Gå til innhold

Selger Rhoads variable løftere til SB/BB-Ford 1962-89

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Selger mine nye løftere... mer info her: http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ProductDisplay?prrfnbr=189136&prmenbr=361

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler veldig sterkt på at du kommer til å høre noe til de løfterne der Magnus, med det eksosanlegget du har. Lyden forplanter seg ikke bak i eksos anlegget. Eneste plassen jeg kan høre vipearmene mine er hvis jeg putter hodet nedi motorromet, å jeg har til nå hatt orginalt eksosanlegg.

 

Du bør ikke bruke de gamle på nytt igjen, de er sannsyneligvis slitt allesammen. (mener å huske at en kolapset, riktig? )

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter masse mas fra Bjørn så skal jeg prøve dem alikvel..... doh :rolleyes:

 

 

Får vel teste da..... sombrero

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt dumt å feige ut uten å ha prøvd dem ja.. :rolleyes:

 

Sjekker du brusk-anvisninga (-det papir-søplet som lå i pakka) står det forresten noe om at du kan få råere tomgangslyd ved å justere tightere(teitere-Norsk). Jaau.. doh

 

Fikk ikkeno bruksanvisning jeg reidar :(

 

Masse papirer tra tollinga osv bare :)

 

Har du fått dine ? hvor mye ga du ?

 

Mvh Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter masse mas fra Bjørn så skal jeg prøve dem alikvel..... doh :rolleyes:

 

 

Får vel teste da..... sombrero

 

 

Skal slutte å utale meg jeg, er ikke noe problem det :)

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal slutte å utale meg jeg, er ikke noe problem det :)

 

Neida, trenger ikke det. Alltid fint å høre hva du har å si, men bare ikke i en salgstråd :)

 

 

 

 

 

De er fortsatt til salg.... :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hjelpe deg litt med salget da, litt info fra Jim Hand, kjent Pontiac guru.

 

What if we could combine the low end of an advanced cam with the upper end power of a wider lobe cam? Here is a prediction of the Wolverine 5059 with Rhoads variable lifters and the 5059 with conventional lifters. Rhoads fast leakdown lifters shorten the duration and reduces the lift at low RPM. They also advance the intake lobe. All three parameters improve low RPM power. With Rhoads lifters, the valves open at the same time, but the spring pressure causes the lifters to leakdown quickly at low RPM. The valve will never lift as high, and will set down earlier. Rhoads claims a 10 degree reduction in duration, and a 10% reduction of lift, at low RPM. At higher engine speeds, less time is available to leak, and this effect is minimized. At about 3500, depending on spring pressures, lobe design, and oil viscosity, they begin to operate similar to standard lifters. Their characteristic clicking is caused by the earlier closing prior to the smoothing effect of the cam closing ramps. The plot shown reflects the maximum leakage for Rhoads, and the other reflects leakage of standard lifters. Obviously, neither plot is totally accurate, but it does show why the quick leakdown lifters, help the low end power. Should you use Rhoads lifters? If your cam is less than 225 degrees intake, you probably don't need them. If it is 230 or over and you are running an automatic, Rhoads lifters will definitely make your car easier to drive, idle better, and run quicker at the strip (providing you do not have serious traction problems).

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår