Hans Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Skal hone blokka nå. Vet det finnes en egen olje man skal bruke til det, men det går vel fint med vanlig olje oxo?? Hvor mye burde jeg hone? Til alle slitekanter er borte? Eller kan det bli for mye? Takk for alle svar!! Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaftetryne Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Dusj jevnleg med diesel medan du honar. Sjekk diameter jevnleg med micrometer. Siter Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt. Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Originally posted by Air 63 Skal hone blokka nå. Vet det finnes en egen olje man skal bruke til det, men det går vel fint med vanlig olje oxo?? Hvor mye burde jeg hone? Til alle slitekanter er borte? Eller kan det bli for mye? Takk for alle svar!! Diesel funker dethvis du bare skal hone std motor. Men har du slitekanter bør du da borre ikke bare hone. Hone gjør man vis man har fine cylindre uten kanter. Snuspor etter ringane er normalt så de kan hones. Mål også cylinder fortløpende så de ikke blir for romme. Lykke til Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Originally posted by Era Men har du slitekanter bør du da borre ikke bare hone. Era Er ikke slitekanter før man kan løfte motoren i dem. :) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Husk å ikke bruk for stor omdreining på hone-verktøyet. Verktøyet skal også beveges i "lengderetningen" slik at ripene etter hone-verktøyet danner en rett vinkel. Dette er viktig for at oljefilmen skal sitte skikkelig i sylinderløpene når du skal kjøre inn etterpå. Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Februar 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 tanken er å få fine kryss....krysshoning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2003 Originally posted by Finepix Husk å ikke bruk for stor omdreining på hone-verktøyet. Verktøyet skal også beveges i "lengderetningen" slik at ripene etter hone-verktøyet danner en rett vinkel. Dette er viktig for at oljefilmen skal sitte skikkelig i sylinderløpene når du skal kjøre inn etterpå. Vet, prøvde først med en vanlig drill vi har liggende.. Wow.. det gikk fort.. :rolleyes: Ble ikke mye kryss der, nei.. Men vanlig olje er vel greit å bruke isteden for diesel? Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Og kan man holde på lenge før man har tatt for mye? Har ikke noe å måle sylinderene med.. Kan jeg hone bort snu-kanter? Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Februar 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Originally posted by Air 63 Og kan man holde på lenge før man har tatt for mye? Har ikke noe å måle sylinderene med.. Kan jeg hone bort snu-kanter? Du skal KUN hone så cylinderen ikke er blank lengre men har et fint jevnt kryss mønster i 30-45 grader s vinkel. Mao IKKE prøv og fjerne snu ringene i cylinderen har du no som helst form for kant glem det borr blokka. Honer du så mye at kanter blir borte bil cylindrene bli for romme og ikke tette som fører til kjempe olje forbruk. Overhale en sån motor koster da ikke mer en 6-10lapper med alt kommer an på hvor mye du gjør sjæl. Eller du kan kjøpe motoren min og få litt fart i kassa hehehe :D Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2003 Hehehe, du vil bli kvitt den motoren din du.. :D Hadde vært morro, men har ikke dollars til d.. Men ser egentlig ut som jeg må borre uansett. Når jeg setter stempelet i sylinderen kan jeg se tvers igjennom på siden av stempelet, men bare bittelitt. Lite slakk fram og tilbake hvis du skjønner.. Ved pila kan jeg se igjennom. (har selvfølgelig ikke stempelringer på dah.. ) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Februar 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2003 Originally posted by Air 63 Hehehe, du vil bli kvitt den motoren din du.. :D Hadde vært morro, men har ikke dollars til d.. Men ser egentlig ut som jeg må borre uansett. Når jeg setter stempelet i sylinderen kan jeg se tvers igjennom på siden av stempelet, men bare bittelitt. Lite slakk fram og tilbake hvis du skjønner.. Ved pila kan jeg se igjennom. (har selvfølgelig ikke stempelringer på dah.. ) Ja jeg har jo nesten splitter ny stående ved siden av :D Ser ut som det kan være lurt og ta et mål av den cylinderane dine du men det skal være en hvis klaring men det der så mye ut ta et mål du. Lykke til Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.