Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
misunner deg, hehe

Blir det turbo på skuta nå snart eller ?

Vet ikke..

baronen er litt keen på turboene..

jeg leker med tanken om å selge de, kjøpe meg fete skinnstoler og lakkere bilen i sommer.. kanskje nye felger og så heller la bilen bli umoddet en tid fremmover..

har litt lyst å pusse opp leiligheten min også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......

har også IC og dump.. (RFL type, tohorns).

IC'en flower 650cfm.. ikke verdens største, men stor nok til de mikkemus'ene.

Forøvrig, reiser snart jeg og Colli ut til V940R6, så blir det nok engang bakfanger på 242R6'en.. (kan være greit, i og med det blir banekjøring på søndag)... litt kjipt å få massasje på bilens bakpart, uten fanger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fanger er "montert".

Ellers, har jeg funnet ut at bilen min er faktisk rimelig lav i forhold til de som påstår de senker 100mm. Jeg mener ikke at de lyver elns., for all del.. men når jeg kjørte opp ene siden på en rampe, ble hele dekket mitt skjult av hjulbuen og på andre siden ble ikke det mer enn ca. 3-4cm mer plass, så total "senking" i den stillingen, vil tilsvare 7-8cm.. et godt stykke unna 10cm. (ja, det var bak).

v.s. forøvrig.

ellers, så bilen tusen ganger fetere ut med plastfanger bak.. nå er den klar for raceday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter treffet på Eikås i dag håper eg du har tenkt å shine opp bilen litt snart, den så alvorlig shabby ut på slutten ;) Bilen din er forresten bra lav foran, mangler bare å ta noen ringer bak så du blir kvitt "dragracerstuket" ;)

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du. sender du noen gode biler av motorfestene til meg på pm. vil se hvordan du har gjort det..

hei,

det er masse bilder lengre fremme i tråden. (nært begynnelsen)

nedre festene er originale volvo 240, øvre er custom.

diesel puter..

samt anti vridningsstag.

Etter treffet på Eikås i dag håper eg du har tenkt å shine opp bilen litt snart, den så alvorlig shabby ut på slutten ;) Bilen din er forresten bra lav foran, mangler bare å ta noen ringer bak så du blir kvitt "dragracerstuket" ;)

hehe, ja.. jeg kjørte over noen dekk :P

jeg har planer om å shine den opp i sommer ja.. må få meg ny bakskjerm på h.s. etter snurr med hengeren (ikke jeg som var sjåfør, så mobb alt dere vil).

jeg skal også få inn bakfangeren litt lengre, tenker jeg.

samt sveist på 700 bakplate.

ps. ang dragracestuket, så er reservehjulsbrønnene mine helt herpete og derfor ser den ekstra høy ut bak :P h.s. reservehjulsbrønnen ble helt flat når hengeren tok siden.

bilen er lovlig senket

Lenke til kommentar
Del på andre sider