Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg lurrer på om du har fargekoden til lakken..?

hei, dårlig med det.

lurer på om det kan være en scania farge (lastebil), men jeg er sannelig ikke sikker. Det ser ut som det er litt mer blått i den, enn org fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gleder meg til å se dette i action. Har lyst på R6 i 945'en istedenfor fk'n...

yes, bør bli morro :-)

Om du har FK i bilen din, så ville jeg ikke konvertert.. Da ville jeg heller trimmet fk'en med feks 16t turbo, store dyser, så hiver du inn p&p megasquirt, wbo2 +++

Om du fremdeles vil ha rekke6, så kjøper du deg en V90 :-) PEN bil!! kunne egentlig byttet 242en min mot en veldig fin 960/s90/v90 tror jeg.. er ikke helt sikker, men tror eg hadde byttet :P

Tøft!:D

Men ang den lakk-koden..bilen din er da org grønn den? (sikter til bilder jeg har sett i motorrom og innvendig)

Å da har du vel den lakk-koden? Skulle hatt den koden jeg å se:)

Den er org grønn ja... jeg spurte på volvo en gang og de påstod at det ikke var noe god oversikt på de gamle fargene.

bilen min er 1979 modell, så om du finner ut hva "1979-1980 mørk grønn" volvo farge er, så er det vel den. Står ikke noe på karross såvidt jeg vet.

Mangler bare luft, eksos og sprut nå da! :)

yes, nærmer seg, sakte, men sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargekoden står vel på den plaketten på fjærtårnet mener jeg å huske :)

Med mindre jeg husker feil, så så jeg og en fra volvo der :P

samt vi så i døråpning.

skal sjekke neste gang jeg er ved 242en, om ejg husker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da handlet jeg litt i fylla i går.

Har kjøpt en Volvo 960 hjerne på ebay!

Skal få denne levert til en MS dealer i USA, så sender han meg motronic'en og div andre MS deler :-)

Jeg har altså tenkt å prøve meg på:

* Megasquirt V. 3.57

* Megasquirt II prosesseringskort

* Multi I/O kretskort modifisert (og boost)

* LSU WbO2 sensor

* LC1 WbO2 kontroller

* USB -> Seriell kabel

* Muttre, bolter og spacers (for å montere inni motronic kassen)

* Kort ledningsnett (for å koble inni motronic kassen)

* GM kjølesensor

* GM lufttempsensor

Blir litt $ her, eller faktisk £.. Men jeg får grompris av han, han taper faktisk på å selge det til meg.

Forutsetningen for prisen, er at han får bruke bilder/dokumentasjon jeg tar, så han kan evnt. tilby løsninger for folk med Volvo 960 i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider