Gå til innhold

Banetreff med vandelsattest

Ranger emnet

Silverboy

Ville du kunne stille på ett slikt treff?  

115 stemmer

1. 1. Ville du kunne stille på ett slikt treff?

• Ja, men inntekts/studie kravet klarer jeg ikke
      19
    • Ja, jeg er godkjent på alle punkter
      73
    • Nei, men anmerkningene på vandelen har ingen ting med bil å gjøre på noen som helst måte
      14
    • nei, jeg har nok noen svinn på skogen...
      9

Anbefalte innlegg

Med plettfri vandel utelukker du jo alle som har mistet lappen og fått dom for det også... da begynner det å bli snaut gitt....

Hva var egentlig poenget med denne tråden Bård ?

:D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg hadde kunnet være med uansett, har aldri fått fartsbot, kun 3 parkeringsbøter:) Tjener ikke 100 000 kr i året, men er student..

En vandelsattest hadde kanskje ikke vært så dumt, bortsett fra at ikke alle bare kan gå og hente seg en slik en, man må visst ha en god grunn. Det at lønn skal spille noen rolle ser jeg ikke helt poenget med.

"litt hissig på byen" kan fort få svært store følger, så å bagatellisere sånt er jeg imot. Samme med tyveri og all annen type kriminalitet som går ut over 3. person, inkludert ting som forsikringssvindel.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at lønn skal telle er vel fordi det kommer folk med bilder til nærmere millionen som står med 0 kr i likningen... Det skal da litt til at du har fått de pengene på erlig vis....

Det skal litt til ja, men overhodet ikke umulig. Kanskje man har tjent masse penger før? eller har vunnet i lotto ellerno? Blir fort litt jantelov av sånt. Dessuten tjener jeg ca 30 000 i året, og har bil som har kosta meg ca 170 000 kr på to år nå, men har ikke lån på den.

fullt mulig å ha dyr bil uten høy inntekt.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og biltilsynet ble leid inn for og gå nøye gjennom bilen din før du kommer inn, mens olav thune er leid inn for og avhøre alle mens bilene sjekkes, også må du helst ha sikkerhetsklarering fra forsvaret i orden og sombrero

nei dette var nok et av de dummeste forslagene ever, om man kan kalle det for et forslag, var vell egentligt bare et gøy påfunn du kom med silverboy? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at lønn skal telle er vel fordi det kommer folk med bilder til nærmere millionen som står med 0 kr i likningen... Det skal da litt til at du har fått de pengene på erlig vis....

F.eks aksjeutbytte vil ikke komme frem på likningen....

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det her hadde blitt vanskelig å gjennomføre.. For det første hadde masse folk droppa å komme på grunn av det, og for det andre får man ikke bare utlevert vandels attest sånn uten videre ;)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner mange som har hatt stor inntekt og eventuelt formue, og som ikkje synes på skattelistene. Kreativitet kalles det. Han eine vett eg personlig tjente mellom 1 og 2 milioner i året lovlig uten å komme på skattelistene med meir enn 2-300 000, en anna slutta å jobbe når han var 50 pga nok penger, han hadde bl.a. 6-7 hus og hytter til utleie + masse aksjer, syntes heller ikkje på ligninga. Sjølv har eg vel for 900000 meir i verdier enn gjeld uten at det synes som formue pga reglene for føring av selvangivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner mange som har hatt stor inntekt og eventuelt formue, og som ikkje synes på skattelistene. Kreativitet kalles det. Han eine vett eg personlig tjente mellom 1 og 2 milioner i året lovlig uten å komme på skattelistene med meir enn 2-300 000, en anna slutta å jobbe når han var 50 pga nok penger, han hadde bl.a. 6-7 hus og hytter til utleie + masse aksjer, syntes heller ikkje på ligninga. Sjølv har eg vel for 900000 meir i verdier enn gjeld uten at det synes som formue pga reglene for føring av selvangivelsen.

Det heter ikke kreativitet, det heter å utnytte hvert eneste smutthull i skatteloven, og hvis han tjente 2mill, så har det ikke bare dukka opp 200-300k på kun lovlig vis.. da er det snakk om mye i unndragelse, er skatt på alt i det landet her

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det? aksjeutbytte har flat skatt, 28%.. lite sannsynlig at man skatter uten at det kommer på likninga..

mvh oddi

Nix, tar du ut utbytte fra et A/S er dette skattefritt for deg som aksjeholder. Firmaet har allerede betalt 28% skatt på dette. Du må ikke skatte av det beløpet du velger å ta ut.

Derimot har det vært snakk om å innføre nye regler for å hindre dette, men de gjelder ikke for inntekståret 2004, men vil muligens gjelde for årene som kommer. Har ikke fått med meg siste nytt i forslaget til endringer her.

Tenkte du på fortjeneste på salg av aksjer er det noe annet enn "aksjeutbytte".

Forøvrig er det mange lovlige måter å ende opp som nullskatteyter på, men for vanlige lønnsmottagere er ikke dette så greit.

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider