Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, hehe... er ikke helt ferdig med den enda, men jeg tar resten i morgenfør NAF.. blir litt hektisk, ferdig på jobb fire, så må jeg sage og bende rør, kjøre til naf, macguyverteipe på lmm, skru på katalysatorenderør-restriktoren og så ta effektmåling.

 

litt py om det ikke funker nok..

burde egentlig montert den dårligste tennpluggen jeg har fra før også.

Ok, hehe... Lykke til i dag då:thumb

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Butch?? -Snakker du sant, at du bare skal tape på en innsnevring på enderøret? -For så å ta effektmåling hos NAF??? -NAF er vel dem som godkjenner biler vel? -Går vel rett åt skauv'en ditta her?, eller har jeg en liten kortslutning oppi skrotten min nå?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hivd på en 1,75" katalysator

Stemmer!! Her er karen som har gjort leksen sin!!

 

Men, ja.. Jeg og Colli stod der, ved naf.

Jeg teipet over sikkert 90% av LMM, macguyverteip FTW!!!

 

Ja, samt jeg og Colli måtte desverre ofre JT enderøret!!

 

sagfaen.jpg

sagesage.jpg

ende.jpg

 

Ja, sånn som det der, ca. 1" enderør!!

 

Rullet opp til rullen, men bilen dauet jo fan!!

Rullet et par ganger, men den klarte ikke over 4k rpm!!

 

Så, ja.. Ber jeg han gå å drikke litt kaffe, hehe.. han bare: hva faen har dere gjort med bilen?!?

 

Så begynte jeg å Colli å le..

Vi rev av teipen igjen og rullet..

 

Rullet en gang, to ganger, tre ganger..

Kom litt over på hk og moment..

 

Men sant, det var pga. den girte ned!!

Så sier jeg: "Den girte jo ned! Det er jo umulig å få et slikt effekthopp på slutten"

 

Så ser han på kurven, går inn å ser på dataen, etc. og skriver i arket til meg at jeg har 192hk og 255nm elns. Han skriver også at bilen girte ned ved 143kw (elns).

 

Sitter ikke med arkene her foran meg, så de tallene der kan avvike noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skulle nesten ikke forundre meg. Så kommer det en gammel fyr snikende forbi der vi stod og stresset på med målingen. Bilen snerret ganske bra gjennom det lille hullet også da. Så suser gamlingen forbi i det han gir på (uten tape) og han skvetter til og ser på den gamle Volvoen. Kommer inn i garasjen og leser av: V O L V O 2 4 2 R 6!

 

Han glodde sykt lenge på bilen, og trodde nok noe var galt med hørselen sin! hehe! :) Vel, håper BT er snille med oss nå Olav.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bedritent bremseresultat!!

 

Er ikke no problem å få lite effekt hvis man vil, værtfall ikke, hvis man har turbomotor!!

 

Colli: Er mange gamlinger som ikke skjønner forskjell på d®itt og datt, og tror alt som surrer rundt på norske veier er originalt :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, takk for innlegg folkens! :-)

Jeg har besøk i kveld, så jeg kan ikke ta meg tid til individuell quotes..

 

colli skal ha creds ja, dæven så dreven han er med håndsagen!!

Håper burgeren smakte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår