Gå til innhold

Godkjenning

Ranger emnet

Bremseklossen

Anbefalte innlegg

jeg har sansen for Chevrolet-motorer såe :fingers: med en V8 får man jo LYD, effekt å en fin størrelse på motor som rommer fint i en volvo:D :titties:

Driver å vurdere v8 i min nå også...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Driver å vurdere v8 i min nå også...

:D

jeg ble tilbudt en V8 *komplett i deler m/nye pakninger osv* for 4-5000

det var vist en 360cid *dodge* med porta topper ++ ble lovet at den skulle ha rundt 400hk kunne få med girkasse også hvis jeg hadde lyst på...

men så tilbake til topic... GODKJENNING:( jeg tenkte jeg skulle ta kontakt med et biltilsyn ang godkjenning feks opp til 350hk og hva som må gjøres å hva som anbefales å gjøres... sombrero

å om det i det hele tatt kommer til å bli godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå vet jeg at Bremseklossen har fått tak i mail adr til en spesial avdeling hos oslo biltilsyn som er spesialisert på ombygde biler og godkjenning av disse!

Har sans for alle type biler så lenge det er pent gjort så spiller det stort sett ikke om det står Chevy, Volvo eller Kia i grillen! (kanskje ikke den siste da ;)

Driver og skal lage sammen en liste over ting man må passe på og må gjøre for å bygge om Volvoen til v8! Skal se om jeg får lagt den ut her etterhvert!

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppz....har fått mail adresse jeg vetz....snakka med den kisen oppi trondheim, og han kunne bare fortelle meg gammelt nytt....han fortalte også at det kunne være en løsning å ta kontakt med norges bilsportsforbund og regge den som rally bil....menne...halllllooooooo, sa jeg....gatebil, ikke rallybil. ellers så sa han at jeg kunne ta kontakt med teknisk institutt på blindern....for han mente at kanskje de visste hva som skjedde med 240'n når man kom over 220 hk.....menne...hallllloooooo....eller jeg skulle ta meg en tur til tyskland.....menne...halllloooo....

Skjønner de som heller vil kjøre ulovlig....kremt....

Menne....et råd, ikke prat med det lokale biltilsynet eller noe slikt. Henvend dere heller til biltilsynets hovedkontor i oslo....Der FÅR man svar....og det et ordentlig et.....DER vet de hva de snakker om....

Menne...jeg må ihvertfall krysse fingra og tærne mine en gang til.... sombrero

GråTassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes volvomotorer man kan dra mye effekt ut av, som feks. s80t6, eller 960 motor med senket komp og "påtvingnet induksjon".

s80t6 motor med større tuboer enn de små originale, ville gitt bra effekt.

evnt kompressor hadde vært tøft!

respect til den første med kompressormatet sekser i 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prata med han som selger 242 med 460 hk....den er godkjent av biltilsynet....og han mente at kun bremser må skiftes ut....

Så nå krysser jeg både tær og fingre og håper at biltilsynet i trondheim sier det samme.... :rolleyes:

hadde vært morro og sett det vognkortet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes volvomotorer man kan dra mye effekt ut av, som feks. s80t6, eller 960 motor med senket komp og "påtvingnet induksjon".

s80t6 motor med større tuboer enn de små originale, ville gitt bra effekt.

evnt kompressor hadde vært tøft!

respect til den første med kompressormatet sekser i 240.

Hva med den som setter inn en kompressormatet V8 i en 240 da? ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider