Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Olav, du kan jo ta turen opp her å stå da hvis du vil. :)

hehe, ja, men jeg tror jeg lar SOV bytte simmerringen.

er nok lett 5 timer arbeid, kassen må ned..

 

samt jeg har lest om mange amatører som har montert simmering selv og byttet ca. 6 stykker i året(!), pga. de ødelegger de ved montering.

 

Er lite vits å montere for å få lekkasje etter et år, da betaler jeg heller SOV for å fikse dette :-)

 

tenker mr.c må være med utover på freddan', hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvem er mr.c?

mr. deg, du må cruise ut :P

 

----

 

Yes, da har jeg (som vanlig) bestillt for xxxx antall kr hos volvo.

 

Prisen finner jeg ut når jeg henter delene, hehe..

I går hentet jeg ny simmerring, i en sinnsyk størrelse.

 

Den er sikkert 6"(!) (til veiven, i bakkant).

Ellers, har jeg nå telefonert inn, med mitt telefon apparatus.

Tok en ordre på da:

  • 8 nye mellomakselbolter, m. muttre.
  • 12 svinghjulsbolter
  • 6 bolter til konverteren
  • 6842597 oljeutskiller

 

Bestillte også noen deler til 780'en, men det er litt OT i denne tråden.

 

I helgen blir mao. simmerringen på veiven byttet, så får jeg bare håpe at skruene kommer frem i tide, så jeg har bil igjen på mandag. Om ikke, må jeg cruise rundt i mercedes sportline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til jalla tralla for ny bakskjerm!!! :win

skjermmc8.th.jpg

 

Jeg og Colli kjørte opp til jalla tralla , med en vinkelkutter, 3 stålkutteblad (som var et for lite!) og for mye fritid..

 

Vi kjørte ned igjen med skjerm og skitne hender..

 

Anyhow, jalla tralla skaffet meg ny skjerm, som vi slet litt med å få av, da vi plutselig gikk tom for vinkelkutteblader :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk spraylim fra biltema! haha..

 

Skal du sveise den på sjøl eller?

 

hehe, spraylimen fra biltema ja :P funker vel den!!

Jeg tenkte å bruke tyggis til å feste skjermen med, veier jo ingenting!!

 

Tror sannelig jeg skal kjøpe batteri til baderomsvekten min og sjekke vekten på den jævelen her!! Selv om den er rustlettet litt, så veier den en del!

 

Jeg har ikke sveiseapparat, sveisekunnskaper eller sted å stå å sveise.

Tenkte jeg skulle råne opp til amazonemil og skjenke han full nok til at han sveiser den på.. hehe

 

Deilig å få tak i en brukbar skjerm til slutt?:) Har vel lett ganske lenge etter det du?

Ja, det var fint å få tak i skjerm.. Det er litt jobb på denne skjermen da.. Hjulbuen er litt kjeks, samt under demontering, fløi det plutselig noen gram sparken og vips: hull bak hjulbuen..

 

En eller annen har bare sparklet over rusthull på bilen den ble tatt av.. Hehe.. Så ganske bra ut, til sparkelet fløi igjennom luften.

 

Mener hullet er på ca. 5 x 4cm, samt hjulbuen er jo gåen.. Men selve skjermen er jo grei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår