Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Kongeprosjekt. Får bare mer og mer lyst på 240 når jeg leser. :)

Takker for positiv feedback.

Volvo er genialt å skru på.. Jeg har selv gjort en del mods, som senking bak, byttet stabstag, foringer, bygget stereo, byttet hjullagre, montert vinge, byttet baksete, etc.

 

Òg jeg er "datamann".. Systemutvikler..

 

Hadde nok ikke fått til en dritt på en trang FWD japsebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg kan jo legge ut bekreftelsen på staget mitt, siden jeg ikke har noe annet å ta meg til:

 

Hei!

 

Det blir mye Pizza. :-) Staget koster 920,- så det blir ikke så mye over

1000,- med frakt. Jeg skal sørge for at du får tilbake resten. :-)

 

Jeg regner med at staget ditt blir sendt i morgen. Det ligger klart her.

 

Jeg drar en tur til Tyskland i morgen tidlig, så nå blir det ikke noe svar

å få på denne mailadressen før til tirsdag igjen.

 

Mvh Heine, Pedersens Racing

 

----- Original Message -----

From: <olav-x volvo-power.net>

To: "Heine, Pedersens Racing" <heine pedersens-racing.no>

Sent: Thursday, June 09, 2005 5:37 PM

Subject: OBS!! staget!!

 

 

> obs!!

> det staget kan du gjerne sende til meg:

>

> Olav Alexander Mjelde

> xxx

> xxx Bergen

>

> jeg overførte 1200kr nå, så det bør vel dekke stag, frakt og kanskje en

> pizza.

 

Det viser litt om hvor lett det er å få tak i pedersens racing folkene..

Samt prisene er jo som sagt hyggelige :)

 

fikk jo tross alt svar på mailen ganske sent på kvelden! (tids-sonen er feil her, pga. web-mail).

mener det var i syv-tiden elns. jeg sendte penger og regnet ikke med å få svar i går, men det gjorde jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig, fikk jeg en overraskelse i dag også:

Grenrøret til 960 er i rustfritt stål og derfor kan visst ikke svendsen eksos tilpasse det.

 

Heldigvis går det mest sannsynlig bra at han som gjør det meste på bilen sveiser det også. Han skal prøve å få tak i utstyr til å sveise det med.

 

"jippi", hehe..

samt, ejg fant også ut at det finnes forskjellige typer viftereim strammehjul, da en type som ble prøvemontert kolliderte med servopumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh, ja, det koster alltid litt ekstra enn det en har regnet med. du kan trøste deg med det at når den er ferdig så har du en grom og skjelden 242!

 

Takk for positiv feedback!

 

Ellers, dagens uheldige update:

Jeg må få hele grenrøret laget *på nytt* av svendsen eksos.

*grine*

 

De nekter å sveise på rustfritt stål!

 

2 x 2.5" grenrør..

lurer på hva det kommer til å koste..

 

De sa jo til meg ved et tidligere tidspunkt at et komplett eksosanlegg kostet ca. 5-6.000kr, men jeg har jo eksos frem til girkassen.

 

ellers, var katalysatoren min "tømt", så det blir vel montering uten katalysator.

 

jeg mangler fremdeles viftereim-strammehjul og er usikker på hvilken type jeg skal ha. tror det er den eldste typen, ikke den nyeste iallfall.

 

den nyere typen bygger visst lengre ut fra motoren.

gruer meg til å finne ut pris på den også!

 

penger igjen på skatten og feriepenger kommer godt med denne måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.... :scared

 

når man bygger sånn så kommer man alltids til å gå på endel smeller... men desto større grunn til å forsette så man får den ferdig å kan kose seg med den, enn å erge seg over "småting" ;) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.... :scared

 

når man bygger sånn så kommer man alltids til å gå på endel smeller... men desto større grunn til å forsette så man får den ferdig å kan kose seg med den, enn å erge seg over "småting" ;) :D

Ja, eneste som er kjipt, er at jeg trenger også penger til mindre viktige ting, som mat og husleie.

 

heldigvis er det feriepenger og skattepenger denne måneden, så jeg håper jeg får fullført prosjektet denne måneden.

ser dog. litt mørkere ut, men så lenge jeg klarer det før august, er jeg fornøyd.

 

ps. har vært på jobb nå, siden 0730 til 22:06, så nå er jeg litt trøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt! :D

 

Stå på og ikke gi opp, veit det kan se mørkt ut til tider, men bare stå på, så blir det desto fetere når du er ferdig. :)

 

Gleder meg til å se den ferdig, og høre om hvordan den går. :)

Burde bli ganske ålreit drag i den der ja. ;)

 

Stå på! :)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positiv feedback!

 

Ellers, dagens uheldige update:

Jeg må få hele grenrøret laget *på nytt* av svendsen eksos.

*grine*

 

De nekter å sveise på rustfritt stål!

2 x 2.5" grenrør..

lurer på hva det kommer til å koste..

De sa jo til meg ved et tidligere tidspunkt at et komplett eksosanlegg kostet ca. 5-6.000kr, men jeg har jo eksos frem til girkassen.

Hei Olav. Har du levert bilen til Svendsen eller har du kun forhørt deg? Rart at de ikke er "proffe nok" til å ta rustfritt.Var jeg deg ville jeg sjekket til rundt i byen etter noen som kan å sveise rustfritt. Og hva/hvor er det org.grenrøret ditt tar borti? Ramma? tunnelen? Traversen?

 

Jeg har jo et rustfritt grenrør på min (toyota), og jeg gir ikke opp et sånt fremfor et rustende stålrør. Samme om du kjøper løse deler eller en halv-sats rustfri til 240 kan det neppe bli så veldig mye dyrere? Sjekk ut Remus, supersprint osv. Også vet jeg at du godt kan spørre deg frem på turbobricks :) Og hva med alle svenskene som kjører løp med 240? Må da være NOEN som bruker rustfritt?

 

Et argument for rustfritt er at da kan du glemme alle kostnaden ut bilens levetid så fremt du ikke bulker det ell.no :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olav. Har du levert bilen til Svendsen eller har du kun forhørt deg? Rart at de ikke er "proffe nok" til å ta rustfritt.Var jeg deg ville jeg sjekket til rundt i byen etter noen som kan å sveise rustfritt. Og hva/hvor er det org.grenrøret ditt tar borti? Ramma? tunnelen? Traversen?

 

Jeg har jo et rustfritt grenrør på min (toyota), og jeg gir ikke opp et sånt fremfor et rustende stålrør. Samme om du kjøper løse deler eller en halv-sats rustfri til 240 kan det neppe bli så veldig mye dyrere? Sjekk ut Remus, supersprint osv. Også vet jeg at du godt kan spørre deg frem på turbobricks :) Og hva med alle svenskene som kjører løp med 240? Må da være NOEN som bruker rustfritt?

 

Et argument for rustfritt er at da kan du glemme alle kostnaden ut bilens levetid så fremt du ikke bulker det ell.no :)

Jeg snakket med en som ringte rundt.

Det var visst annet sveiseutstyr de måtte ha, som de ikke hadde.

 

Grenrøret får bare ca. 1-2cm klarering til karrosseriet, etc. og det vil nok da ta borti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre med KRB Trading, VS motor, RATS i Spyderberg, eller Sverre Kahrs, eller noen andre av de "store" gutta. :pray

 

Hvis de ikke kan gjøre det for deg, så vet de helt sikkert om noen som kan gjøre det. ;)

 

Må jo være noen som kan sveise rustfritt...

Har hørt mye dritt om Svendsens Eksos også, så siste jeg ville gjort var å sende bilen min dit. :aug:

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre med KRB Trading, VS motor, RATS i Spyderberg, eller Sverre Kahrs, eller noen andre av de "store" gutta. :pray

 

Hvis de ikke kan gjøre det for deg, så vet de helt sikkert om noen som kan gjøre det. ;)

 

Må jo være noen som kan sveise rustfritt...

Har hørt mye dritt om Svendsens Eksos også, så siste jeg ville gjort var å sende bilen min dit. :aug:

Takekr for tipset, men jeg tror at å kjøre fra bergen og helt til østlandet vil nok resultere i en del bøter av politiet!

 

en rekke-6 på 3 liter med litt over 200hk klarer å lage nok lyd uten eksos!

ps. grenrøret er skrudd sammen med manifoil, så det er ikke så lange avstanden som må fabrikeres.

 

det er 2-1, dvs. 2 x 2.5" rør, som samles i 1 x 3" rør og skal skjøtes sammen med jt-superflow anlegget, som går helt frem til girkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det orginale grenrøret du tenkte å sveise om? det er jo av støpegods og type elendig holdbart å sveise i.finnes jo elektroder for slikt,men en eksosmanifoil er noe vanskelig å fixe.

Hei,

Jeg tror at grenrøret må lages helt nytt.

Enten blir det vel svendsen eksos, eller kanskje olav tjerve (som sikkert alle fra bergen har hørt om).

 

Har noen som skal høre med han, om han er intr. i en slik jobb, og evnt hva han tar for den.

 

trenger ca. 75cm lange rør, fra 2 x 2.5" til 1 x 3" ved girkassen.

 

ellers: jeg får både mitt strammehjul, samt jeg har bestillt nytt.

så jeg har også et for mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår