Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, NA = fun

turbo = extremly fun

2x turbo = twice the fun ;)

 

blir bra detta Dabutcher :D

hvor mye trykk skal du ha da sånn ca?

trykk? vet ikke..

Motoren skal tåle minst 0.4 på original komp, tro den også skal klare 0.5.

I usa, er det en kis som har kjørt med 1.0 i 2 år (aktiv kjøring).

 

Det er vel neppe aktuellt, men.. :P bare for å illustrere litt.

Ved 0.4 gir den ca. 280hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kamerat av meg har 3liter 24v motor med twin turbo i sin 244.

kjører bare 0.3 bar på orginal motor men den går betraktelig bedre enn uten turbos..

 

trykk? vet ikke..

Motoren skal tåle minst 0.4 på original komp, tro den også skal klare 0.5.

I usa, er det en kis som har kjørt med 1.0 i 2 år (aktiv kjøring).

 

Det er vel neppe aktuellt, men.. :P bare for å illustrere litt.

Ved 0.4 gir den ca. 280hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kamerat av meg har 3liter 24v motor med twin turbo i sin 244.

kjører bare 0.3 bar på orginal motor men den går betraktelig bedre enn uten turbos..

ved 0.4 bar: 285hk, ved 0.5bar: 306hk.

0.3 gir vel 265hk..

 

ps. det er ca. effekter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5300 for to turboer + manifoil?

Hvor kjøper du fra?

kjøper de av en privatperson i sverige..

ikke så gale, når jeg så at i usa ligger hver turbo på 1000$..

 

forøvrig surfet jeg og mwb på turboer i går og han fant seg en ny t3/t4 som duger til 3.33 bar, for 3300kr inkl frakt og moms!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, jeg skrev en lang doktorgrad om import..

så kom jeg borti "backspace" og mistet all teksten :P

 

http://www.ebay.com

http://www.blocket.se

 

* ingen toll på bildeler

* 25% moms på importverdi (også frakten!)

* $ per dags dato er 1:6.47 (i går da, men..)

* husk å sjekke om de sender til norge, samt hvor mye de krever i frakt!

* husk å sjekke om de har positive kommentarer / negative kommentarer (ebay)

* vær skeptisk til å kjøpe fra nye selgere (ebay)

* sjekk hvilke betalingsformer de aksepterer (vanligvis paypal(http://www.paypal.com))

 

ja, om du lurer på mer, så kan du spørre meg i PM.. da dette er litt OT.

 

ellers, vet jeg nå at:

S80T6 turboer og manifoiler på 960 motor, ved 0.5 bar skal gi minst 306hk.

Snakket med en del amerikanere, som har gjort dette før og Peak effekten man kan oppnå er 340hk. Da er det ikke bare komp. som er issue'et, men det er også turboene som er små, samt restriktive manifoiler.

 

med andre ord: opp til 340hk = lett (plug and play)

over 340hk = nye turboer, nye manifoiler, senke komp (evnt ethanol inj.).

 

ps. dette betyr ikke at jeg skal ha 340hk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher:

Smell inn noen 850 snurbo stempler, da får du lav komp.. kan leve på grensen med 450hk ;)

men da er du på grensen til h-a-v-a-r-i cheers

 

Mvh:

E-K Racing

det er jo flere som kjører 5-600hk på 960 motor med bare dreide stempler!!

vet ikke hvor lenge det holder, men den sorte 242'en i nordnorge har overlevd mange år nå.. (den som var i bilsport).

 

men skader vel neppe å overhale motor før man drar ut 600hk og kanskje da bytte en del deler samtidig.

 

e-k: hvordan er det å bytte stempler på denne motoren?

hørte det er fare for at toppen kan vri seg når man skrur den av?

(kammene står i spenn?)

 

kan dog være at å kjøpe en t6 motor er en bedre idè, om man skal ha såpass med effekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår