern:P men det var vist bare en 2.5 motor i 960n men så var det manuell kasse da;) det var vell ca 170 hk i de motorene?

ha måtte du betale får å få din bil godkent?

for jeg ringte tollen, å de sa dersom jeg hadde en norsk bil å en svensk bil å bare skulle bruke den svenske som delebil måtte jeg betale bare MVA på den svenske bilen/motoren å bruke MVA kvitteringen fra tollen når motoren skulle godkjennes i den norske bilen...

og dersom bilen er eldre enn 10 år betaler man ikke noe for effektøkningen...

kontrollavgift statens vegvesen: 500kr

effektmåling: 800kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk stor singel turbo her gutta. det hadde vert gris det.gleder meg til å se den på rudskogen til sommeren.

hehe..

jeg må bruke peng på leiligheten jeg kjøpte for tiden, så bilprosjektet står litt stille..

trenger mindre viktige ting som:

vaskemaskin

samt generelle andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke koselig å bo hjemme hos mamma når man er 40år heller da :iconsm hehe

Jeg er nå riktignok en del år unna 40 :p

Fyllte 23 i Mai..

Men, det er lurt å komme seg inn på boligmarkedet så kjapt man kan.

Jeg kjøpte en leilighet på 63m^2 for 1.2 mill.

Naboen min, kjøpte leilighet i samme blokken for 1.350 mill.

Jeg har høyere etasjer enn han, samt hans leilighet er i fjerde etasje, mot min som er i 1 etasje.

Han må ut med 1000kr mer i måneden enn jeg.

Så man kan si jeg er fornøyd med kjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dabu: kordan e ståa på bilen no? funnet ut det med fronten? ka var det som tullet med motoren for en tid tilbake?

ståa?

jeg har ny frontplate, grønn metallic..

var en coil som var sprekk i, derfor gikk den bare dårligere og dårligere og til slutt på 5 sylindre bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri hørt om ståa? e jo et dårlig gammalt uttrykk, som eg trodde alle kunne.. om det e norsk eller svensk vet eg ikkje.. men nok om det :P

så utenom at baklyktene ikkje e tilpasset og at fronten e bulket e bilen i orden?

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri hørt om ståa? e jo et dårlig gammalt uttrykk, som eg trodde alle kunne.. om det e norsk eller svensk vet eg ikkje.. men nok om det :P

så utenom at baklyktene ikkje e tilpasset og at fronten e bulket e bilen i orden?

ja, bilen er i orden den.

karrosserideler er vel på vei i posten tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bilen er i orden den.

karrosserideler er vel på vei i posten tror jeg..

på tide å imponere litt med bilen snart då, har fulgt med på prosjektet ditt siden du snakte om å sette i en v8 som brukte omtrent det samme som gamlemotoren :P

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher:

Blir du med på å kjøre om kapp på bane til sommeren?

Begynner å få bra prestanda den bilen din nå!

ja, jeg må bare få igjen lappen først..

politiet tok den jo etter min angivelige burnout :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider