Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Dagens lille update:

Jeg ringte svendsen eksos i går og de bekreftet at de ikke drev med rustfritt.

(i allefall i bergen).

 

Jeg tror ikke rust blir noe problem på et grenrør, da det blir såpass mye varme nært motoren.

 

Jeg trenger å samle 2 x 2.5" sammen til 1 x 3" under girkassen, ca. 75cm lengde på rør.

 

pris kunen variere mellom 500 og 3.000kr, iflg. han som egentilg ikek ville si noe om pris før han hadde sett bilen.

 

mao. blir nok en del cash der ja..

*grine*

 

jeg har ellers mitt røde OMP tårnhus-stag på soverommet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

maxis:

Tenkte på noe.. sjekket dyse trykket?

 

DaButcher:

Dette blir bra! planer om noe snurrbo på den? jeg må ha ha ny sperre etter helgen.. kan du forklare litt nærmere om hvordan man bestiller fra den siden du kjøpte fra? :)

ps: svendsen eksos er noen rasshøl! i alle fall i Tønsberg.. kjører i stykker bilene de har inne.. f.eks. "S90" min.. angry

anbefaler og være der når de lager eksosanlegget i alle fall :)

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxis:

Tenkte på noe.. sjekket dyse trykket?

 

DaButcher:

Dette blir bra! planer om noe snurrbo på den? jeg må ha ha ny sperre etter helgen.. kan du forklare litt nærmere om hvordan man bestiller fra den siden du kjøpte fra? :)

ps: svendsen eksos er noen rasshøl! i alle fall i Tønsberg.. kjører i stykker bilene de har inne.. f.eks. "S90" min.. angry

anbefaler og være der når de lager eksosanlegget i alle fall :)

 

Mvh

E-K Racing

hmm, høres ikke bra ut de svendsen nei.

men det er ikke så mange som fikser eksos i bergen.

 

jeg tenkte å være der ja, slik at jeg ser hvor mye arbeid de egentlig gjør.

jeg liker ikke at et firma nekter å oppgi estimert pris, når jeg kan oppgi spesifikasjoner og bilder.

 

Du må desverre ringe til ReiderRacing folkene.

så husk å be dem la være å oppgi frakt på toll-dokumenter, så sparer du ca. 300kr.

 

TLF: 0018 005 222 707

 

Husk at du har DANA 30 REAR

ikek kjøp til dana front, pga. saken er den at diffene brukes i jeeper med 4x4, så front er "reversert".

 

du må ha riktig utveksling i forhold til den du har også.

3.73 diff passer ikke i aksel som hadde 3.54 og visa versa!

 

du må gjerne dreie litt, for å få på tonehjul også.

men det er visst enkelt, sier han som gjorde det for meg.

 

den går på tannhjul istedenfor lameller og er derfor mer slitesterk. 654nm har jeg sett den oppgitt til å takle.

den skal også være fin for vanlig gatekjøring, samt banekjøring og tauing.

rock-crawling var den dårlig til, men det skal vi vel neppe gjøre med volvoene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

 

I går fant jeg ut at mitt 960 instrumentpanel er feil type, eller defekt.

Det får girkassen til å gå i nødmodus, men heldigvis tror han jeg kjøpte motoren av, at han har sitt speedometer fremdeles.

 

jeg skal få kjøpe det for 500kr :)

 

Ellers: viftereim og strammehjul er på bilen og mekanikeren som monterte det tok en prøvetur (uten eksos), hehe..

 

han sa at bilen var som en go-kart :p

jeg lurer på om jeg skal heller satse på wattlink enn lakk i år, samt kraftigere stag bak + polyforinger bak også.

 

bilen skal iallefall med tiden bli som et tog (demping har man i setene, samt med vinterdekk om vinteren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille update:

 

Jeg bytter min "kommandofanger" mot en 81'-> plastfanger m. leppe.

(frontfangeren).

 

bakfanger i plast skal jeg outsource med tiden.

kan bli et spennende prosjekt å få på nye typen lister over fangeren.

 

ps. man sparer 17kg vekt ved å bytte listene og fangerene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

 

I går fant jeg ut at mitt 960 instrumentpanel er feil type, eller defekt.

Det får girkassen til å gå i nødmodus, men heldigvis tror han jeg kjøpte motoren av, at han har sitt speedometer fremdeles.

 

jeg skal få kjøpe det for 500kr :)

 

Ellers: viftereim og strammehjul er på bilen og mekanikeren som monterte det tok en prøvetur (uten eksos), hehe..

 

han sa at bilen var som en go-kart :p

jeg lurer på om jeg skal heller satse på wattlink enn lakk i år, samt kraftigere stag bak + polyforinger bak også.

 

bilen skal iallefall med tiden bli som et tog (demping har man i setene, samt med vinterdekk om vinteren).

Ikke ha for grovt stag bak, det er ikke særlig positivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille update:

 

Jeg bytter min "kommandofanger" mot en 81'-> plastfanger m. leppe.

(frontfangeren).

 

bakfanger i plast skal jeg outsource med tiden.

kan bli et spennende prosjekt å få på nye typen lister over fangeren.

 

ps. man sparer 17kg vekt ved å bytte listene og fangerene!

Eller du kan gjøre som Mr. forbrenningsmotor.com/ har gjort, og montere KUN plastikken uten innmat. Bare ev lage et par adapterplater fra fangerjernene i ramma og ut til plasten. Og for å gjøre det hele enda litt mindre stygt, kan du borre hull i og dermed punktere gummibuffertene og skyve fangerne inn hele 4-5cm eller hvor mye det var snakk om. :)

PS!! Dette er tredjehåndsinfo fra han og andre på nett!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skody:

Kjiipt og bli tatt av Mr.Biltilsynet da ;) hvis man ikke godkjenner uten front fanger da..

 

DaButcher:

Rett innstilling.. det er sete som har fjæring.. :D dette blir bra.. stå på..

du skal vell ha noe mere felg på også?

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille update:

Jeg ringte svendsen eksos i går og de bekreftet at de ikke drev med rustfritt.

(i allefall i bergen).

 

Jeg tror ikke rust blir noe problem på et grenrør, da det blir såpass mye varme nært motoren.

 

 

Rust kan bli et problem uansett... Det er ikke bare vann i seg selv som er problemet... Olje og veistøv/dritt lager en temmelig god smørje, kommer det vann sammen med dette får du en røre som tåler en del varme... Det er for det meste skitt som er grunnlaget for rust, fuktighet setter seg bedre da og går ikke så lett vekk igjen. Så du må isåfall sjekke evt. vaske der med jevne mellomrom...

 

Eller så kan du jo rustbehandle rørene... Det er nokså raskt gjort...

Jeg tror det er noe gass i forruskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skody:

Kjiipt og bli tatt av Mr.Biltilsynet da ;) hvis man ikke godkjenner uten front fanger da..

 

DaButcher:

Rett innstilling.. det er sete som har fjæring.. :D dette blir bra.. stå på..

du skal vell ha noe mere felg på også?

 

Mvh

E-K Racing

Ja, jeg driver å vurderer å importere S60R bremser til bilen.

250$ per caliper, samt jeg trenger adapter og en fordelingsblokk, div. plugger, etc.

 

Jeg kan bli sponset med adapter, mot SVR sticker på bilen.

Men, de vil ikke passe mot E. Polaris felgene! mao. må jeg da ty til nye felger.

lurer på om de vil gå med feks felger fra 850, med spacers..

850 felger har jo eikene lengre ute fra sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan gjøre som Mr. forbrenningsmotor.com/ har gjort, og montere KUN plastikken uten innmat. Bare ev lage et par adapterplater fra fangerjernene i ramma og ut til plasten. Og for å gjøre det hele enda litt mindre stygt, kan du borre hull i og dermed punktere gummibuffertene og skyve fangerne inn hele 4-5cm eller hvor mye det var snakk om. :)

PS!! Dette er tredjehåndsinfo fra han og andre på nett!

det var et seriøst fett prosjekt :)

var ganske billig de porsche-motorene også!

 

jeg hadde ikke turt å starte noe slikt selv, da clutchhus-modifisering, etc. koster nok $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha for grovt stag bak, det er ikke særlig positivt...

Det spørs nå alt etter som :)

jeg har 24mm stag fremme og bør ikke kjøre på 19mm bak :p

bilen er jo senket 45mm med senkefjærer, gule koni sport, div. polyforinger i forstilling.

 

men, den henger som faen allerede, men trenger vel et 22/24mm stag bak også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butcher: du har sikkert sett Dave's 245 B26FT for flere år siden, men han har jo et solid oppsett på ræva:

DualSways%2822mm%291.jpg

http://personal.linkline.com/dbarton/SpecSheet.html#dualswaybars

 

http://www.turbobricks.com/feature.php?content=fall_04 - David and his Goliath - The 245 R

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butcher: du har sikkert sett Dave's 245 B26FT for flere år siden, men han har jo et solid oppsett på ræva:

DualSways%2822mm%291.jpg

http://personal.linkline.com/dbarton/SpecSheet.html#dualswaybars

 

http://www.turbobricks.com/feature.php?content=fall_04 - David and his Goliath - The 245 R

Ja, jeg har sett det :)

Tror dog at 24/25mm blir kraftig nok stabstag, med mindre man skal ha bil til *bare* drifting.

 

Poenget med dual-bars, er vel at man da kjører feks 21 + 19, som om jeg husker riktig, skal bli ca. 26~.

 

da får man jo billigere alternativ enn feks 1 x 25.

 

Det har dog noen ulemper:

* ekstra vekt

* mindre bakkeklarering

 

jeg husker fra tiden da jeg leste igjennom alle de threadsene, at noen synest det var kult at folk bak så at de hadde dual swaybar, men jeg kan ikke si jeg bryr meg så mye om det :p

 

tror jeg heller går for single-swaybar, da jeg tror 24 eller 25mm skal duge lenge.

 

ellers takk for tips :)

 

ps. tar gjerne imot tips om instrumentcluster fra 91' 960!

det jeg kjøpte, var 92' og er ikke kompatibelt med automatkassen min.

girkassen går i nødmodus :(

 

enten er mitt d.f., ellers er det feil type.

ps. yakazuki typen eller hvordan man staver det (man ser det er mellomrom mellom tallene på triptelleren).

 

på vdo, er de "sammenhengene", uten plater mellom tallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår