Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

ikke no tull dette :) skal vist være bra lyd av den dumpen dær.

ja, jeg prøvde å blåse mot den og åpnet den fra siden med fingen :p

 

PSCCHHH, selv med så lite lufttrykk som man klarer å lade med kjeften :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du har det med og handle fra USA

 

Og det ser ut som at det lønner seg.

ja.. jeg la ut en auksjon på qxl:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=22082882

 

hehe.blir nok fint med litt turbotrykk på den da :) skal kjøre i trykk?

blir nok lavboost.. 0.4?

jeg lurer på om jeg skal få svt til å mekke en chip til motronic'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tåler motoren mere en 0,4???

i usa er det mange som kjører på 0.5 bar.

jeg har tenkt å kjøre etanolinjection i innsuget (spylevæske).

du kan ikke kjøre ren etanol, pga. det bryter ned alu!

 

må ha en blanding av vann og etanol, så spylevæske er billig og ferdigblandet :-)

da kan du kjøre høyere boost, eller kjøre mer stabilt med lavere innsugstemp.

 

lavere temp => mer lufttetthet => mer effekt

med spylevæskeinjection, skal nok 0.5 gå fine gardine.

har tanke om å kjøre en ic på hver turbo, med 650cfm airflow, kollektor før turboer, kollektor etter ic'er. 2.5" piping, popoff, lmm flyttes vel til før turbo'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jaja, her har det skjedd lite :p

 

Jeg har kjøpt inn adaptere for å koble 90' 740 baklys på eldre 740.

Planen min er å slippe kabelskoene som jeg har per dags dato, selv om de ikek gir meg problemer hittil. Jeg tenker slike plugger sitter litt bedre :p

 

jeg tror jeg bare klipper av kretskortet og lodder inn i originalt nett på 242'en.

 

trykk på bildet, om større versjon er ønsket.

tn_90_pre_90.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

update:

etter å ha tatt nedi med eksosen og skrapt vekk asfalt over alt, har jeg røket en eksosforing, samt en annen er på vei til å ryke :p

 

har kjøpt nye foringer.. i forskjellige størrelser.

jeg har planer om å montere så kraftige så mulig, selv om det vil forplante vibrasjoner :P

 

forøvrig har jeg ikke gjort noe siden sist, pga. det er så jævlig kaldt ute! 5-6 minusgrader, huff :S

 

jeg har ca. 4cm bakkeklaring nå, pleier å ha ca. 8-9cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

update:

etter å ha tatt nedi med eksosen og skrapt vekk asfalt over alt, har jeg røket en eksosforing, samt en annen er på vei til å ryke :p

 

har kjøpt nye foringer.. i forskjellige størrelser.

jeg har planer om å montere så kraftige så mulig, selv om det vil forplante vibrasjoner :P

 

forøvrig har jeg ikke gjort noe siden sist, pga. det er så jævlig kaldt ute! 5-6 minusgrader, huff :S

 

jeg har ca. 4cm bakkeklaring nå, pleier å ha ca. 8-9cm.

 

er det kaldt? er -22 her....

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det kaldt? er -22 her....

hehe.. tror jeg hadde dauet :P

nå tok jeg en VARM dusj, samt har to par sokker (ull og vanlig) :p

tok på tøfler også, pga. tregulvet mitt er kaldt :P skrudde opp ovnen til 22 grader også, den var på 18 :P

 

planen min:

tn_turboturboicic.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår