Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Hehe... Forskjellig bak forskjellig smak. Det var sagt litt på spissen... Kjøpte du alle for 3000...?

 

Jada, sant det..

 

Jeg kjøpte/kjøper alle 4 demperne for 3000 ja. Blir vel uansett bedre enn original dempere + at det er jo halv pris av hva det koster nytt.

 

Edit: Ta en titt hvor? Side 2 hvor da?

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jada, sant det..

 

Jeg kjøpte/kjøper alle 4 demperne for 3000 ja. Blir vel uansett bedre enn original dempere + at det er jo halv pris av hva det koster nytt.

 

Edit: Ta en titt hvor? Side 2 hvor da?

 

ja det er nok ikke så hakk gale pris det. Fram demperene er bra i alle fall. Fra koni så funker de bra. Viss du en gang skulle falle inn for å kjøpe nye bakdempere så hadde jeg da valgt bilstein.

Hehe glemte å legge inn linken... Har spist sjokolade kake til middag i dag så er ikke rart eg e surret i hovvet.

Her er linken http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=93781

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er nok ikke så hakk gale pris det. Fram demperene er bra i alle fall. Fra koni så funker de bra. Viss du en gang skulle falle inn for å kjøpe nye bakdempere så hadde jeg da valgt bilstein.

 

Ja, men da tror jeg kanskje jeg like så godt skaffer meg spesial tilpassa dempere. Koster ikke særlig mye mer enn bilstein :)

Hadde tenkt å kjøpe Bilstein rally egentlig men jeg synes 3k var en såpass god pris for de demperne at jeg slo til.

 

Edit: Ja, har lest det der. Man får vel hva man betaler for :)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, sant det..

 

Jeg kjøpte/kjøper alle 4 demperne for 3000 ja. Blir vel uansett bedre enn original dempere + at det er jo halv pris av hva det koster nytt.

 

Edit: Ta en titt hvor? Side 2 hvor da?

 

jeg synes absolutt ikke det høres så ille ut.. har ikke prøvd ut verken bilstein eller koni men jeg betalte enda mere for sachs dempere og de er jeg ikke helt fornøyd med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullebukker! Nå kan jeg gratulere Olav med nye Bilsteins både foran og bak, samt nye fjærbein framme! :) Nå blir Kningern glad tenker... Tok ikke så mye bilder, fordi vi skrudde stort sett hele tiden, og de som eide lokalet ble litt lei av oss.

 

Ang. denne diskusjonen med koni, så kjørte jeg på gule koni bak og originale framme. Det kan kalles et helvete... Har nå fått gule koni framme også, og er veldig fornøyd. Så ingen trenger å klage her på koni. De duger mer enn nok!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk til colli for montering, demontering, montreing, demontering, etc..

Samt, vi spiste pizza også!!

 

Men, til det mer seriøse:

Etter noen knekte bolter og andre vanskeligheter, fikk vi til slutt skrudd sammen skranglekassen.

 

Det er mye mer behagelig å kjøre bilen nå, jeg føler ikke små humper lengre.

Føles ut som en mercedes, bare litt tightere/bedre..

dvs. føles ikke ukomfortabelt ut,men du kjenner fremdeles den er senket.

 

Moralen er:

Om du har 6-7k til dempere (NYE), så kjøp bilsteins..

Fremdeles er gule koni natt og dag i forhold til originale! Jeg er/var ikke misfornøyd med koniene, men det var deilig å få litt mer progressiv demping, som frode tidligere nevner i tråden.

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hans bil, den bilen som står til salgs der er en annen bil (feil bilder)

 

DaButcher: Henger fjærene når du jekker opp bilen nå?

Ja, fjærene står i spenn nå :-) Trengte ikke fjærklemmer for å få av fjærene med koni, men for å få på med bilstein, er det såpass med spenn at man må ha fjærklemmer.

 

Bak er det også forspenn nå, når bilen er jekket opp. Men jeg hadde bukk under akslingen, så jeg fikk komprimert fjæren nok til å få på demperen.

 

Sorry DaButcher... :P

Rå prosjekt ivertfall, ser sjeldent en Volvo med "Mørk" grønn farge, vanligvis er det KIWI grønn farge.. hehe.

hehe, np.. bare tenkte jeg måtte få stoppet det, før det tok helt av med offtopic igjen (har skjedd før).

 

Takk for hyggelig feedback.. Det er ganske få 240'er med denne grønnfargen ja, jeg tror den hadde sin høyde i 1979-1981.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, I morgen er det ettervisning/eu kontroll.

Tror det går rett til h****

 

Fikk ikke gjort alt jeg skulle :S Men fant ut hvorfor jeg ikke hadde noe håndbrems på h.s. Manglet den "platen" som skal være oppe.

 

Alt var stengt når jeg mekket, så jeg lagde meg en ny slik plate av en parkerings-brems sko.. Visste ikke lengden der og da, så jeg tok det sånn ca.

dsc00058xs9.th.jpg

 

 

Funker iallefall bra nå, håndbremsen, men jeg vet ikke hvor mye virkning jeg nå har på h.s. vs. v.s., hehe.. Får se i morgen på bremsetesten.

 

Jeg tok også inn en restriktor i eksosen, men bilen er fremdeles langt fra stille :S Men jeg tror den kanskje er på "grensen", så vi satser på det er en god dag på b.t. i morgen...

 

Jeg er 60% sikker på at jeg må ha enda en visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Olav da... Skulle kanskje ha begynt å skru de andre tingen litt tidligere enn kvelden før BT? Heh, hvis du vil ha meg med, så kan jeg i morgen... Dersom det er etter skoleslutt seff.

 

Fortsatt fornøyd med bilsteins? Ble foringen byttet eller gav du opp den?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk etter kontroellen ? får da håpe de for en gangs skyld hadde en go dag hos biltilsynet :)

 

Hei,

 

Motorbyttet / DIverse stag, senkefjærer +++ er nå godkjent i min 242!!

Jeg tok også en EU kontroll i går, så nå har jeg enda mer å fikse :puke:

 

weukontroll2006vp8.th.jpg

 

Må si jeg var riiimelig nervøs, når han tok håndbremstesten, men kom innenfor 50% med glans!! Jeg hadde jo ingen mal, når jeg fabrikerte braketten og som alle vet, ville en for lang brakett gitt for mye virkning (kraft * arm), samt en for kort brakett vil gi for lite virkning.

 

Jeg lagde min kortere enn originalt, dog. var jeg innefor 50%, som nevnt.

 

7 2'er feil er jo ikke noe man akkuratt ønsker seg, men 3 av de går jo på samme ting (eksos), samt ene er bare å bytte blinklyspærer. (Jeg har orange pærer, men de er visstnok ikke orange nok). Ellers, er det en foring, samt da litt rust bak begge jekkefester fremme.. Det vanskeligste for meg, er da rusten (siden jeg ikke er mekaniker, ikke har garasje, sveiseapparat eller kunnskaper om sveising). Foringen der er også litt dritt å få ut, ble anbefalt å brenne den ut og så bruke banjosag til å sage ut hylsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så strenge de er i Bergen.

 

Hadde min på eu hos naf her i Oslo. Han titta ikke på blinklys, ryggelys, parklys, tåkelys (som jeg ikke har), mine ødelagte foringer bak dreit han i, dreit også i at den lekker kjølevæske ved vannpumpa.

 

Fikk 2 2er feil: slærk høyre fjærbein og dårlig innfesting av bremserør på bakakselen.

Ja, her er alt paragrafer..

Men, samtidig ser jeg den positive siden:

Når jeg er ferdig, er bilen STRØKEN teknisk sett!! Selv om den er stygg, estetisk sett (karrosseri/lakk), så vil alt i drivlinje/understell/motor, etc. være sånn som biltilsynets paragrafer tilsier at det skal være.

 

Kan si det sånn at her hadde jeg fått mangellapp på varseltrekant, om ikke colli hadde lånt meg sin.. hehe..

 

Jeg fikk forøvrig også ny vindusviskermotor i posten, for et par dager siden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. det har du jo rett i.

 

Sjekka da varseltrekanten også?

 

Ja, tok enda en full gjennomgang av bilen, bremser, foringer, stag, m.m. Lyste i motorrommet, sjekket bremsevæskennivå+++..

 

Alt ble egentlig sjekket, som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør ikke være redd bilen stopper langs veien eller noe da:P ettersom de er så nøye.

Vel, alle biler stopper før eller siden..

Jeg har jo feks. kamakselposisjons-sensor, svinghjulssensor +++.

Alle senrorer/givere, m.m. gir etter, før eller siden.

 

Elektronikken er nok det første som gir meg trøbbel, vedr. motorstopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår