Gå til innhold

Godkjenning

Ranger emnet

Bremseklossen

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det varierer veldig fra biltilsyn til biltilsyn hva du kan få godkjent. Hvis du er heldig og treffer på riktig person på biltilsynet er det kanskje mulig og få godkjent med mere en 220hk.

Du ma da sikkert ha kraftigere bremser og noen forsterkninger på hjuloppheng/karosseri.

Du kan da godkjenne den med 220hk og justere opp etterpå=)

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren bil bygget nå i sommer....og da ender den med 350 hk....så dette prosjektet ruller nok ikke på veien før den er ferdig bygd med

350 hk, hvis den i det hele tatt kommer på veien...hehe...

Vil gjerne ha alle papirer i orden før den ruller på veien....men hvis ikke biltilsynet gidder å hjelpe til, så vet da f....da blir det nok med egen produsert godkjenning......

GråTassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bila er jo egentlig kun typegodkjent med det slagvolumet som er oppgitt og sånt....for når jeg skifta motor sist så fikk jeg bare motorbytte skrevet på bunnen av vognkortet....men den var jo på under 220 hk....så om jeg får dette til så vil vognkortet fortsatt være det samme....får bare et extra skriv på de forandringene som er gjort.....menne....kulehode og rettetast...heehhe...kan jo ta en spansk en og føre det på selv...hehee...menne...det tørr jeg ikke...hmm...

Menne...jeg får bare prøve meg frem....høre hva de på biltilsynet har for noe glupt å si....for det går jo an å få det godkjent med mere hk....nødt om til det....

GråTassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 er godkjent for 200 eller 220 hester avhengig av hvilke bremser du har. Skifter du bremser, som du har papirer på at skal holde til 350hk. ex. så er det ikke umulig å få det godkjent. med noe oppgraderinger av understellet og drivverk så tåler jo 240'n vanvittig mye power.. (type veeldig mangen hundre hk.. og plenty med dreimoment.. :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å snakke med biltilsynet på forhånd..! Ta med litt tegninger på eventuele ombygginger av understel, Info om nye bremser og liggnede... Liksom inkludere biltilsynet litt i planleging og byggefasen å... spørr gjerne om tips! (litt smisking skader aldri) Da kan man få mye godkjennt.. De liker å få være med på det!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider