Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg hvordan aremme sin bil ser ut, men jeg vet at din bil ser sleten og bulkete ut, så det kan jo ha en liten sammenheng med det, sammen med at aremme byttet vel bare til original turbo, en operasjon som er gjort mange ganger før, mens ditt motorbytte er av det skjeldnere slaget. At det til slutt gikk utover senkefjærene, er jo rart, men du vet jo hva de sier, "ser bilen bra ut, er det lettere å få den godkjent".

 

Godkjenner du med hjulene, forresten?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå vet ikke jeg hvordan aremme sin bil ser ut, men jeg vet at din bil ser sleten og bulkete ut, så det kan jo ha en liten sammenheng med det, sammen med at aremme byttet vel bare til original turbo, en operasjon som er gjort mange ganger før, mens ditt motorbytte er av det skjeldnere slaget. At det til slutt gikk utover senkefjærene, er jo rart, men du vet jo hva de sier, "ser bilen bra ut, er det lettere å få den godkjent".

 

Godkjenner du med hjulene, forresten?

:boxers in my face

 

 

Jeg tror ikke dette har NOE med utseende å gjøre.

Det har med at i Bergen går det etter paragrafer (slik det egentlig skal være).

Ja, vi kan syte, vi kan mase, men de gjør faktisk bare jobben sin og de er tross alt ansvarlig for det de godkjenner.

 

Selv om du synest Aremme sin bil er penere enn min, så har det ikke noe å si for TEKNISKE på bilen. En bil kan se fin ut, men være mekanisk dårlig..

 

"Går utover senkefjærene"? Jeg tror ikke du helt har skjønt at senkefjærene faktisk ikke skal bli godkjent, om de er løse.

Tüv papirene har det som et premiss!

 

Jeg fikk som sagt INGEN ting jeg ikke skulle fått, jeg fikk en foring, håndbrems var svak/ujevn, fjærer løse..

Synest du det er en lang liste?

 

Ja, samt jeg måtte få ned eksoslyden, men det var jo ikke noe overraskelse :P

 

ps. 780'en fikk også feil og den ser jo estetisk meget bra ut?

 

jeg får hjulene inn i vognkortet ja, 225/35-18 på 18x8.5, et13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel ikke alle BT som følger boka til punkt og prikke hele tiden.

Men jeg tror det er en fordel med et bra førsteinntrykk hos BT(altså at bilen ser grei ut og er ren og pen både innvendig og utvendig samt. i motorromet) likevel.

Ja, for all del..

Men, jeg kan ikke noe for at folk finner på å rygge i bilen min, sladde med henger i bilen min, etc.

 

Jeg har ikke laget noen av bulkene/skadene selv og derfor er det RIMELIG PY, ja, jeg vet bilen min ikke er strøken, og det er faktisk mye kjipere siden jeg ikke har gjort skadene selv :S

 

Det kommer til å ta meg tid å fikse finish, da jeg mener at det viktigste er understell/drivlinje.. Jeg har heller ingen i slekten som driver med bil og jeg driver ikke med bil selv engang, som betyr at jeg må betale folk for å fikse bilen..

 

forøvrig var bilen nyvasket, tom, ryddet og ikke noe støv på interiøret under visning. Jeg fikk også thumbs up for motorlyden, av ene b.t. kisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:boxers in my face

Nja, aremme sin bil er ikke finere enn din akkurat..

 

Lykke til med Bilsteindemperene da, får satse på at de er korte nok..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, aremme sin bil er ikke finere enn din akkurat..

 

Lykke til med Bilsteindemperene da, får satse på at de er korte nok..

Ja, de er 34mm kortere, så de skal duge.. Nå fikk jeg fikset vindusviskervaieren i går (15 min :-))..

 

Er sikkert en fordel å ha mekket på trøsykkel, når man skal gjøre det der, hehe.. Var ikke så vanskelig da.. Men litt knot var det jo.

 

Skrudde ut hanskerom, luftedyser og det "rommet" oppe.

Jeg har stereoen nede, så jeg sparte tid på det.

 

Slakket vaieren, tredde den på igjen, strammet vaieren..

vips. viskerene funker!

 

De er litt trege da, men jeg har flett ny viskermotor på vei fra usa..

Kom på litt under 800kr med flyfrakt :google <- burde stått ebay inni det skiltet!!

 

Men, ja.. Blir nok fint med ny viskermotor :-)

En av dagene nå, blir bilsteins montert. Gleder meg til å kjenne forskjellen.

 

Ryktet sier at bilen vil krenge mindre, være mindre "Hoppete" på ujevn overflate (mer komfortabel).

 

Men, ja.. koster peng!! De pengene der kunne fikset mye karrosseri :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:boxers in my face

 

 

Jeg tror ikke dette har NOE med utseende å gjøre.

Det har med at i Bergen går det etter paragrafer (slik det egentlig skal være).

Ja, vi kan syte, vi kan mase, men de gjør faktisk bare jobben sin og de er tross alt ansvarlig for det de godkjenner.

 

Selv om du synest Aremme sin bil er penere enn min, så har det ikke noe å si for TEKNISKE på bilen. En bil kan se fin ut, men være mekanisk dårlig..

 

"Går utover senkefjærene"? Jeg tror ikke du helt har skjønt at senkefjærene faktisk ikke skal bli godkjent, om de er løse.

Tüv papirene har det som et premiss!

 

Jeg fikk som sagt INGEN ting jeg ikke skulle fått, jeg fikk en foring, håndbrems var svak/ujevn, fjærer løse..

Synest du det er en lang liste?

 

 

jeg får hjulene inn i vognkortet ja, 225/35-18 på 18x8.5, et13

 

Det er en ting eg reagerer litt på her... Det er lov å godkjenne +- 5 i innpress. Det orginale innpresset er 25 har ikke da biltilsynet gått over streken da viss de godkjenner hjulene dine med innpress på 13..????????+ Min bil var der inne "igjen" for 6 mnd siden. Fikk godkjent ALT. men 1 uke senere drar eg inn på EU kontroll. Han sa det sånn. Bremsene dine er dårlig. Front ruten din er slitt og MÅ byttes. og du hae en kingbolt som er gåen. Vel biltilsynet i fyllingsdalen er ikke helt på det grønneste gresset hele tiden. vel Bremsene er byttet i dag. Ruten er byttet og kingbolten. Men det viser litt.

Det sies at en av de plassene der EU kontroll blir slauret mest på er BILTILSYNE.... Hvorfor??????+ jo for det har seg sånn at Biltilsynet går rundt og kontrollerer andre bilverksteder som er godkjente for EU kontroller. Det er for å se at ikke noe unnasluntring og at det ikke blir utført EU kontroller med "sotedete sveisebriller". Men Kem i Svarte er det som kjekker biltilsynet for at de gjør jobben sin ordentlig....Hmmmmmmm INGEN. Andre bilverksteder er biltilsynet sine konkurenter. Så de er ikke bare etter papirene.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere som har det sånn gitt.

 

Edit: Jasså, høres nesten ut som du kaller koni demperne dårlige? Hmmm..hehe ;)

Hehe, koni'ene er NATT OG DAG i forhold til originale dempere, det skal jeg love deg :-)

 

Senking med originale oljedempere, er døden for "veigrep".

 

Grattis med nye dempere da, Olav ;) Når blir det montering nå da?

Jeg har montert bak, i dag, faktisk!!

 

Det er en ting eg reagerer litt på her... Det er lov å godkjenne +- 5 i innpress. Det orginale innpresset er 25 har ikke da biltilsynet gått over streken da viss de godkjenner hjulene dine med innpress på 13..????????+ Min bil var der inne "igjen" for 6 mnd siden. Fikk godkjent ALT. men 1 uke senere drar eg inn på EU kontroll. Han sa det sånn. Bremsene dine er dårlig. Front ruten din er slitt og MÅ byttes. og du hae en kingbolt som er gåen. Vel biltilsynet i fyllingsdalen er ikke helt på det grønneste gresset hele tiden. vel Bremsene er byttet i dag. Ruten er byttet og kingbolten. Men det viser litt.

Det sies at en av de plassene der EU kontroll blir slauret mest på er BILTILSYNE.... Hvorfor??????+ jo for det har seg sånn at Biltilsynet går rundt og kontrollerer andre bilverksteder som er godkjente for EU kontroller. Det er for å se at ikke noe unnasluntring og at det ikke blir utført EU kontroller med "sotedete sveisebriller". Men Kem i Svarte er det som kjekker biltilsynet for at de gjør jobben sin ordentlig....Hmmmmmmm INGEN. Andre bilverksteder er biltilsynet sine konkurenter. Så de er ikke bare etter papirene.

Hmm, du skulle jo bare påpekt at det ikke fins kingbolt på volvo 740!

Ellers, angående innpress, så er det lov å øke mange CM og 240 har vel innpress på 20mm, vs. 13mm = 7mm differanse.

Så må man jo regne litt på felgbredde, m.m.

 

Tror egentlig ikke sporvidde er så veldig farlig, så lenge dekkene har 1cm klarering til alt mulig (skjermer, stag, .m.m).

Det er jo ikke volvo som bestemmer alt, du har jo i bunn og grunn lov å godkjenne ting som volvo ikke har bestemmelser for også.

 

Hadde jeg hatt høyere profil på dekkene, eller bredere dekk, hadde jeg nok slitt med felgene! Men, går såååvidt :P Det var sånn 10 folk som så på bilen min, som sagt!! De gikk over den med mikroskop nesten og de sa det såvidt gikk med felgene mine, hehe.. Var også inne en kis for å godkjenne heving av sånn toyota pickup, han hadde dekk som gikk utenfor!

 

Han fikk beskjed om å montere en list elns. utenpå skjermen, så skulle det bli godkjent. Så umulig er de ikke, men man må nok ha de 10mm klarering, så tror jeg det meste blir godkjent..

 

Samt man må ha riktig rulleomkrets da (pga. speedometeravvik, primært).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein (korte dempere) vs. Gule Koni Sport

DSC00044.JPG

 

Bilstein t.v., gule koni til høyre.

DSC00045.JPG

 

DSC00046.JPG

 

vips

DSC00048.JPG

 

Så mye kortere er bilstein (34mm):

DSC00049.JPG

 

Fikk hammerrite på fjærbeina i dag også

DSC00053.JPG

En eller annen gang, må jeg lære meg å lese skikkelig på det jeg kjøper. Jeg hadde kjøpt sølvfarget!! Men, ble jo litt fett da?? Tror sannelig jeg skal beholde den slik :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår