Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da står 242r6'en på bukker, klar for bytte av simmering, og alle bolter som skrues av.. også mellomaksel får alle bolter og muttre nye, da det er en bolt eller to som er ulik de andre.

 

Stein Ove fikser simmeringen nå i helgen, så nærmer vi oss visningsdatoen til b.t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, Stein Ove ringte å vekket meg i morges (ett-tiden :P).

Men, ja.. Viste seg at simmerringen ikke var helt gåen, men den svettet litt..

 

Ergo. Lekker det vel fremme på motoren et sted, simmerring eller o-ring, evnt. er det kanskje oljekjøleren som jeg først hadde mistanke om.

 

Det virker som det har rent fra foran av motoren og så rent opp i hullet i clutchhuset i nerkant, så det dryppet ut der når jeg hadde parkert..

 

Men, men.. like greit å bytte simmerringen når den først girkassen er nede.

Han tar vel kanskje å steamer motoren i uken og jeg får mer trim, da jeg nå må gå til jobb :O (heldigvis bare en km.. hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Updejt:

Virker som det bare lakk igjennom en o-ring på veivhusfilteret.

Jeg hadde jo nytt veivhusfilter, men glemte selvsagt o-ringer.

 

Derimot, gav jeg stein ove klarsignal til å bytte alt han kommer til av o-ringer, pakninger, o.l., som er vanskelig å komme til vanligvis, når han først holder på..

 

Han steamet motoren min og burnet litt på lavt turtall, fikk visstnok en del crowd utenfor rolls royce, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SOV!

 

Nei, den har jeg ikke hørt! :) Husk at du ikke må gi nøklene til broren din da.

hehehe.. da venter vi på ny prosjekttråd? :O

jeg savner r6'ens bråk og ukomfortabelhet..

 

har kjørt rundt i mercedes 200 sportline i flere dager.. gurimalla så kjedelig!!!! er så behagelig at man nesten sovner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No brain, no pain.

 

Sikkert jeg som ikke følger med i det hele tatt, men fikk du noen gang fikset fronten din etter du blei rygga i?

Ja, jeg byttet fanger, frontplate..

 

Jeg har ikke fikset den helt 100% enda, må bøyelitt ut på skjernene sine hjørner.

Sikkan skaffet meg ny grill fra sverige også! (NOS!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olav, kom deg på msn ditt svin. Jeg har noe til deg som du skal godkjenne før jeg bestiller.

yes, du bare bestillte du :P

 

haha, men når vi snakker om bestilling, så har jeg muligens snart nye tennplugger i posten..

 

NGK PFR6G

Hakket grommere enn feks. IX Irdium, som igjen er over GP Platinum.

 

Det må vel være de grommeste pluggene man kan hive i en hvitmotor, to my knowledge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår