Gå til innhold

B230ET problemer i vassdalen no

Ranger emnet

volvovassdal

Anbefalte innlegg

har hatt et lite problem med en elektrisk kobling som ligger like over batteriet i det siste.. symtomene et at plutselig så stopper motoren et par sekunder, pluss at den fjusker litt, har har i alle tilfeldene ordnet seg når jeg vrir litt på den osv.. virker som dårlig kontakt.. så kom jeg nedover veien i sta så starten den å fjuske osv.. men da jeg prøvde å rette på koblingen så ble det ikke noe bedre, det ble faktisk bare værre å værre.. så henta jeg traktorn å trakk den heim til gården, å renset koblingen med kontakt spray og trøkkluft..

men det ble ikke bedre, motoren vil bare gå på 200 omdreininger før den stopper etter noen sekunder! så hær sitter jeg da, bil laus å jævli!!

så jeg lurer på om noen av dere andre hær på forumet har vært borti noe av det samme, eller kansje har noen tips om hva som kan være galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka koblinga før i dag med multimeter.. det var kontakt ja, så nå vet jeg ingenting hva det kan være.. jeg vet at den får tenning og hører at bensinpumpa går.. i går startet den (og gikk på 200omdr i noen sekunder, og den døde ut når jeg ga gass) men i dag ville den bare fjuske i et sekund før den døde ut når jeg prøvde å starte den.. jeg har ikke store peilinga på elektronisk innsprøytining og slikt.. så det hadde vært fint om noen som har mer peil kunne si hva som kan være galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se inni LMM (luftmassemåleren) og se om tråden din er av. er den det må du kjøpe en ny/overhalt. har en luftmassemåler liggende her om du er intr. skal sjekke om den fungerer.

edit: tror ikke den jeg har fungerer så bra nei.. jager som en gud på tomgang ;) dessuten så har vel du motronic og luftmengdemåler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider