Gå til innhold

Billig senkesett til 740?

Ranger emnet


Volvo 740 racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok......ihvertfall det de sa på mekonomen!

 

da har de røyka assman

 

hehe :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koni er dyrt da.......senkesett med røde koni (får ikke gule til volvo)

kr 7300 :scared

 

hæ får ikke gule koni ??? det er jo klart du gjør både til 240 å til 740 940 bare å se på http://www.bcb.no eller http://www.koni.com ellers har jeg en far som jobba på hellanord i bodø å han selger koni dempere så jeg vet at det fins gulle justerbare til 740 også =) =)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok......ihvertfall det de sa på mekonomen!

nei å nei mekonomen! man må jo ikke gå på den jala sapa der huff nei nei nei slut med det selv om det e bilig der di har jo ikke peiling der hehe =) hellanord sir nu bare æ hehe =)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ihvertfal listene til KONI... Velg "Volvo", og se selv hva som passer på deres bil. men legg VELDI merke til skillet på årsmodellene på 740

 

http://www.koni.com/_cars/CATALOGUS_2004_2005/_special_sport/afram.html

 

ligger på en 1600 kroner demperen forran, og 1200 bak mener jeg.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg fått skaffet med gule koni til 740'n :D. Så da gjenstår bare valg av senkesett. Pris spiller liten rolle her. Det som teller er krening og hvor lav bilen blir. Så lavt som mulig og så stivt som mulig. Bilen skal også senkes uten kapping. TUV papirer har jeg vel så forstått at man ikke kan skaffe til 740. Men samme det. Får prøve og vise det uten TUV papirer. Må alikevel innom der og ta EU kontrollen samtidig som jeg godkjenner motorbyttet. Men hva anbefaler folket av fjører, Jamex, lesjøfors, sachs osv?

 

Mvh

Tommy

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått skaffet med gule koni til 740'n :D. Så da gjenstår bare valg av senkesett. Pris spiller liten rolle her. Det som teller er krening og hvor lav bilen blir. Så lavt som mulig og så stivt som mulig. Bilen skal også senkes uten kapping. TUV papirer har jeg vel så forstått at man ikke kan skaffe til 740. Men samme det. Får prøve og vise det uten TUV papirer. Må alikevel innom der og ta EU kontrollen samtidig som jeg godkjenner motorbyttet. Men hva anbefaler folket av fjører, Jamex, lesjøfors, sachs osv?

 

Mvh

Tommy

 

skal du senke uten å kappe blir en volvo aldri lav :)

 

men vil anbefale lesjöfors, dem er stive og ihvertfall har jeg, erfaring med at de holder seg stive, de synker ikke fort sammen som andre kan gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du senke uten å kappe blir en volvo aldri lav :)

 

men vil anbefale lesjöfors, dem er stive og ihvertfall har jeg, erfaring med at de holder seg stive, de synker ikke fort sammen som andre kan gjøre

 

Jepp har lest meg til at den aldri blir lav uten kapping :) Men hos meg så er det uaktuelt. Slik er det bare. Men er det ikek en fordel at den da synker litt sammen etter en stund? Vil jo da bli litt lavere?

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp har lest meg til at den aldri blir lav uten kapping :) Men hos meg så er det uaktuelt. Slik er det bare. Men er det ikek en fordel at den da synker litt sammen etter en stund? Vil jo da bli litt lavere?

 

hehe jo selfvfølgelig vil vi ha lavest mulig, men det betyr jo også at fjærene eventuelt kan være av litt mykere kvalitet...skal ikke uttale meg altfor mye om dette siden jeg ikke har prøvd alle de forskjellige men har hørt folk har klaga på bla jamex...snakka også med Pedersens Racing og han anbefalte Lesjöfors fremfor Jamex, og han selger begge deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått skaffet med gule koni til 740'n :D. Så da gjenstår bare valg av senkesett. Pris spiller liten rolle her. Det som teller er krening og hvor lav bilen blir. Så lavt som mulig og så stivt som mulig. Bilen skal også senkes uten kapping. TUV papirer har jeg vel så forstått at man ikke kan skaffe til 740. Men samme det. Får prøve og vise det uten TUV papirer. Må alikevel innom der og ta EU kontrollen samtidig som jeg godkjenner motorbyttet. Men hva anbefaler folket av fjører, Jamex, lesjøfors, sachs osv?

 

Mvh

Tommy

 

Jeg har Lesjøfors 40mm. senkefjærer, og de fikk jeg med TÜV pappir på.

Man får ikke lavere enn 40mm. til Volvo740, den forblir fortsatt drithøg og stygg!!! Så du må frem med vinkelsliperen ja.

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Lesjøfors 40mm. senkefjærer, og de fikk jeg med TÜV pappir på.

Man får ikke lavere enn 40mm. til Volvo740, den forblir fortsatt drithøg og stygg!!! Så du må frem med vinkelsliperen ja.

 

Hvis du ikke vil miste garantien på Koni-demperene dine, så ville jeg ikke kutta så mye som en ring av de fjærene der. Orginale Koni, Gule, Røde, Sorte... alle er laga for Maks 40mm Senking! Det er Dyr kapping syns nå jeg... er fort en 1500 stykket disse Koni-demperene :drive2

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er derfor man setter på 240dempere, de er kortere.

Og man kan flytte fjærskåla litt lenger ned. Såfremt man ikke har 20" felger;)

 

 

Det er nok mer riktig tankegang ja :)

240-dempere var vel det beste alternativet.. da har liksom ikke EU-kontrolløren så mye kan skulle sagt ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår