Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Maks 220 hk ja.....men det er en annen faktor og som heter NEWTONMETER! Det er den du kommer til å slite med. Har du 220hk med den turbo motoren så har du hverfall over 275NM.

 

Jeg måtte ned i 179hk for å få under 275nm i min motor!

hehe, det går seg til skal du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vel bra vel??? Det vil jeg tro....

 

Ja, jeg fikk jo svar fra b.t. at å bytte til lik motor som allerede var godkjent, ikke krevde ny visning.

 

Jeg skal jo bytte til en med litt lavere komp og da med twinturbos, så det er jo i praksis også en lik motor.

 

Men jeg vil som sagt ha alt i vognkort, er litt lett for at ungdommer kommer i avisen om det mot formodning skulle skje noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*update*

Har nå handlet:

  • 2 stk 90 grader elbow reducers, 2" til 2.5" (trykkside, turbo)
  • 2 stk 2.5", 24" lange trykkrør i ALU
  • 2 stk 2.5" 90 grader rør i ALU - 18" lengde
  • 2 stk 2.5" 75 grader rør i ALU - 18" lengde
  • 2 stk 2.5" 45 grader rør i ALU - 18" lengde
  • 2 stk 2.5" rette rør i ALU - 18" lengde
  • 8 stk silikonslanger for skjøting
  • 16 stk klemmer for skjøting

 

Det jeg mangler nå:

  • 1 stk Twinturbo Intercooler, 2 stk 3" innløp og 1 stk 3" utløp
  • 2 stk 2.5->3" elbow reducers (innløp på IC)
  • 1 stk T stykke, 3" (koble til tomgangsmotor)
  • 1 stk 3" elbow (utløp på Intercooleren)
  • 1 stk Dumpventil
  • 2 stk 2" -> 2.5" reducere (sugeside av turbo)
  • 1 stk 3" rør (fra ic til innsug)
  • 1 stk Y for å koble lmm på sugeside av turbo (så må være feks 2 x 2.5 -> 3")
  • En haug flere skjøter i silikon og klemmer
  • Penger mangler man jo alltid

Shopper vel noe mer neste mnd tror jeg.. Får se hvor mye lønn som blir igjen etter bursdagspartey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal race når tiden kommer Olav ;)

 

ja, hehe..

skal jo til vallåkra i år...

 

men reisre jo kanskje en tur til sverige i sommer, etter motorbyttet er utført.. kjenner folk i oslo, så hadde vært greit å hilse på folket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Jeg har solgt custom collector for kr. 1000 til et nytt R6 prosjekt i Bergensområdet.

 

Ellers, har jeg prøvemontert turbos og ikke uventet, var det noe issues:

* Fremfre turbo (manifoil peker nedover) kolliderte med vannrør

 

Jeg vet ikke om det blir å se på designet til s80t6 sine vannrør, eller om det bare blir custom føring av vannrør. Custom er ikke nødvendigvis dyrere enn nye rør fra t6.. Jeg må researche litt på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Jeg har solgt custom collector for kr. 1000 til et nytt R6 prosjekt i Bergensområdet.

 

Ellers, har jeg prøvemontert turbos og ikke uventet, var det noe issues:

* Fremfre turbo (manifoil peker nedover) kolliderte med vannrør

 

Jeg vet ikke om det blir å se på designet til s80t6 sine vannrør, eller om det bare blir custom føring av vannrør. Custom er ikke nødvendigvis dyrere enn nye rør fra t6.. Jeg må researche litt på dette.

 

Jeg har vannrør fra T6 liggende, som jeg tror jeg ikke får bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vannrør fra T6 liggende, som jeg tror jeg ikke får bruk for.

 

Hmm, fett.. selger du for en "ok" penge?

EVnt. blir det vel å få sveist om rørene.. Koster vel ikke all verden, men det blir gjerne finere finish med originale rør.

 

VannRor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir sikkert enig om en pris. Det ser helt nytt ut, da motoren det kommer fra ikke er brukt. Skal få brodern til å ta bilde av det imorgen. Å sjekke opp om jeg har bruk for det.

 

Den er grei, keep me posted :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår