Gå til innhold

Bil stopper og vil ikke starte

Ranger emnet

Ole-H

Anbefalte innlegg

Har en Opel Astra 92 mod.

Problemet kom i går når jeg kjørte til Gardermoen.

Plutselig sluttet bensin måleren og fungere. Så fungerte vifta i bilen så vidt. Radio tok kvelden. Så kjørte jeg en 5 - 10 min. til. Da begynte bilen og fuske no veldig, så tok den kvelden. Flaks at jeg fikk rullet inn på parkeringsplassen :P

Prøvde og starte den igjen, men starteren dro bare en gang rundt. Så lot jeg bilen stå noen timer, og da startet den igjen. Men etter en liten stund stoppet den igjen. Tydligvis at den ikke får strøm og bare dør ut.

Så jeg fikk hentet ett annet batteri og satte i, og da fikk jeg kjørt helt hjem.

Når jeg måler nå er batteriet på 11,2V og det gir også dynamoen ut.

Noen som vet hva problemet kan være?

Dem 3V som mangler på dynamoen, har det veldig mye og si?

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dynamoen begynner vel å takke for seg.

om den lader for lite, blir det for lite V på batteriet.

koster ikke så mye for en ny dynamo, og du får vel også innbytte for å ta med deg den gamle :)

øyvind

Men blir det så lite volt at bilen ikke klarer og gå lenger?

Hvis man først har start på bilen skal den vel klare og gå bare på dynamoen hvis batteriet hadde vært ødelagt ?

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det da være best og bytte ut hele dynamoen?

Regner med at laderegulatoren sitter i dynamoen ?

Regulatoren sitter med en 2-3 skruer bak på dynamoen, børstene er også på samme "klumpen". det koster lite i forhold til en ny dynamo og er lett og skifte. Jeg er ikke 100% sikker om det er slik på din bil, men det regner jeg med.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider