Gå til innhold

politiet på bilforumet!

Ranger emnet

flesvik

Anbefalte innlegg

Se for dere nyhetsoverskriftene den dagen en som ligger litt bredt smeller inn i en annen bil da.. sukk.... doh

"5 skadet i kjempespell på villmannstreff"

Så spretter det fram lovendringer som sørger for at poitiet i praksis kan bøtelegge/fengsle envær ungdom de mener er en trussel for trafikken...

Hvorfor? Fordi velgerne er over 40, og dette er det velgerene vil høre...

Dro det kansje litt langt, men det er bare å innse at vi er nedstemt av ho Olga og Hans-Jackob som syntes det er fryktelig med disse kriminelle gateracerne (for det er jo DET de hører om.!) Så envær antydning til å straffe disse psykopatene taes imot med åpne armer.

Noen som vet om noen partier som kjemper for å innføre jevnlige kjøreprøver for alle over 60? Eller i alle fall en reaksjons test... anyone?

Og... Hvem er farligst? En ungdom i 65km/t i 50-sonen kl 10 om kvelden, eller hun her? http://www.bt.no/lokalt/bergen/article357118

Noen som har noen tall på aldersgrupper som omkommer i trafikken? Tipper det ligger en topp nede ved 18-25 pga promillekjøring og generell uforsvarlig kjøring, det er no "greit" ... ikke så mye å gjøre med det. Så tipper jeg at det er en ny topp etter 60/70. Vi har alle sett eldre folk som aldri skulle vært bak ett ratt.. og disse KAN det gjøres noe med. Men igjen: dette er velgerene til partier... Så de røres ikke av politikerne. Eller av media. :rolleyes:

Og jeg venter fremdeles på å få høre noen harde fakta om det faktisk gjør noe bra for trafikksikkerheten med de sinnsøke bøtene vi har...? Er det ferre ulykker?

Og kan noen vise meg en artikkel der det står noe sånt som: "Beredskapen for å bekjempe organisert kriminalitet økes med 20% på grunn av økte bøter"?Eller "Farlig veikryss utbedres - finasiert av bøter"?

Ser jeg noe sånt som dette http://www.bt.no/okonomi/article.jhtml?articleID=315861 fra poitiet nå kommer det til å renne over for meg... angry

Er trist av pengene brukes til sånn som dette: http://bt.no/meninger/debatt/article.jhtml?articleID=295759 :rolleyes:

Saken over bare får fram at jeg er redd for at pengene våre bare forsvinner inn i det store intet.

Vi bil-glade folk vil alltid være mislikte, og det er fint lite vi kan gjøre med det... :rolleyes:

Vi får bare prøve å ikke slædde ned noen på streetmeet...

Dette ble litt mer en det jeg hadde tenkt men jaja.. ha en fortsatt god natt...

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv..

"Han bak meg betaler..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er ikke jeg ungdom lenger, men er en veldig bilinteressert mann på 26 år.

Jeg mener at politiet bruker så strenge virkemidler mot oss bilinteresserte at det er klart det kommer reaksjoner hver gang de viser seg. Dette er utrolig uheldig at ikke politiet og politikere ser.

Men jeg tror vi må endre en del elementer hos oss før vi kan bli tatt seriøs

Kan vi bli litt konstruktiv i tankegangen istedet for å bare klage på dum politiet er mot oss?

Hva kan vi gjøre for å forbedre inntrykket av "rånere"?

Kjør debatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør debatt

Er nok ikke så mye VI kan gjøre... for meg virker det som at de her på forumet oppfører seg, og det er eneste veien å gå.

men så er det de som pælmer stein på diverse hus... Det er de media og resten av norge ser, så da blir vi også sett på sånn.

Politiet ser fyllasvin og idiotkjøring, så de tror at vi alle er sånn ...

-clio 1,4 R(øøøø)N

Franskmenn ER litt rar...

"Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg ungdom lenger, men er en veldig bilinteressert mann på 26 år.

Jeg mener at politiet bruker så strenge virkemidler mot oss bilinteresserte at det er klart det kommer reaksjoner hver gang de viser seg. Dette er utrolig uheldig at ikke politiet og politikere ser.

Men jeg tror vi må endre en del elementer hos oss før vi kan bli tatt seriøs

Kan vi bli litt konstruktiv i tankegangen istedet for å bare klage på dum politiet er mot oss?

Kjør debatt

Hei.

Jeg tror det første vi skal gjøre er å kutte ut dette ordet. Kall oss heller bil-intereserte mennesker.

Politiet må gå forran med ett godt eksempel. JA, politiet ! (F.eks: Legge folk i jern for å kjøre med neon, er ikke ett godt eksempel. Ditto med 2000,- spenn i bot for tåkelys-kjøring (-jeg må være "supermann" for jeg blir ikke blendet?)).

I tilegg må de innføre noe som heter (sakte nå..) D-I-A-L-O-G med de dem møter på treff. Det er garantert noe de gikk igjennom på politiskolen. Noen glemte det på Metro, eller sov i den timen (?).

Jeg tror det kunne passert med lovlig burning på fremtidige treff. Men lovlig Black-race, det er for mye og forlange, tror jeg.

Er politiet greie, så er vi det også. At politiet velger å opptre arrogant og "bøllete" , vil ikke resultere i annet enn misnøye og hevn-aksjoner (f.eks. IKEA).

Myndighetene blir ikke kvitt bilinterreserte mennesker, ved å bøtlegge, taue inn til biltilsyn, etc og opptre så arrogant som de gjorde her(Metro). De flytter kanskje på oss litt, men slik "avling til motstand" vil bare treffe dem i "bakhue".

Dette bilforumet.nett, er ikke Organisert ulovligheter på nett, men snarere enn mulighet for Politi og andre myndigheter til å kontakte ett stort, og bredt spekter av bilinterressen i Norge. BRUK DENNE MULIGHETEN !

Jeg ser frem til en PM fra politiet med spm om hva vi kan gjøre for å synnligjøre "problemene", og få til noe konstruktivt, slik at bilinteresse og mennesker kan leve sammen. I dette enorme landet, bør det jo være plass?

Nå må jeg jobbe...

Ha en god dag :)

Edit: Ang. Steinkasting. Tar sterkt avstand fra dette. Ligger i samme gate som å taue noen inn for å ha montert sideskjørt på bilen, til full teknisk kontroll midt på natta. FORKASTELIG ! (Noen må bryte "voldspiralen" før det tar av. La det være oss, og ikke politiet, så tjener vi på det i lengden)

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så mye VI kan gjøre... for meg virker det som at de her på forumet oppfører seg, og det er eneste veien å gå.

men så er det de som pælmer stein på diverse hus... Det er de media og resten av norge ser, så da blir vi også sett på sånn.

Politiet ser fyllasvin og idiotkjøring, så de tror at vi alle er sånn ...

Akkurat som innvandrere... Bare det som er dritt selger og utheves i media. Nå skjønner dere litt mer av gruppediskrimineringen i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe av problmet er at det alltid blir fokusert på de negative... sånn er det jo med alle ting, bil, innvandrere, avgifter++++++++

bare så det er sagt så hater jeg høye avgifter :D

men eneste måten er at alle må bruke hue, og oppføre seg som folk, og det er jo alltid noen som ikke klarer det..

syns det er greit at polititet "passer på", men de burde kanskje endre måten det gjøres på.. de må bli litt mer avslappa iforhold til bil-entusiaster som det så fint kan kalles.. bare for at det står en haug med biler på en plass er det ikke en selvfølge at det kommer til å ta av.. har ikke noe i mot at politiet slår ned på ulovlige/farlige situasjoen, men syns til tider det går for langt fra politiet sin side...er forskjell på å kappe av seg hue, og barbere seg...

eks:

hadde en hendelse i vinter, klokka var ca 03.00, stor tom parkering, sto to kamerater med hver sin bil på parkeringa, jeg kommer inn, drar en running med bilen rundt dem, og stopper.. ser så snuten komme, og tenker automatisk : crap! :D

jeg sitter i kjerra, de kommer,stiller bilen sin forran min og setter på fullt lyset, skjer ikke en dritt, venter i to min... så går han ene ut og ber meg komme ut, idet jeg kommer bort til han, har han blåst seg opp skikkelig (ja holder på å begynne å le, for det ser ut som han holder pusten).. så sier han :

han : "hva faen er det du driver med a?"

jeg : "hva mener du"

han : "dette er ikke noe gatebil-treff se"

jeg : "vet det jeg også, men er jo midt på natta, og ikke en sjel andre her, så regna liksom ikke med at det skulle være noe problem"

han : "javel ja, du har vel ikke bruk for lappen din du da?

jeg : "jo, har nok det, kjører mye på jobb å sånn..."

han : "få se på førerkortet ditt da, hvis du i hele tatt har det da"

jeg : "her"

han : "dette navnet skal jeg huske...jeg glemmer ikke navn se"

gir meg lappen igjen.. og jeg setter meg i kjerra..

greit nok at det ikke er lov, men han kunne liksom oppført seg litt mer orntlig, bør liksom ikke være nedtalende og over grinete...

dette ble mye gitt :D alt i alt syns jeg at det er bra at politiet tar de som opptrer farlig osv, men at de godt kan bruke hue mer i mange situasjoner.. har heller ikke noe imot at de er her inne å leser, det er jo ikke noe nytt...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Steinkasting. Tar sterkt avstand fra dette. Ligger i samme gate som å taue noen inn for å ha montert sideskjørt på bilen, til full teknisk kontroll midt på natta. FORKASTELIG ! (Noen må bryte "voldspiralen" før det tar av. La det være oss, og ikke politiet, så tjener vi på det i lengden)

Syntes ting HAR tatt av jeg...

-clio 1,4 R(øøøø)N

Franskmenn ER litt rar...

"Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

– Det dreier seg ikke om noe "Cannonball run" her, men filmer som "Fast and the Furious" er helt klart inspirasjonskilden, forklarer Brynildsen. I disse filmene er det nettopp svært trimmede gatebiler som samles til ulovlige gateløp. Slike løp hører hjemme på lukket bane og ikke ute i trafikken, understreker politioverbetjenten

Så hjelp oss med det da !!!

Og til dere som syter å klager så fælt over politi på treff. Klart dem kommer.

kan dere ikke bare parkere og juge som vanlige folk ? man mÅ vel ikke sladde og herje på et sånn treff. som lest tidligere i denne threaden. hvis noe skjer. hva da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du hjelp for å melde deg på banekjøring? :)

Det er da hvertfall 20 banekjøringer i løpet av en sesong det er mulig å kjøre på samme hva slags merke du kjører..

ja jeg vet det men er ikke alle som gjør det. men fortsatt et treff i samarbeid med dem ville kansje vært en god start til å få "streetmeet" miljøet hvis jeg skal kalle det det mere frem i lyset som en god ting !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ting HAR tatt av jeg...

Hei.

Ja, men desverre kan det ta av enda mer. Enda mer nattåpent på trafikkstasjonen, enda mer Gestapo-tendenser på filleting (Neon, tåkelys, småskilt forran, blanke felger, dekor, ikke hvitlys fra instrument, etc), effektmåling på veien for å slå ned på trimming, etc

Resultatet av dette, blir vel at hele "miljøet" går under bakken, og arrangerer treff helt uten noen form for kontroll, hvor det blir "inn" å gi mest mulig faen bare fordi det er ulovlig.

+ steinkasting, bråk og andre negative ting som mennesker gjør når de blir forbanna.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neon hører hjemme på lugubre horehus i Nederland og ikkje på bil uansett :) :)

Ikkje på biler med stil iallefall,hint hint:164 ;)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for dere nyhetsoverskriftene den dagen en som ligger litt bredt smeller inn i en annen bil da.. sukk.... doh

"5 skadet i kjempespell på villmannstreff"

Så spretter det fram lovendringer som sørger for at poitiet i praksis kan bøtelegge/fengsle envær ungdom de mener er en trussel for trafikken...

Hvorfor? Fordi velgerne er over 40, og dette er det velgerene vil høre...

Dro det kansje litt langt, men det er bare å innse at vi er nedstemt av ho Olga og Hans-Jackob som syntes det er fryktelig med disse kriminelle gateracerne (for det er jo DET de hører om.!) Så envær antydning til å straffe disse psykopatene taes imot med åpne armer.

Noen som vet om noen partier som kjemper for å innføre jevnlige kjøreprøver for alle over 60? Eller i alle fall en reaksjons test... anyone?

Og... Hvem er farligst? En ungdom i 65km/t i 50-sonen kl 10 om kvelden, eller hun her? http://www.bt.no/lokalt/bergen/article357118

Noen som har noen tall på aldersgrupper som omkommer i trafikken? Tipper det ligger en topp nede ved 18-25 pga promillekjøring og generell uforsvarlig kjøring, det er no "greit" ... ikke så mye å gjøre med det. Så tipper jeg at det er en ny topp etter 60/70. Vi har alle sett eldre folk som aldri skulle vært bak ett ratt.. og disse KAN det gjøres noe med. Men igjen: dette er velgerene til partier... Så de røres ikke av politikerne. Eller av media. :rolleyes:

Og jeg venter fremdeles på å få høre noen harde fakta om det faktisk gjør noe bra for trafikksikkerheten med de sinnsøke bøtene vi har...? Er det ferre ulykker?

Og kan noen vise meg en artikkel der det står noe sånt som: "Beredskapen for å bekjempe organisert kriminalitet økes med 20% på grunn av økte bøter"?Eller "Farlig veikryss utbedres - finasiert av bøter"?

Ser jeg noe sånt som dette http://www.bt.no/okonomi/article.jhtml?articleID=315861 fra poitiet nå kommer det til å renne over for meg... angry

Er trist av pengene brukes til sånn som dette: http://bt.no/meninger/debatt/article.jhtml?articleID=295759 :rolleyes:

Saken over bare får fram at jeg er redd for at pengene våre bare forsvinner inn i det store intet.

Vi bil-glade folk vil alltid være mislikte, og det er fint lite vi kan gjøre med det... :rolleyes:

Vi får bare prøve å ikke slædde ned noen på streetmeet...

Dette ble litt mer en det jeg hadde tenkt men jaja.. ha en fortsatt god natt...

Bare for å legge til : Dobbling av fotobokser, og når nye e18 i vestfold blir ferdig, så tar de de boksene og putter på landeveien istede. Mulig strengere straff for "råkjøring" osv... Penger å tjene vettu

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår