Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

hehe godt å høre fler som bare har en Erickson mobil å ta bilder med hehe har bare en gammel s700 je med 1,3mgpx kamera hehe ikke det råeste:)

k750i fungerer, så lenge det er LYST ute..

Men jeg må jo alltid justere litt på bildene da, men det er jo bare morro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har problemer med bilder for tiden, da min SonyEricsson mobil begynner å ta kvelden :S

Må vel kjøpe meg et kamera før eller siden, men jeg sikler etter Sony A100.. Som jeg forøvrig ser koster under 8k hos elkjøp, da med linse!! wohoo..

Men, ja.. Pengene bør jeg heller bruke på bil/leilighet..

Får vel bare levere mobilen på garantien :P

Samt snylte på colli sitt kamera, selvsagt!

Du vet jo at jeg er dyr når det gjelder å skru på bilen din. Skal jeg i tillegg ta bilder, så blir det vel fort en liten formue av dette. Jeg har jo egentlig nok med min egen doning som ruster i hjel. Hehe! :) Vi får ta bilde på BT sammen med Kningern når vi får bilen godkjent.

Profilere kisen litt, og stå der med Vognkortet i ene hånden, og Kningern i andre! ;) Momenstag på vei ja!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan jeg skal ordne med fjærene...

Kan fjærene ha seget så jævlig på ca. 12mnd???

Viss det er lersjefors fjærer du prøver å godkjenne på B.T i fyllingsdalen så er biltilsynet der ute helt IDIOT på 240. Selv om de er T.U.V godkjent. helt utrolig. På 7 og 900 serien er det ikke noen problem å få godkjent. men det er ett eller annet de har imot 240 virker det som.

men du får det nok igjenom tilslutt. En kompis av meg hadde flett nytt lersjefors tuv godkjent til 240 vel og merke på 240 eller enda mer riktig 242. han gav opp tilslutt... Biltilsynet ville ikke god kjenne det. ikke på spelhaugeVeien 12 i allefall. Spelhauge 12 = hell. det er noe rart med de folka der ute.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[*]Fjærer er løs foran..

[*]Nedre bærearmsforing er dårlig, v.s.b.

Så må jeg gjøre noe med fjærene, men hva? hmm.. Kan ikke korte inn gule koni's..

Hehe, litt ironisk at selveste antikappekongen ikke får godkjent senkesett ;) For dumt egentlig, lover jo bare problemer for alle som vil godkjenne..

Er forresten enig ang setene dine ;) Ble overrasket over hvor fint baksete du har, etter å ha sett de brune framsetene på Eikås.. Noen svarte Recaro er tingen for deg!

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er også anitkappings, så jeg skal lage litt trøbbel for folket på Spelhaugen. Jeg har det faktisk godkjent i vognkortet mitt jeg, på 240 Frode. Jeg må ha kommet på rett dag til rett tid. Hehe! :) Men de legger seg nok opp i at fjærene er løs selv når jeg har det i vognkortet fra før.

Men dette fikser vi Olav, vi lager referanseliste og kontaktpersoner fra Volvo! ;)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for støtte folkens..

jeg har ikke tenkt å beholde de fete brune stolene for alltid, men alt handler om prioriteringer.

de fleste deler er allerede skaffet for å utbedre feil/mangler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå skal vi skru som faen i uken!!! Bilder kommer selvfølgelig. Tør vi montere momenstag før Kningern skal se på bilen igjen?

Nei, det vet jeg ikke.. hehe.. Tror jeg setter momentstagene på IS, IS, BEIBI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han likte panhardstaget da! Hehe! Men ja, vi venter med momentos til de har godkjent saken.

ja, hehe.. når jeg skulle kjøre bilen ut, stod alle biltilsyn folkene og hang ved r6'en..

virket som de likte den.. selv om den ser litt estetisk jævlig ut, men de har vel sans for mekanikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, jeg og colli rånte ut til svendsen eksos i dag.

Neste uke skal svendsen lage en db-demping for meg..

jeg har tomgangseksos på 96db og peaket på 115db..

skal få laget noe eksos-struping, samt tettet eksos og tilpasset diverse, så den slutter å skrangle :P

Ellers, fikk jeg deler i dag

Tollvesenet må elske meg, da dette er andre gangen jeg har sluppet moms!!

Med andre ord, fikk jeg inn de momentstagene ganske billig!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er rart dette ja..

Håper jeg slipper å kjøpe nye dempere liksom :S Om jeg må kjøpe nyere, må det vel bli kortere bilstein, men isåfall må de jo være MINSt 1cm kortere, gjerne 2-3..

Har sendt PM til en kis i USA, om han kan spesialdreie noen dempere for meg, bare så jeg har backup-planen.. Om jeg skal kjøpe nye, må jeg nesten ha spesialvalvete bilsteins, til en god del lapper, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider