Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrolig fin den bilen asså!!!

 

CC skilter å greier, det har jeg og! m'm

 

SKal ikke gi bort snowcapen da? he he..

hehe, takk..

den er veldig morro å kjøre også :-) men den trenger en shining da, før den er FIN FIN, men den har absolutt potensiale da.. Det tekniske er jo veldig bra.

 

den snowcapen der er det jo lov å ha på da. verre med de som er av den todelte firkanta typen...

 

Hehe, jeg tror han mente at han ville ha snowcap'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble det ikke noe av turbokonverterings planene dine ?

Det ligger "på hyllen" (bokstavlig talt)..

Har turboene liggende enda, men jeg solgte begge intercoolerene, samt ene dumpventilen..

 

men, ja.. jeg tror jeg må fikse karross før jeg fikser mer drivlinje. og kaross er nok det dyreste å fikse :S

 

skal se om jeg ikke får fikset litt denne uken og kanskje vist karross til karrossverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja fin øse du har. kjekt med den turen rundt i byn på onsdags kvelden, er vell den ruta som du eller colli nevner her tidligare i tråden din?

 

jaja trur ikkje dei som kapper fjørene skal kjøre den ruta:D blir jo det samme som å sette bilen på bukk det da:D hehe

jaja skal no ha meg en tur til byn igjen snart (når lommeboka tillete det) kansje prosjekte mitt er ferdig da oxo hmmmm, gjenstår vell bare å sjå det,

kan du sende meg en pm med framgangs måten du hadde når du kjøpte felgane? var vell noe med å få dei til å sende dei til svinesund?

får jo så lyst å gjør mye med bilen når en sitter å myse på forumet her ja

 

skal no seie fra når eg kommer innom byn neste gang

 

har no skreve ned nummeret til deg og colli

oxo seier eg det att det var svigers sitt nummer eg ringde fra på onsdagen,

mobilen min er fortapt (mista) men skal kjøpe meg ny, og da kan no eg sende ei melding eller1000000000000 hehe

 

stå på og hold liv i øsa di.

må no seie fra om du skal selge den:) så får vi sjå ka lommeboka seier i den tid hehe

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja fin øse du har. kjekt med den turen rundt i byn på onsdags kvelden, er vell den ruta som du eller colli nevner her tidligare i tråden din?

 

jaja trur ikkje dei som kapper fjørene skal kjøre den ruta:D blir jo det samme som å sette bilen på bukk det da:D hehe

jaja skal no ha meg en tur til byn igjen snart (når lommeboka tillete det) kansje prosjekte mitt er ferdig da oxo hmmmm, gjenstår vell bare å sjå det,

kan du sende meg en pm med framgangs måten du hadde når du kjøpte felgane? var vell noe med å få dei til å sende dei til svinesund?

får jo så lyst å gjør mye med bilen når en sitter å myse på forumet her ja

 

skal no seie fra når eg kommer innom byn neste gang

 

har no skreve ned nummeret til deg og colli

oxo seier eg det att det var svigers sitt nummer eg ringde fra på onsdagen,

mobilen min er fortapt (mista) men skal kjøpe meg ny, og da kan no eg sende ei melding eller1000000000000 hehe

 

stå på og hold liv i øsa di.

må no seie fra om du skal selge den:) så får vi sjå ka lommeboka seier i den tid hehe

Hehe, alltid kjekt å treffe nye volvofanatikere..

 

1. Du må ringe Gummihuset (http://www.gummihuset.se)

-> For å ringe til sverige, tar du: 0046 + <svenske tlfnr>

--> Fjern 0 i begynnelsen av svenske tlf-nr.. feks om nr er 0 9383 9393, så ringer du: 0046 9383 9393. (jeg fant bare på dette nr'et!)

2. Spør om du kan betale forskudd, da tjener du 4%!

--> Om du må ta post-restante (oppkrav), så er det altså 4% avgift, pga. det regnes som kontantuttak!

---> Om du må ta oppkrav, pass på du har høy nok grense på uttak på ditt kredittkort!

3. Dump stålfelgene på en benser i .se, cruise tilbake på 18" felger. obs. politiet kan ta snittmåling bakfra, så ikke gass med en gang du ser de svinger av på en benser.

 

Husk også å smugle mye drit, så du vet du kommer i avisen om du først blir tatt..

 

Ellers, angående å selge bilen, var jeg inne på tanken tidligere i år.. (når den fikk alle karrosseriskadene den har). Volvohuggeren har vært jævlig etter å kjøpe bilen min.

 

Han maste på meg hver dag, hvor mye jeg skulle ha, at jeg måtte ringe han, etc. etc. SÅ monterte jeg ny plastfanger fremme og sa til han: nå ble den dobbelt så fin! så sa han (uten at jeg hørte dt, men en kompis hørte det): Da blir vel prisen 80.000?

 

Regner ikke med han mente det seriøst for 80.000, selv om jeg hadde evnt. solgt den med nye twinturbos m. manifoiler, intercooler og dump. Eller, vet jo aldri.. Han kunne jo shinet den opp "gratis", siden han driver med hugging og har folk som jobber for seg. Jeg har jo delene til å fikse fronten, men bakskjermen krever jo litt jobb, bilen trenger lakk og helst noen fete stoler fremme. Ellers er den jo veldig bra teknisk / drivlinje.

 

ps. det var på tiden den rullet på eiker polaris. (ca. 2 mnd siden)

 

 

Volvo original her på forumet ville også kjøpe den, men han ville gi meg 35k da :P og jeg har brukt alt for mye peng for å selge den for 35k, hadde jo lønnt seg å hugge den og solgt deler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja sant det skal kopiere det så eg har det, ja sant det 80,000 jaja fin pris det for en 242 hehe 35k er oxo en fin pris, nei må beholde denne øsa,

type lakk som er på den? virka som den var litt matta ned, såg slik ut på avstand da men øsa passa godt med det, jaja en bulk her og der, er vell slikt en må regne med.

 

har no tatt livet av en 240 den 83 som står i signaturen, kjøpte forgasser motoren på volvo huggeren i åsane fekk den grise billig sia blokka var gåen var et 230at, trur eg betalte 3000 med frakt på hurtigruta:)

så tok eg blokka på den eg hadde b21 og konventerte den funka no fint det oxo.

neste på motor med meg blir vell elektronisk sprut, tenkte da på ET/FT får sjå ka en får tak i, blir vell en liten tur til svergie da ja, om eg ikkje får tak i noe billig her til lands, men men får sjå gidder ivertfall ikkje betale 10k for den her som dei ligger på.

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det blir vell spanande?

mye trur du at du kommer ut med da?

Hmm, vanskelig å si..

204hk / 267hk originalt

 

Økning av effekt:

fjernet kat

3" jt superflow

custom collector i dual 2.25", samles i 3".

 

Minsking av effekt:

Konfilteret suger varmluft :S

 

Vet ikke om jeg vil fikse varmluftproblematikken før måling, da jeg absolutt ikke har lyst å ende på over 220hk i motor..

 

Skulle ikke det skje for snart et år siden?

nei, mer 6mnd siden tror jeg..

Det som var, var at første gangen ventet jeg dritlenge, men så gikk norspeed konken.

 

Etter det, ventet jeg på effektmåling, men det som da skjedde, var at en kis rygget inn fronten min.. Ja, etter det igjen, har jeg bare ikke gjort så mye med 242'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre en kort historie lang:

 

Jeg skulle montere forsterker på 6x9'ene, men jeg utsatte og utsatte det.

Men, i dag så jeg at ene 6x9 lå inni m/a kassen, hehe.. Jeg hadde nemmelig bare treskruer med for lite hode på, når jeg monterte det for en del år siden.

 

Ble til at jeg fant ut jeg skulle heller montere de i hattehyllen, da jeg monterte de i kasser for å verne de fra 32" subben som jeg hadde før.

 

Men, jeg fant jo kjapt ut at beltedekslene på hattehyllen var for brede, så jeg lekte litt med tanker, etc. og fant ut jeg skulle fjerne nakkestøtter bak.

 

Greit nok, tenkte jeg, men setet han som fan på høyre øvre festet, så jeg tok like gjerne ut setet.

 

Da så jeg noe som så rimelig skummelt ut: Et hull; og det var rustfarget! iiiik!

Men, så tok jeg av sidepanelet bak, dro frem teppet litt og til min store og hyggelige overraskelse, så var det jo bare en av de sorte avlange proppene som manglet! Jippi tenkte jeg og fant ut jeg skulle behandle overflaterusten, før den ble om til noe bad. Men, ja..

 

Historien var jo egentlig kort, men nå gjorde jeg den lang :p

 

Det som var hele poenget her, har jeg ikke kommet til;

 

Jeg tenker på å la være å montere baksetet igjen og heller montere veltebur.

ps. står bare på det estetiske, da jeg uansett ikke kan ha mer enn MAX 3 folk (inkl meg) i bilen, om jeg ikke skal kjøre på autobahn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår