Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

hehe, joda.. men han kan ikke trylle fordet ;) men går sikkert greit i en 242 :thumb

bilen flytter greit på seg ja... hadde nok vært andre boller med ethjulstrekk og originale hjuldimmen 165!! haha, ja, 165 folkens!!

 

Husker en gang jeg ble stoppet i teknisk, han så på felgene, så på vognkortet, så på felgene, bøyde seg inn vinduet og sa: Dette er ikke 14" felger?? Og det er ikke 165 dekk?!..

 

Jeg bare: eeh, nei.. Men det er jo riktig rulleomkrets..

 

Han sa jeg bare skulle gå opp å vise det, så jeg skulle få det inn i vognkortet..

 

Som om det har skjedd :P Men nå er det snart b.t. Jeg har bare store planer om å få en god del mindre effekt enn 220hk, så jeg kan søke om turbokonvertering (twinturbo)..

 

Skal kanskje montere 2 x katalysatorer, samt restriktor på innsug, da bør jeg klare en 180hk elns??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

å gud jeg er gad at ikke bt kikker på sånt her, her er det ikke så nøye om man har senk el felger ikke o vognkort til og med soting kan man slippe unna med, er glad jeg bor her .!

Ja, det er litt teit at det skal være SÅ farlig å gå 6.5nm og 22hk over lovlig effekt..

 

iflg. b.t. i bergen, er 1hk for mye 1hk for mye..

Jeg vet de har lov å vise "skjønn" og godkjenne hva enn de vil, men saken er at de er ansvarlig og derfor tør de ikke ta ansvar.

 

Men, å godkjenne et par titalls hk over fabrikkgodkjenning, sre jeg ikke problemet med, da fabrikkgodkjenning bare krever ventilerte skiver!! Tenk dere da, folkens.. 220hk og 280nm, med smale dekk, usenket bil, originale fjærer og dempere.. Vil jo burne bare man ser på gassen...

 

Jeg mener det ikke bør gå så mye på hk, da hk egentlig er litt "uvesentlig" på en måte. Det bør være "kjørekvaliteten" til bilen som avgjør.

 

Hva jeg mener med at hk er litt uvesentlig?

mer hk gir deg ikke nødvendigvis høyere topphastighet (pga giring)

mer hk gir deg ikke nødvendigvis mer aks (pga. veigrep og giring)..

 

Man kan også tjene akselerasjon eller topphastighet, basert på bilens egenvekt (ingen sier det er ulovlig å lette en bil??), samt da på å velge utveksling, diffbrems, gode dekk, etc.

 

Hvorfor er det lov å senke vekt, men ikke øke effekt?

Eneste som er "til fordel" for å senke vekt i forhold, er jo selvsagt da mindre motkraft, når fres skal bli lik 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett en 15mm restriktor på innsuget med filter.

sett på eksos spjeld ( de er justerbare motstander, så gjør du slik at de bremser mest mulig )

 

da har du sikkert ikke mer en 170 hk

ja, jeg tenker jeg må noe slikt..

 

Var du på Voss og rægga på lørdag? Såg ikkje ille ut de felgane dine.

ja.. jeg så dere, vi gav dere thumbsup..

fikk du blen for 25?

 

jeg har snakket med han martin som eide bilen først, samt han som kjøpte den av martin pell...

 

bilen din er fet i lakken, men jeg ville kastet det 12" rattet i skauen.. helt jævlig å kjøre med, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumb Betalte 25k ja. Veit du hva han her Pell fyren solgte den for?

 

Rattet går i skauen når "god motoren" er klar. Når det blir litt ratting er det nesten vanskelig å ikkje miste taket i de pga, det er så lite.

 

Du skal ikkje senke bilen litt mer bak vell? Trur det hadde sett bra ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumb Betalte 25k ja. Veit du hva han her Pell fyren solgte den for?

 

Rattet går i skauen når "god motoren" er klar. Når det blir litt ratting er det nesten vanskelig å ikkje miste taket i de pga, det er så lite.

 

Du skal ikkje senke bilen litt mer bak vell? Trur det hadde sett bra ut

Han fikk vel 50k for den..

25k var en grei pris, felgene alene er jo sikkert verdt en 12-15k med nye dekk..

bilen er kanskje verdt 20-25.. Den var jo litt "jalla", med kappete fjærer og slikt vel? samt mangler, etc. når du kjøpte den?

 

han som kjøpte den av martin, sa lakken kostet 40k.. men verdi og utlegg er ikke det samme da, samt martin jobbet jo der den ble lakket, så tviler egentlig på han betalte 40k for lakken..

 

tid har han derimot nok brukt mye av på den, da den var jo dritfet i lakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bildet der da vi kom inn? Jeg kan ikke se at det sitter noen på med deg Olav? Er jeg photoshoppet bort fra bildet for å få det penere? :(

Jeg har jo alu på hele veien rundt, så du må vel ha gjemt deg fra kameraet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår