Gå til innhold

Finnes det ikke rimelig felger til Volvo?!?!?

Ranger emnet

VolvoTore

Anbefalte innlegg

jeg må først finne meg noen andre felger med dekk og!

skal kjøre til moss hver dag til uka.kjører for posten transport.

jeg gir deg svar når jeg finner meg andre felger

Selger du dem for 1500kr i morgen hvis jeg kommer og henter dem i Sarpsborg da?

Edit: tydeligvis ikke... Noen andre som har billige, brukbare alu.felger og dekk da???

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn da er andre felger innkjøpt

du kan komme i morgen og hente de.

ring meg på 97670209 mvh paul

Det var et kjapt dekkjøp wtf?

Da ringer jeg deg i morgen og sier ifra når jeg er på vei mot Sarpsborg. Ok?

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte noen grom-hjul da? ;)

Jau da, gromme 940-felger (som på bildet Poffs la ut). Hehe, funker nok en stund i hvert fall, så må det gromhjul på'n.

Poffs: takk for handelen! Du får bare beklage min fars heller manglende humør... doh

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som har ett j** la sett med noen rimelige alu.felger og dekk til Volvo 200/700/900-serie?

For et par år siden skaffet jeg meg et sett skikkelig fæle Corona-felger. Ikke Volvos mest vellykkete design kanskje, og bare 14", men jeg tenkte det kunne være greit å ha et sett smale piggdekk på dem. Men de måtte fikses opp først. Fy flate for en jobb. Drill, messingbørste, 3M-skurebørster osv. Etterpå etsende aluminiumsgrunning og felglakk på toppen. Resultatet ble ikke så verst:

Før:

Before.jpg

Under:

During.jpg

Etter:

After.jpg

Etterpå skulle jeg fikse opp Virgo-hjulene, kjøpt billig brukt og med dårlig lakk. Og oppdaget ved en tilfeldighet at det lokale fengselet tar på seg sånne småoppdrag. Så der fikk jeg sandblåst og pulverlakkert felgene for 100 kr/stk + mva. Jeg hadde sikkert brukt mer på slipemateriell og grunning/lakk på Coronaene, for ikke snakke om tida jeg hadde lagt ned. Slik ble Virgoene - som nye. Eller bedre enn nye, nå er de altså pulverlakkerte.

Virgo1.jpg

Moral: Ikke la stygg lakk holde deg fra å kjøpe brukte felger. Det trenger ikke koste mye å få de fikset opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo virkelig bra ut! Har to sett corona-felger som jeg lurte på å fiffe opp litt til å bruke på stasvogna (les stv). Er ikke redd for å jobbe litt, men de som har oppussingsfelger liggende tror jeg jo at de er verdt like mye som strøkne!

Edit: Hvilket fengsel var det som utførte den jobben?

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider