farlig Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Hei! Hvor mange grader skal tenningen være på 740 turbo med b230ft motor? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Motoren min gikk virkelig dårlig, nykket endel og det puttret i potta og røk litt på tomgang. Tenkte at tenningen måtte være gal, den sto på 20grader. Mener å ha hørt at den skal være 12grader, så jeg justerte den til det. Motoren går da mye bedre, men den går fremdeles litt ujevnt. Skal jeg justere tenningen enda tidligere, eller er det 12grader den skal være? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 har ikke FT elektronisk tenning som ordener opp selv da :confused: ? eller er det bare lh 2.4 som har kanskje.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet April 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Hei! Jeg har b230ft med lh 2,2 og blokkmontert fordeler, så der må man justere tenningen manuelt. Har stilt den til 12 grader nå, men motoren nykker noe jævelig før den lader, dvs 2000-2500 omdr. Om jeg gir full gass under 2500omdr hopper bilen noen ganger, før den tenner skikkelig og går bra helt opp til nesten 5000omdr. Da kutter motoren. Når den nykker kommer det en tikkelyd, som forsvinner når den går normalt igjen. Kan det være bensinpumperele? Noen som har tips til hva det kan være? Hva er riktig tenningsinnstilling på denne motoren? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 stod ikke tenningstidspunkt på ft i haynes boka mi, men jeg vil tippe en 10-12 grader f.ø.d. (motronic ligger værtfall på 10 grader) sjekk også at ikke regreima di har hoppa et hakk eller to. da vil nok motoren gå litt som du beskriver. Husk også å ta bort vakuum til fordeler når du sjekker\stiller tenning. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg