lunas Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Noen som vet om jeg har lov å taue den skiltløse bilen min? Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Du har vel lov å taue den ja.. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 nei, det har du ikke.. all tauing på offentlig vei er ikke lov uten skilt. Om du har skilt, da må du også ha gyldig forsikring, eller det er selvsagt lov med prøveskilt.. Heia norge Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Så da stemmer ikke det jeg fant her? Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Jeg mener du har lov til å taue en bil selv om den ikke har skilt. Men det er jeg da, og jeg er ikke advokat. Angående forsikring så vil jeg tro ansvarsforsikringa på "trekkvogna" også dekker bilen som taues. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Den skal på henger hvis den ikke har skilter. Alle kjøretøy som ferdes på veg skal ha gyldige kjennemerker. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Kan da taue bil uten skilt...? Taua da Gålfen hjem, møtte tilogmed på Onkel Politi mener jeg å huske, og de stoppa da ikke. :rolleyes: Har iallfall hørt av "alle" at man kan taue uten skilter... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Jeg har møtt politi med tåke og parklys på svarte natta , de stoppa meg ikke, men det betyr ikke at det er lovlig av den grunn :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 I følge Lovdata.no så står det ikke noe om at det skal være skilt på den bilen man sleper. § 4-1. Trekking av motorvogn 1. På offentlig veg er det bare tillatt å trekke en motorvogn om gangen. 2. Den trukne motorvogn må kunne bremses på forsvarlig måte. 3. Stang, tau eller liknende som brukes til trekking på offentlig veg, skal være tydelig merket. http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19900125-0092-004.html Det eneste er at bilen må kunne bremses på en forsvalig måte. Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Vel. det er noe med at alt som ferdes på vei av motorkjøretøy skal ha trafikkskadeforsikring eller hva det heter.. dette faller inn under ferdsel med motorisert kjøretøy og er altså ikke nødvendig å nevne under sleping av kjøretøy.. .. ihvertfall slik jeg oppfatter loven.. og også det jeg har lært. hvorvidt det er korrekt kan jeg dog ikke garantere.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jm1983 Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 hva med og ta en telefon til onkel politi og spørre dem ring 02800 så kommer du til nermste politi stasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Å spørre politiet om slikt er nok ikke sikkert vil gi deg et korrekt svar.. desverre.. er ikke alltid dem vet hva loven er.. utrolig nok Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Må ha skilt, ellers kan man jo lage hva som helst med hjul å bli dratt etter en bil rundt i gatene. Men altså, tviler på at det blir store problemer om du tauer en bil fint bort til huggern. Kanskje litt værre om det skulle bli en ulykke. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Jeg ringte Statens Vegvesen og spurte.. Først sa ho jeg snakka med nei. så viste jeg til det som står på lovdata.. Da ble hun usikker.. Jeg ble så satt over til en annen mann som sa at de tolker loven som at det er ulovelig.. Men han kunne ikke vise til noen plass det sår at det er ulovlig!! Så jeg vet ikke hva som skulle skje hvis man skulle komme opp i en ulykke.... Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 i skranken på biltilsynet ble jeg fortalt att dette var ulovelig i allefall.. men VELDIG fint om noen vet 100% sikkert Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg