Bremseklossen Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Noen som kan fortelle meg hva som må bygges om på en 240 når man overstiger 220 hk? Verken biltilsynet eller volvo norge vil det....hmmm....ond sirkel.... Siter GråTassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Det varierer veldig fra biltilsyn til biltilsyn hva du kan få godkjent. Hvis du er heldig og treffer på riktig person på biltilsynet er det kanskje mulig og få godkjent med mere en 220hk. Du ma da sikkert ha kraftigere bremser og noen forsterkninger på hjuloppheng/karosseri. Du kan da godkjenne den med 220hk og justere opp etterpå=) Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bremseklossen Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Motoren bil bygget nå i sommer....og da ender den med 350 hk....så dette prosjektet ruller nok ikke på veien før den er ferdig bygd med 350 hk, hvis den i det hele tatt kommer på veien...hehe... Vil gjerne ha alle papirer i orden før den ruller på veien....men hvis ikke biltilsynet gidder å hjelpe til, så vet da f....da blir det nok med egen produsert godkjenning...... Siter GråTassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bremseklossen Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Noen som vet hvilket biltilsyn det lønner seg å hendvende seg til?? Noen som har vært gjennom dette før.... Siter GråTassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Vet det er en på biltilsynet i trondheim som er veldig grei og snakke med om å godkjenne litt spesielle prosjekt. Det er kanskje litt for langt unna for deg? Men det skader ikke og ringe dem og høre. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bremseklossen Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Skal garantert ringe dit....men uansett....hvis jeg får en bra kommunikasjon der, så kommer jeg til å reise dit istedetfor her i distriktet....helt umulig her....huff.... Siter GråTassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Lykke til :) Hvis du får godkjent bilen din med mere en 220hk er jeg meget interresert i og høre hvor og hvordan! Edit: Du har forresten PM. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Du kan jo bygge det litt moderne da :D Med datasprut, da er jo problemet løst. Bare å kople til en PC og justere litt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 :rolleyes: ']Lykke til :) Hvis du får godkjent bilen din med mere en 220hk er jeg meget interresert i og høre hvor og hvordan! Edit: Du har forresten PM. me2 Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bremseklossen Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 joa....sant det...tenkte også på en trykkregulator til turbo'n....men...æsj...orker ikke det styret.... Siter GråTassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Er det i heletatt mulig å få de godkjent med mere hk da? De er jo ikke typegodkjente for mere hk,og det er vel ikke bare å skippe godkjenninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bremseklossen Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Bila er jo egentlig kun typegodkjent med det slagvolumet som er oppgitt og sånt....for når jeg skifta motor sist så fikk jeg bare motorbytte skrevet på bunnen av vognkortet....men den var jo på under 220 hk....så om jeg får dette til så vil vognkortet fortsatt være det samme....får bare et extra skriv på de forandringene som er gjort.....menne....kulehode og rettetast...heehhe...kan jo ta en spansk en og føre det på selv...hehee...menne...det tørr jeg ikke...hmm... Menne...jeg får bare prøve meg frem....høre hva de på biltilsynet har for noe glupt å si....for det går jo an å få det godkjent med mere hk....nødt om til det.... Siter GråTassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Volvo 240 er godkjent for 200 eller 220 hester avhengig av hvilke bremser du har. Skifter du bremser, som du har papirer på at skal holde til 350hk. ex. så er det ikke umulig å få det godkjent. med noe oppgraderinger av understellet og drivverk så tåler jo 240'n vanvittig mye power.. (type veeldig mangen hundre hk.. og plenty med dreimoment.. :D) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Se på Jesus sine 240er det.. men det er nå sverige da. litt annerledes der. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Et tips er å snakke med biltilsynet på forhånd..! Ta med litt tegninger på eventuele ombygginger av understel, Info om nye bremser og liggnede... Liksom inkludere biltilsynet litt i planleging og byggefasen å... spørr gjerne om tips! (litt smisking skader aldri) Da kan man få mye godkjennt.. De liker å få være med på det! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.