RuuDpus Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Heisann! Vi har kjøpt en transit som russebil. Det som er dårlig med den er kam akslingen. den tikker av en eller annen grunn... Vi skal ikke kjøre med den langt, blir bare kjøranse i porsgrunn og skien (7km fra skien sentrum til porsgrunn sentrum). Går det ann å kjøre med en dårlig kam aksel 3 uker? koster 4300 å få bytta det på verksted(har delen), og vi er ikke interessert i dette om det er fysisk mulig å komme seg igjennom russetida uten å bytte... -Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 er du sikker på at det er kamakslingen som er dårlig? hvem konstaterte dette? skjelden feil dette her... Øyvind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Det er nok snakk om justering av ventilklariner. Men er det snakk om å bytte kamen er i hvertfall 4000 kr ran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Sier som Wired - er du sikker på at det er kammen? Lite eller gammel olje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 ingen anelse.... vi fikk med et nytt kamaksling, så sa de at vi måtte bytte den fordi den gamle var gåen og at det tikka i motoren pga. dette... Det er jo en del som koster et par tusen, så tviler på at de hadde kjøpt den hvis den ikke trengtes å byttes.... eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peet Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 ville nok begynt md olje og ventiljustering og sånn.. men siden d e en transit og der står jo samme motor som i sierra osv.. hvis d e en bensin då.. så kan jo godt kammen være slitt.. e jo vanlig på de motorene.. men ska jo fint gå an å kjøre på en slitt kamaksling en god stund... Siter Volvo 740/940 Turbo Ford Sierra 1,8TD Ford Escort Mk2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 ville nok begynt md olje og ventiljustering og sånn.. men siden d e en transit og der står jo samme motor som i sierra osv.. hvis d e en bensin då.. så kan jo godt kammen være slitt.. e jo vanlig på de motorene.. men ska jo fint gå an å kjøre på en slitt kamaksling en god stund... er bensin ja :) Takk for svara alle sammen, da satser vi på å kjøre som den er :) går det til helvete så får det gå til helvete.... vi har ikke penger til å sette den på verksted, og vi kjenner ingen som klarer å bytte det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peet Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 jaja d spørs jo så mye den tikker d.. d må jo noen som har litt peiling få høre.. MEn å bytte kamaksling på de motorene e jo shita enkelt.. av md toppen også vekk md en liten dings så e kammen ute.. også på md toppen igjen.. eller så kan du ta ut hele motoren og gjøre d samme.. Eller lage et hull i torpedo veggen.. poenget e at kammen må trekkes bakover.. Siter Volvo 740/940 Turbo Ford Sierra 1,8TD Ford Escort Mk2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 jaja d spørs jo så mye den tikker d.. d må jo noen som har litt peiling få høre..MEn å bytte kamaksling på de motorene e jo shita enkelt.. av md toppen også vekk md en liten dings så e kammen ute.. også på md toppen igjen.. eller så kan du ta ut hele motoren og gjøre d samme.. Eller lage et hull i torpedo veggen.. poenget e at kammen må trekkes bakover.. Hehe, sikkert... problemet er bare at den "største" motortekniske greier noen av oss har gjort, det er å sette på effektanlegg på mopeder :P hehe... vi kan absolutt ingenting ;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peet Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Hehe, sikkert... problemet er bare at den "største" motortekniske greier noen av oss har gjort, det er å sette på effektanlegg på mopeder :P hehe... vi kan absolutt ingenting ;) hehe jaja men d ikke så mye verre enn å sitte på effektanlegg.. bare et par fler skruer :p :D Siter Volvo 740/940 Turbo Ford Sierra 1,8TD Ford Escort Mk2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 russebilen vår mistet 4 gir i løpet av 3 uker sombrero pipa på taket lak også :rolleyes: Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 russebilen vår mistet 4 gir i løpet av 3 uker sombrero pipa på taket lak også :rolleyes: Hehe! hadde 1 gir igjen da? :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 må ikke spinne rundinger me full russebil :rolleyes: til slutt ble den bare parkert:p Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Dersom kamakslingen er dårlig hører man at motoren har en tikking som minner litt om en blanding av ventiltikking og mild rådebank når man ruser motoren litt med ca halv gass. Ta av toppdekselet på motoren. Dersom kamakslingen er veldig ripete er begynner å bli rund noen steder er den slitt. Det kan oxo mangle deler av kammen (hvis det har detti av en bit) å dette gir en ventiltikkingslyd. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Dersom kamakslingen er dårlig hører man at motoren har en tikking som minner litt om en blanding av ventiltikking og mild rådebank når man ruser motoren litt med ca halv gass. Ta av toppdekselet på motoren. Dersom kamakslingen er veldig ripete er begynner å bli rund noen steder er den slitt. Det kan oxo mangle deler av kammen (hvis det har detti av en bit) å dette gir en ventiltikkingslyd. den har en tikkelyd.... nestens om en sånn dieselmotortikking Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.