Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nye deler på vei:

adjpanhardrod.jpg

 

 

Panhardstaget kommer fra http://www.lysakerbil.no sitt lager, men jeg må nok vente 3 uker på momentstagene. Foringen kommer vel også..

 

Håper på panhardstag og foring i uken, samt jeg har div.prosjekter jeg vil ha gjort i uken, vedr. montering av katalysator, db-innsats, m.m. samt kanskje en tur til svendsen for å få laget flenser på et rør eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette, men når skal vi bruke penger på bulker og lakk da? :(

vi må råne til amazonemil, hehe..

 

Er jo sykt at panhardstaget koster rundt 500 på ipd mens lysaker bil skal ha 1100 for det samme staget..

Koster vel ikke så mye å få det sendt fra usa?

 

Det koster nok litt mer enn 500kr..

I tillegg har du moms, frakt og moms på frakt.

 

Frakt på noe slikt, må du nok regne med iallefall 120$, om du skal ha rask leveranse.

 

mao, havner det på ca. 210$ * 6.5 * 1.25 = 1706kr.

 

Hvordan kan han selge det så *billig*, kan du vel spørre nå?

Vel, han kjøper litt mer enn ett stag i slengen, så han får sikkert fordelt frakten på 10-20 enheter og sådan får han "gratis" frakt nesten.

 

Videre, har han nok rabatter.

 

Jeg personlig var en stor pådriver for å få IPD til å få forhandler i Norge. Jeg hadde dialog med ipd og hjalp de å skaffe dialoger med diverse firmaer i bergen.

 

Både BCB og volvohuggeren kunne valgt å levere for IPD, men gjorde det ikke.

Så, jeg kjøper det heller hos lysakerbil,når jeg bare skal ha så få ting.

 

Hadde jeg kjøpt stabstag fremme, bak, etc. +++++, hadde jeg nok importert selv, men man kan ikke klage på 890kr + mva for et just. panhardstag med nye heavy duty polyurethaneforinger.

 

Selve staget er mye kraftigere enn 240 sitt også..

Tror nok et org. stag koster mer hos volvo.

 

Det er også lett verdt sine penger i "effekt" for "ride-control", samme gjelder da momentstagene. Det er mer "sløseri" å kjøpe feks. konfilter, o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå gleder jeg meg til du skal skru på gromsakene! Skal vi ta en felles skruøkt, så tar vi bremsene dine i samme slengen? Tarell låner nok oss plass i garasjen, så går det smooth med den jekken hans og bukkene! ;)

jah, vi kan ta med en pose chips og mekke!!

 

håper jeg har fått IPD panhardstaget i dag, samt polyforing til vridningsstaget.

går vel en to-tre uker til jeg får momentstagene.

 

mange sier at just. momentstag og panhardstag (da med skikkelige foringer), er de beste opgpraderinger de har investert i 240'en sin.

 

240 har jo rimelig "løs" ræv originalt, men heldigvis er den ikke like råtten som opphenget til 740.

 

740 eiere kan derimot kjøpe nytt de triangluars folkene, de som selger coilovers rundtom, med fjærer, for ca. 610$, samt masse andre gromdeler til 240/740 og nå også litt 850-deler..

 

ellers, tar jeg meg turen ned med pugg-kat'en og kjøper noe eksostriks/miks i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wey, du får gi en lyd hvis du skal ha hjelp til noe! :) Kan jo hende vi kan montere panhardstaget i dag da, hvis Tarell blir ferdig med sin egen og kan få den ut! :) Jeg tenkte i hvert fall å hente resten av delene mine i dag. Eller, vent litt! Skulle han jobbe kveld i dag!?

 

Samma det, bilen ser mer og mer sleten ut, men den går bedre og bedre?! :P Hehe! ;)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wey, du får gi en lyd hvis du skal ha hjelp til noe! :) Kan jo hende vi kan montere panhardstaget i dag da, hvis Tarell blir ferdig med sin egen og kan få den ut! :) Jeg tenkte i hvert fall å hente resten av delene mine i dag. Eller, vent litt! Skulle han jobbe kveld i dag!?

 

Samma det, bilen ser mer og mer sleten ut, men den går bedre og bedre?! :P Hehe! ;)

ja, den går så bra nå at poleringen brenner av i luftmotstanden!!!!

 

hehe, fra spøk til naf:

ny effektmåling neste tirsdag!!!

 

Takk til volvoandy for en walker katalysator, som stod på en Peugot.. Enorme 1.75"!! Skal ned å kjøpe div. eksosdeler nå, som bla.a. db-innsats (3") og da en stigovergang fra 3" til 1.75", om noe slikt eksisterer.

 

Snart har jeg mao. det grommeste enderøret ever!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor alt dette bryet når du kunne lagt innsatsen i større bremser?!

Du fabler jo så om å hive på turboer eller kompressor, så åffer ikke ta det først som sist? 240-bremsene er ikke akkurat overdimensjonerte i utgangspunktet heller.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor alt dette bryet når du kunne lagt innsatsen i større bremser?!

Du fabler jo så om å hive på turboer eller kompressor, så åffer ikke ta det først som sist? 240-bremsene er ikke akkurat overdimensjonerte i utgangspunktet heller.

 

Det er nok ikke så enkelt som du tror. De godkjenner ikke 240er med mer enn 220hk selv om du modifiserer masse. De krever vel en TÜV-godkjenning på hele driten før de gidder å se på den. Så vi mekker litt struping og mottrykk, og får lave tall.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så enkelt som du tror. De godkjenner ikke 240er med mer enn 220hk selv om du modifiserer masse. De krever vel en TÜV-godkjenning på hele driten før de gidder å se på den. Så vi mekker litt struping og mottrykk, og får lave tall.

Ja, dette stemmer..

 

Dere kan banne på at jeg har prøvd alt jeg kan å få litt dynamikk ut av b.t.

Problemet er at b.t. er veldig vanskelig, når det kommer ut over volvo sin originale godkjenning.

 

De krever da at Volvo, eller et uavhengig laboratorium gir meg godkjennelse for min bil, for aktuelle endringer og da nye tall som det godkjennes effekt etter.

 

Det betyr mao. ikke en dritt om jeg møter opp med R-bremser, da får jeg nok bare enda mer pes!!

 

Jeg tenker jeg skal STRUPE vekk minst 22hk, gjerne mer.. Så skal jeg heller søke om større bremser etterpå.

 

Jeg sier meg for all del ikke ferdig med bilen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår