Gå til innhold

Hva har du av sikkerhetsutstyr i bilen?

Ranger emnet


maxgets

Hva har du i bilen?  

44 stemmer

  1. 1. Hva har du i bilen?

    • Balltre
      11
    • cs-gass/pepperspray eller lignende
      2
    • Håndhjern
      1
    • kniv
      3
    • Annet
      4
    • har ikke noe
      23


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jeg har kniv, dvs leatherman til å fikse på ting, og en nødhammer som ligger inne i stua i tilfelle jeg må knuse ruta på bilen. og når jeg kjører uti en elv blir jeg glad og tenker fine tanker om de som gav meg den til jul, men vent tenker jeg. jeg gadd jo ikke legge den i bilen. faen

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spaca

rack: kjører du med dørene låst? det er genialt, helt til det skjer en kolisjon og du ligger bevisstløs i bilen ;P

 

Har du noen gang sitti fredelig i et kryss i tjukkeste sentrum. Og ant ingen fare. Der kommer det en mann ute av sine fulle fem med langt, fett og flisete hår som nermest prøver å rive av dørhåndtaket på passasjersiden din med kniv i andre hånda?

 

Det er da man kan takke den vesle vanen man har av å låse dørene når man kjører i sentrum.

 

Jeg kommer til å fortsette med dette. Uansett hva du sier. :)

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite balltre laget av enten glassfiber eller kullfiber, jeg vet ikke helt - det er hvertfall syntetisk og med bly innlagt i tuppen. Det er litt mindre enn normal størrelse, men man skal nok få slått bra fra seg, hvis man har lyst.

 

Ellers har jeg brukt VAG's standard L-formede hjulnøkkel med hell tidligere, i Bodø jaga jeg en kar rundt parkeringsplassen ved postkontoret med en slik i 1998 eller 99 kanskje. Det var litt tabbe, for klokka var ca 16:00, og det var en del folk tilstede. Heldigvis for meg kom fyren seg unna uten at jeg traff, og jeg fikk satt meg i bilen og kjørt avgårde uten videre konsekvenser for hverken meg eller han. Han anmeldte aldri episoden.

 

Jeg fikk hvertfall skremt vettet av tullingen :D

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

på jobben får vi faktisk inn biler med balltre langs sete..spess hvis dem har fine felger og sota ruter. haha

 

Hmm bilen min har da aldri vært der du jobber.... ;)

 

Kjører alltid med balltre, noen ganger andre ting....

Mange som har trua meg... Se tidligere tråder her... Og ja er faktisk uten grunn, beste er vel at jeg kjenner noen som har banka noen. Og da blir andre redde når jeg snakker med de, seriøst sånn er det her....

Plutselig ringer folk halv 5 natt til en torsdag.. Senest 2 uker siden... Som jeg vet går på ting.

Mye folk som går på dop her.....

 

Og blir jeg trua uten andre muligheter tør jeg bruke det, men har egentlig ikke lyst til å sjekke det...

 

I helga var det en som hadde med seg brekkjern på et utested jeg var.....

Hardt miljø her....

 

Purken gjør ikke noe, selv om det hender noen av de sitter inne innimellom men må jo ha bevis.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

 

Hmm bilen min har da aldri vært der du jobber.... ;)

 

Kjører alltid med balltre, noen ganger andre ting....

Mange som har trua meg... Se tidligere tråder her... Og ja er faktisk uten grunn, beste er vel at jeg kjenner noen som har banka noen. Og da blir andre redde når jeg snakker med de, seriøst sånn er det her....

Plutselig ringer folk halv 5 natt til en torsdag.. Senest 2 uker siden... Som jeg vet går på ting.

Mye folk som går på dop her.....

 

Og blir jeg trua uten andre muligheter tør jeg bruke det, men har egentlig ikke lyst til å sjekke det...

 

I helga var det en som hadde med seg brekkjern på et utested jeg var.....

Hardt miljø her....

 

Purken gjør ikke noe, selv om det hender noen av de sitter inne innimellom men må jo ha bevis.....

 

Jeg tror ikke Brandbu er noe spesielt "hardere" enn andre steder i landet, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spaca

 

rack: kjører du med dørene låst? det er genialt, helt til det skjer en kolisjon og du ligger bevisstløs i bilen ;P

 

 

Automatisk låsing av dørene er veldig vanlig på biler i USA. Hadde det på bilen min. Dørene låste seg når jeg lå bilen i gir og låste seg opp når jeg stoppet motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hat hydro koppen på dæsj'n.. det er ikke godt å få den slengt etter jeg full av varm nytraktet kaffe....

 

eller har jeg en is skrape med vått.. sånn at jeg ikke får fremmed legemer på hånda mi når jeg fekter med mein ice scraper turbo 3000..

 

Synes det er greit å ha litt back up, du vet aldri når ting går lit for langt, og da er det greit å ha noe å stille opp med...

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår