Gå til innhold

Tips: Kjøp driftebil i UK!

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

Syns selve driftinga er viktigere enn bilen :) Sier seg kanskje selv det da. jeg ser egentlig heller en gammel BMW som satser maks og går bredt enn en supra som ikke helt får til :)

 

Du har et poeng der, Driftinga er litt viktigere enn drifteapparatet egentlig. Satser man maks i en fet bil uansett hva det måtte være, så blir jo det litt kulere enn en kjipere bil. Men det blir litt mere sånn prikken over I'en greie, motorlyden kan også være litt showfaktor.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har et poeng der, Driftinga er litt viktigere enn drifteapparatet egentlig. Satser man maks i en fet bil uansett hva det måtte være, så blir jo det litt kulere enn en kjipere bil. Men det blir litt mere sånn prikken over I'en greie, motorlyden kan også være litt showfaktor.

 

Helt riktig Hans, "viljen drar halve lasset" :)

 

Vi har kjørt rundt på rudskogen flere ganger med en 70 hk bil med hjemmesveisa sperre vi, det går fint... bra utstyr og mye effekt er jo såklart en fordel, men ikke en nødvendighet.

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng der, Driftinga er litt viktigere enn drifteapparatet egentlig. Satser man maks i en fet bil uansett hva det måtte være, så blir jo det litt kulere enn en kjipere bil. Men det blir litt mere sånn prikken over I'en greie, motorlyden kan også være litt showfaktor.

 

 

Så klart! Og motorlyd er halve opplevelsen, spør du meg! Det er all hylinga og røyken som gir gysninger nedover ryggraden!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har nå bestemt meg for at innen neste sesong, så skal det stå en s13/s14 hos meg også! Jeg får heller bo litt lenger hjemme hos mor og far, så skal jeg nok ha råd til det.. ;)

 

Det største problemet sånn jeg ser det nå er å finne et sted å ha bilen.. men, det har jeg jo nesten et helt år til å finne ut, så.. det skal nok gå greit:)

 

En annen ting.. dekkbudsjett. Hvor mye må man regne med å legge i dekk i løpet av en sesong? hehe.

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestemt meg for at innen neste sesong, så skal det stå en s13/s14 hos meg også! Jeg får heller bo litt lenger hjemme hos mor og far, så skal jeg nok ha råd til det.. ;)

 

Det største problemet sånn jeg ser det nå er å finne et sted å ha bilen.. men, det har jeg jo nesten et helt år til å finne ut, så.. det skal nok gå greit:)

 

En annen ting.. dekkbudsjett. Hvor mye må man regne med å legge i dekk i løpet av en sesong? hehe.

 

det holder å sortere ut brukte dekk fra hauger hos dekkforhandlere for min del.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestemt meg for at innen neste sesong, så skal det stå en s13/s14 hos meg også! Jeg får heller bo litt lenger hjemme hos mor og far, så skal jeg nok ha råd til det.. ;)

 

Det største problemet sånn jeg ser det nå er å finne et sted å ha bilen.. men, det har jeg jo nesten et helt år til å finne ut, så.. det skal nok gå greit:)

 

En annen ting.. dekkbudsjett. Hvor mye må man regne med å legge i dekk i løpet av en sesong? hehe.

 

ca 200 kr pleier jeg å betale for å legge om dekk :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Team Driftfun medlemmer legger om gratis :)

Ta med dekk og felg hver for seg til neste banetreff du ottesen :P

 

birthday blir bra vettu

 

Håpet du kom på rudskogen som var på fredagen jeg Tor Morten, regnet egentlig med å se deg siden både Hans og Hk kom :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo ikke noe problem.. :D

 

Da får jeg bare begynne å sette av penger, så får vi se hva jeg har råd til når den tid kommer.. at det blir driftebil er ihvertfall sikkert.. :D

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv i England forrige helg og henta meg en S13. Fikk en -92 S13 med chip, eksos, FMIC, cossie turbo og en alt for stor vinge til 1400 pund ...

 

Har merka i etterkant at det kanskje blir noen kroner ekstra på deler, men alltid litt risiko når man kjøper brukt bil :)

 

Bildegalleri fra turen

 

Skal bli gøy å prøve seg litt forsiktig på banen og se hvordan det går. Har lite erfaring med RWD fra før og derfor er det ålreit å ikke ha 70k-80k investert om det skal gå rett ut i skogen og ned i bekken ... (No offence, chiller ... Veit du liker deg der ...)

 

Ryan Air -> England, Møtte selgeren ved flyplassen, Bilen -> Newcastle, Ferja til Stavanger, Biler -> Hjem

 

NB! Ikke kjør gjennom Telemark med en bil som har kappa fjærer ... Veien der er rett og slett for dårlig ...

 

Første mulighet til å prøve bilen med røde klistreskilter er så vidt jeg har sett Bilmekaniker.no treffet 24. Juni ...

Driftfun.com

- 2004 Mazdaspeed Miata

x 1983 Audi 80 CL

x 1992 Nissan 200SX Banebil - uten motor, girkasse, bensintank

x 1993 Mazda Miata Cruisekjerre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fsr vet du om det er vanskelig å finne en Silvia s13 i england? Hvordan er prisen på en Silvia s13 kontra en 200sx s13?

* 3 dørs sierra 2,0l (bygges om til vingebil)

 

Fader turbo du som snurrer, gi oss i dag vårt trykk. Forlat oss våre slitne råder og topppakninger, som vi forlater bryet med sevice. Led oss ikke inn på teknisk kontroll, men fri oss fra TUV og godkjennelser. For ladetrykket og pop-offen er din i all evighet! Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig greit å kjøre der borte men det er to ting som er "vanskelig" ...

 

1. Plassere seg riktig i feltet. Hvis man ikke tenker på det har man en tendens til å gli mot sin vanlige plassering, slik at bilen havner midt mellom to felt (evnt. ute i grøfta)

 

2. Blinkers og vinduvisker sitter ofte på motsatt side av vanlig. Merka flere ganger at jeg dro vindusviskeren når jeg skulle ut på en vei.

 

Så lenge man er på motorvei og andre større veier er det ikke no problem i det hele tatt. Inne i små byer må man konse litt mer for å holde seg på rett kjøl... Jeg greide å legge meg i motgående felt en gang inne i en by når vi kjørte etter GPSen for å finne Pizza Hut :D

Driftfun.com

- 2004 Mazdaspeed Miata

x 1983 Audi 80 CL

x 1992 Nissan 200SX Banebil - uten motor, girkasse, bensintank

x 1993 Mazda Miata Cruisekjerre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår