Gå til innhold

Hjelp!Har bytta farge på lancer evo...

Ranger emnet

fred_stian

Anbefalte innlegg

HJELP!!! :D Nå har jeg prøvd å bytte farge + litt små fix på en lancer... Første gang jeg modder no særlig, hvertfall på en bil.....

Jeg la merke til vannet, men tenkte det var bare å merke det som ikke skulle farges osv men f.eks. i speilingen til felgene så er det litt rødt hvis man ser nøye etter.... og DA fikk jeg et problem!!

Noen som kan fortelle meg/vise meg en god måte å farge speilingen i vannet...??? Tusen takk! :D

:.:.:.:Bildet:.:.:.:

lancer_gul_rod.jpg

:.:.:.:Og her er orginalen, litt større:.:.:.:

mitsubishi_lancer_evo_viii_2003_01_m.jpg

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bruker lasso tool og markerer rundt bilen i vannet(trenger ikke å vere så nøyaktig, bare du får med alt det røde). så velger du "image - adjustments - hue/saturation" og velger red istedet for master og så er det bare å dra i "spaken" det står "hue" på. kanskje justere litt på saturation og brightness også.

håper du skjønte dette. visst ikke så kan jeg prøve å forklare bedre.

1995 E34 520iE

E30 320i(X) + E30 318iS (X)

E36 320i(X)

E21 323i(X)

E34 525i(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å gjøre følgene:

1. Marker sånn ca alt det røde i vannet. (Heller for mye enn for lite!)

2. Velg Eydropper tool (quick hit: I), også trykk på den mellomtone fargen i vannet. Det vil si den fargen som er i mellom den sterkeste rød fargen, og den svakeste. Når dette er gjort så skal den synes som din "hoved farge" til venstre.

3. Så går på "Select - Color Range". Velg "Select: Sampled colors".

4. På et slikt lyst bilde burde du sette "Fuzzines" på fult. (200) Men prøv deg gjerne frem, du vet hvordan etter å ha gjort dette et par ganger.

5. Trykk "ok". Da vil du se at du har valgt alt rødt. Drykk så "Ctrl-C", også "Ctrl-V" på tastaturet. Da vil du ha kopiert alt rødt i bildet. Marker dette layeret, også fortsetter du.

6. Velg "Image-Adjustments-Hue/Saturation" (Ctrl-U).

7. Velg så "Colorize", også lek deg med "Hue", "Saturation" og "Lightness" til du får den fargen du ønsker.

8. Nå vil du kanskje merke at også det hvite i bildet, lyset som reflekteres, er rødt og ikke hvit. Da gjør du følgene...

9. Marker orginal bildet ved å holde nede Ctrl og trykke på bildet.

10. Gjør #3 igjen, men denne gangen velger du "Select: Highlight"

11. Trykk "OK", lag et nytt "layer" og fyll dette med hvit.

12. Bedre? Ikke enda, nei? Siste du må gjøre er å stille "layer-mod". Den skal synes som "Normal" til høyre over alle "layerene". Det røde layeret ditt skal skiftes til "Color", også skal det hvite være "Overlay". HUSK at det hvite layeret må være OVER det røde.

Lykke til!

PS: Her er en demonstrasjon av de forskjellige metodene:

demo.jpg

La meg få høre å se hvordan det går! :)

X - Chrysler Neon 2.0i LE

-x - Neon Lys

-x - Racing Trekk fra USA

-x - Racing Girkule & Pedaler

-x - Bolt Annlegg (Torture tested)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild525: TAKK!! :D Det funka jo kjempe bra! :)

Og ToRReS: Tusen takk for tipset, men alt trenger ikke være så vanskelig! :P hehe.. Tenkte jeg skulle prøve det først, men så var det noget jeg ikke fant ettersom jeg har norsk versjon osv... sombrero Men nå ble det bra synes jeg hvertfall! Se:

:.:.:Bildet:.:.:

lancer_gul.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Jaja... Ble pent det. Men siden du ikke brukte min versjon, så fikk du ikke den hvite refleksjonen :) Men kanskje du ikke ser det.

Ble bra det! Bra jobbet :)

PS: For at noe skal bli bra, må det være vanskelig :)

-x - Neon Lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToRReS: hmm... ser ikke helt det jeg... prøv du da! :) Så får vi se forskjell! Takk uansett! :)

Det kan jeg godt gjøre :) Nå ser jeg også at senkingen din ikke er helt 100% :) Men men... Skal vise deg :D

-x - Neon Lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit... Litt ved hjulet bak. Synes det så litt "uekte" ut.. Har prøvd å prøvd, men finner ingen god løsning på det.. På den versjonen jeg har liggende her er heller ikke front hjulbuen helt som den skal... Som sagt, det er den første modden, men er ikke fornøyd selv heller av den grunn.. Skal nok klare bedre enn dette senere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet det orginale bildet og gjorde to ting. Senket den slik du gjorde, og skiftet farge.

Den ene er med refleksjon (slik jeg anbefalte deg å gjøre) og den andre er uten (slik du allerede har gjort).

Kanskje du ser forskjellen nå?

MU%20Refleksjoner%20demo.jpg

(Ikke se på detaljene i denne modden. Tok meg to sekunder! :))

-x - Neon Lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ! :) Nå skjønte jeg hva du mente! Flott at du vist meg det!

Men mulig det er bare øyet mitt som ser dårlig men hovedsakelig panseret man ser forskjell på (og littegrann på taket) og ettersom jeg har laget carbon på panseret mitt vil man vel ikke se det så godt uansett...? Bare spør jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offence, men jeg synes det blir allt for mye vidt jeg.. Blir skikelig flare førelse..

Denne var gjort på to sekunder, og ikke gjort noe særlig bra. Lagde den så sterk (Er ikke så mye for sterk) fordi den skulle synes bedre :)

Men mulig det er bare øyet mitt som ser dårlig men hovedsakelig panseret man ser forskjell på (og littegrann på taket) og ettersom jeg har laget carbon på panseret mitt vil man vel ikke se det så godt uansett...? Bare spør jeg! :)

På døren vil man se det ganske stærkt. Også skaper dette ikke bare "hvite flekker" overalt med flare effekt, men det skaper kontrast i lakken. Se nøye etter på den demoen som ligger her, så ser du det. Blant annet på hjulbuen, og langs med dørkarmen mot vinduet. :)

-x - Neon Lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider