Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bruker du casko lim fjerner så blir du kvitt limet etter asfaltplatene også.

ok.. takk for tipset, jeg hadde tenkt å prøve bensin/tynner.

jeg må få skremme russeren på jobben=)

hehe.. mr. burnout

Ellers, update i dag:

Jeg har ryddet en del i bilen, samt fjernet flere asfaltmatter.

Nå er bagasjen tom for asfaltmatter, samt i går fjernet jeg den som ikke var fjernet på bildet (bak førersetet).

Jeg fjernet også alle matter i førerdørene, skal si det ikke ble den mest solide lyden i dørene etterpå.

Det gjenstår et par matter fremdeles:

Gulvet bak forsetene

Gulvet under forsetene

Torpedoveggen

Jeg har tatt mattene i dag med gassbrenneren min, som jeg må si var sånn ca. 10 ganger så lett! Jeg skrapte med sparkelspade eller hva det heter.

Ribbet også ut stereo i dag, samt høyttalere og tilhørende ledninger. Tror bilen ble en god del lettere i dag ja.. Når jeg tømte den for rot i bagasjen etter letting og fjerning av baksete, har den blitt veldig høy :S Blir vel en del høyere fremme også, da jeg skal jo ha inn to bøttestoler, som gjør at bare der vil jeg spare ca. 12-15kg (tilsammen).

Jeg har ikke tenkt å fjerne dashboard og gjøre det helt ekstremt, så jeg vurderer faktisk å beholde det sorte teppet, men ikke ha noe interiør bak førersetene.

"ordet på gaten" er at sabelt seter med de sidemonteringsbrakettene passer nesten perfekt i 240 understellet, man må visst bare utvide ene hullet litt.

Det samme gjelder vel da kanskje for de andre setene og jeg tror egentlig jeg velger enten Sparco Sprint V (8.1kg) eller Sabelt Racer (9.3kg).

Sparco Sprint ser litt kjipere ut enn Sabelt, spør du meg, men det er jo 1.2kg per sete.

Vi vet jo at utgangspunktet mitt ikke er verdens letteste bil, men alle monner drar..

Nå er det vel ca 1-2 uker til motoren hentes.

Kjøper jeg Sparco, blir det vel fra http://www.gundersenmotorsport.com/ . Kjøper jeg Sabelt, blir det vel fra http://www.pedersens-racing.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...